2014-03-07 12:17:58
Mercedes-Benz S Coupé malo
Mercedes-Benz S Coupé a jeho premiéra na autosalóne v Ženeve.
Zdroj: mercedes-benz

ŽENEVA: Mercedes-Benz S Coupé je vlajková loď, nakláňa sa v zákrutách

Neprehľadné označovanie modelov v značke Mercedes-Benz sa končí. Prvý raz v prípade luxusného kupé triedy CL.

To sa vyrábalo v rokoch 2006-2014 a odchádza do minulosti. Svoje miesto prenechalo nástupcovi, ktorý sa v rámci dlhodobej synchronizácie označenia bude volať S Coupé. Dohady o vlajkovej lodi značky sú tak na konci. Je to jednoducho trieda S. A Punktum. Teda bodka.

Dôvod je prozaický: auto vychádza z triedy S, ktorá bola doteraz iba v karosárskej verzii sedan. Aj rozmery kupé sú rovnako impozantné: na dĺžku má 5027 mm, na šírku 1899 mm a výška je 1411 mm. Od sedanu je tak verzia Coupé nižšia, ale aj kratšia. o necelých 9 cm. O 90 milimetrov je totiž kratší aj rázvor. Oproti rázvoru 3035 mm „krátkeho“ sedanu má totiž 2945 mm. DNA najvyššie posadenej triedy je však viditeľný na prvý pohľad, hoci hlavne predá časť auta sa od sedanu odlišuje.

Bohatá výbava pre bezpečnosť a komfort

Technologicky nadupané auto má toľko bezpečnostných a komfortných prvkov, že iba ich vymenovanie by vydalo na pekný počet strán. Spomeňme preto len niektoré. Okrem iného napríklad súbor Intelligent Drive s brzdami PreSafe, ktoré automaticky chránia chodcov, tempomat Distronic Plus s aktívnymi asistentmi riadenia, stráženia jazdného pruhu a sledovania mŕtveho uhla, asistenta diaľkových svetiel... Svoju cestu si našiel aj head-up displej, doposiaľ k dispozícii v triede S a novej triede C. Má rozlíšenie 480×240 bodov, vodič ho vo svojom zornom poli vníma vo veľkosti 21×7 cm.

Zdroj: mercedes-benz
Zdroj: mercedes-benz

Dizajn interiéru takmer kopíruje S triedu vrátane špičkového ozvučenia Burmester. Základný tvar palubnej dosky je rovnaký. Zo stredovej konzoly podľa očakávania zmizli digitálne hodiny. Nový tvar má aj volant a inak sú usporiadané výplne dverí. Pozornému oku neujde pár ďalších odlišností, napríklad pribudla nová paleta farieb kože so zaujímavým červeným odtieňom Bengal. Veľkoplošné strešné okno Magic Control Sky, o polovicu väčšie než pri odchádzajúcej triede CL, dokáže zatmaviť na 99%, ale aj zmeniť na takmer dokonalo priehľadné.

Zdroj: mercedes-benz
Zdroj: mercedes-benz

Nakláňanie má v génoch

Systém Magic Body Control ktorý si svoj debut vyskúšal v sedane, skenuje pomocou stereokamery povrch vozovky a aktívne prispôsobuje nastavenie adaptívneho podvozku. V novom S Coupé to však nebolo dosť a konštruktéri navrhli nový prvok v systéme zavesenia kolies. Je to aktívne nakláňanie auta podobne, ako to robia proti odstredivej sile motorkári alebo lyžiari.

Znižuje to pôsobenie odstredivých síl pri priečnych zrýchleniach a v zákrutách. Stereokamera za čelným sklom identifikuje zákruty vo vzdialenosti 15 metrov a v rozsahu rýchlostí 30–180 km/h zmení sklon základne tlmičov o 2,5 stupňa.

Takto sa S Coupé predstavilo na ženevskom autosalóne:

Zatiaľ jediný motor

Pod kapotou má S 500 Coupé k dispozícii zatiaľ motor 4,7 V8 Biturbo s maximálnym výkonom 335 kW (455 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Neskôr pribudnú ďalšie pohonné jednotky, medzi ktorými nebudú chýbať motory šľachtené športovou divíziou AMG. Ak ste milovníkmi správneho osemvalcového „bublania“, poteší informácia, že verzia S500 je vybavená pneumaticky ovládanými aktívnymi výfukovým klapkami s dvoma rozličnými režimami otvárania.

Zdroj: mercedes-benz
Zdroj: mercedes-benz

Aj toto auto sa z výstavných priestorov ženevského autosalónu presunie na tie slovenské a hlavne na naše cesty. Ktoré ešte okrem neho? To povie Róbert Hatala, vedúci predaja spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia:

 

No a skôr ako si ho budete môcť pozrieť reálne aj u nás, ešte pripájame jedno video, v ktorom si môžete nový Mercedes S Coupé vychutnať. Ostatné modely Mercedes, ku ktorým sme sa ešte nedostali, vám predstavíme neskôr.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo