2014-03-27 09:40:00
ECO Thermo Cover Mercedes-Benz
ECO Thermo Cover vo vozidle Mercedes-Benz S 300 BlueTEC HYBRID
Zdroj: Mercedes

GENIÁLNE: Izolácia dokáže Mercedesu ušetriť 1,5 litra paliva na jednu nádrž

Európska únia ocenila tepelnú izoláciu motorov Mercedes-Benz ako inováciu v oblasti znižovania CO₂.

To, čo ekologicky uvažujúci investori zužitkovávajú vo svojej nehnuteľnosti, teraz inžinieri firmy Mercedes využili v automobile ‒ šetrenie energie vďaka izolácii. Táto myšlienka je rovnako jednoduchá, ako aj účinná: vďaka izolujúcim deliacim stenám v priestore motora a uzatvorenej žalúzii chladiča počas zastavenia zostáva teplo v modeli Mercedes-Benz S 300 BlueTEC HYBRID tam, kde má zostať ‒ v priestore motora.

Dokonca aj v tom prípade, ak je vozidlo dlhší čas odstavené. Pri opätovnom naštartovaní sa vďaka vyšším teplotám znižuje trenie v agregáte, minimalizujú sa straty spôsobené studeným štartom a klesajú emisie CO2. Skúšky spoločnosti Mercedes-Benz preukázali zníženie spotreby v ročnom priemere až do 1,5 litra na jedno natankovanie. To pri 70 litrovej nádrži predstavuje približne 2,1 %.

Európska komisia schválila nový systém zapuzdrenia priestoru motora ECO Thermo Cover Mercedes-Benz S 300 BlueTEC HYBRID ako ekologickú inováciu výrobcu. Komisia EÚ týmto potvrdzuje stratégiu Real Life Efficiency spoločnosti Mercedes-Benz, ktorá pri každodennej jazdnej prevádzke umožní nižšiu spotrebu.

Zdroj: Mercedes

Mercedes spoločne s centrom Joint Research Center, vypracoval v ostatných rokoch metódu určovania potenciálu úspor a predložil úspešnú žiadosť na prepočítanie ekologického inovačného kreditu v oblasti akumulácie tepla. EÚ potvrdila úsporu CO2 a schválila nový systém zapuzdrenia priestoru motora ECO Thermo Cover Mercedes-Benz S 300 BlueTEC HYBRID ako ekologickú inováciu výrobcu.

Už v roku 2009 boli v zákonodarstve CO2 definované takzvané „ekologické inovácie“, odvtedy však EÚ schválila len štyri ekologické inovácie. EÚ vyznamenáva inovatívne technológie, ktoré ponúkajú potenciál úspor v rámci skutočnej jazdnej prevádzky, v Novom európskom jazdnom cykle (NEFZ) ich však nemožno vypočítať. Systém ECO Thermo Cover sa však neprejaví pri laboratórnych postupoch merania podľa NEFZ, pretože pri predpísaných spotrebiteľských testoch sa musí vozidlo vždy ochladiť na rovnakú teplotu skúšobnej stolice.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

Mercedes-Benz S 300 BlueTec Hybrid poháňa vznetový štvorvalcový motor s objemom 2,1 litra v kombinácii s elektromotorom. Spaľovací agregát dosahuje výkon 150 kW (204 k), elektrický motor  pridáva navyše 20 kW (27 k). Poháňajú zadné kolesá cez sedemstupňovú automatickú prevodovku. Zrýchlenie auta z 0 na 100 km/h je za 7,6 sekundy maximálna rýchlosť 238 km/h. Podľa výrobcu má v kombinovanej prevádzke spotrebu 4,4 litra nafty na sto kilometrov.

Jozef Vydra
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo