2024-02-08 12:46:00
BMW radu 5 Touring
BMW radu 5 Touring 2024
Zdroj: bmw

FOTO: BMW radu 5 prichádza aj ako extrémne elektrické kombi

BMW už od nepamäti, už od generácie E34 vyrába karosériou kombi pre vozidlo označené číselným kódom 5.

Najnovšia generácia, tá, ktorá je aj najväčšia histórii, prichádza s rovnakým prevedením a stáva sa jedným z najmasívnejších kombi na trhu aktuálne a jedným z mala podporujúcich pohon električkou energiou. Zachováva si tradičné označenie Touring.

Veľké kombi bude mať stále dĺžku presahujúcu 5 metrov a rázvor takmer 3 metre, čo rozhodne hovorí o dostatočnom priestore pre nohy pasažierov. A hovorí to aj o relatívne veľkom batožinovom priestore. V základnom stave má objem 570 litrov, bez ohľadu na to akú verziu vozidla si vyberiete. Bez ohľadu na to, či budete mať plug-in hybrid, vozidlo s mild hybridným spaľovacím agregátom, alebo elektrickú verziu. BMW nechalo výber na konkrétnom zákazníkovi. Batožinový priestor má síce základný objem so spomenutým číslom, ale stále dokážete sklápať sedadlá a jeho objem ešte zväčšiť. Dokážete sa dostať až na 1 700 litrov.

Tvary BMW radu 5 s karosériou Touring začínajú presne ako pri sedane, ale strecha pokračuje ďalej a vytvára praktickú zadnú časť s relatívne veľkým nakladací otvorom. Okrem štandardného prevedenia si môžete zvoliť aj balík doplnkov M, ktorý, v tomto prípade, vyzerá o poznanie lepšie ako úplný štandard.

Do ponuky modelu sa teda dostane niekoľko benzínových agregátov, ale aj plug-in hybridy a naftové agregáty. Práve naftové agregáty budú tvoriť najväčšiu časť predajov BMW radu 5 najnovšej generácie. V ponuke bude BMW 520d s pohonom zadnej nápravy, ktoré dokáže prejsť viac ako 1 000 km na naplnenie nádrže s objemom 60 litrov. Rovnaký motor s výkonom 145 kW (197 k) bude poháňať aj štvorkolku.

Zdroj: bmw

Kráľom naftovej ponuky bude trojlitrový radový šesťvalec označený 540d xDrive Touring. Táto verzia príde s výkonom blízko 221 kW (300 k). Zaujímavý bude aj plug-in hybrid 530e. Kombinuje totiž benzínový dvojliter s elektromotorom pre celkový výkon 220 kW (299 k). Má štandardne iba pohon zadnej nápravy a dojazd na plné nabitie batérie má mať takmer 100 km. Štvorkolka uberie 10 km. V ponuke bude ešte aj 520i a 550e, ale najväčšiu šou spravia elektrické agregáty.

S dojazdom až 560 km prichádza BMW i5 eDrive40 Touring, ktoré má výkon 250 kW (340 k) a pohon iba zadnej nápravy. Na úplnom vrchole ale bude stáť BMW i5 M60 xDrive Touring dosahujúce 442 kW (600 k) a krútiaci moment 820 Nm. Najvýkonnejšia elektrická verzia zvládne zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy a maximum sa podarilo dostať na 230 km/h.

BMW sa netají tým, že príliš neverí využitiu elektrickej energie v bežných vozidlách ako jediného zdroja a preto naďalej vyvíja aj spaľovacie agregáty a všetky ďalšie možnosti, vrátane vodíka. Tento prístup je sympatický a do budúcna je jednoduchšie vypustiť niektorú zo zložiek ponuky.

A čo teda s tým BMW radu 5 Touring? Dostupné bude už onedlho a cena bude celkom logicky vyššia ako v prípade klasického sedanu. Na nemeckom trhu je nárast cien približne 2 000 €.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo