20.10.2017

Audi A7 Sportback – nová generácia s novým označením. Najprv s motorom 55 TFSI

Audi A7 Sportback sa včera večer ukázal celému svetu. Model bude od začiatku niesť nové označenie motorov.

Ako prvý model sa ukázal A7 55 TFSI. Podkapotou takto označeného modelu sa nenachádza 5,5 litrový motor V8 ale 3,0 litrový V6 TFSI s maximálnym výkonom 250 kW (340 k) a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto zvládne za 5,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h. Spojený je so 7-stupňovou automatickou prevodovkou S-Tronic a s permanentným pohonom všetkých kolies Quattro. Až neskôr sa do ponuky dostane paleta benzínových a naftových štvor a šesťvalcových motorov.

Nová A7 Sportback prináša inovovaný dizajn, ktorý si berie inšpiráciu z konceptu Prologue. Má výraznú chrómovanú masku, zúžené svetlomety. Vzadu auto odlíšite od ostatných vďaka LED svetlometom, ktoré tvoria jeden celok a prostredníctvom 13 vertikálnych segmentov dokáže vytvárať rôzne obrazce, tak ako je vidieť na videu nižšie.

Výrazne tvarovaná karoséria je podčiarknutá veľkými športovými diskami. Vo vnútri sa to doslova hemží novými technológiami. Automobil je obdarený plným priehrštím asistenčných systémov vrátane Audi AI. Auto sa dokáže samé zaparkovať aj do úzkych priestorov. Automobil obsahuje celkovo 39 asistenčných systémov, nemôže sa však pochváliť autonómnym riadením v zhustenej premávke ako A8. Asistenti ale od minulej generácie prešli kus cesty a platí to aj pre adaptívny tempomat. 

Návštevníkov kabíny dozaista zaujme, dvojica dotykových displejov, prémiový audiosystém Bang  & Olufsen, head up displej, luxusná koža Valcona, či ambientné osvetlenie. Zákazníci si môžu vybrať športové pruženie s ešte nižším postojom, či pneumatické vylepšené pruženie, ktoré má priniesť ešte lepší zážitok z jazdy bez straty pohodlia. A7 Sportback by nebolo samým sebou bez elektronicky riadeného krídla vzadu, ktoré sa vysunie v rýchlostiach nad 120 km/h pre lepšiu trakciu zadných kolies. Automobil ale okrem krídla disponuje aj aktívnym riadením všetkých kolies. Tie zadné sa môžu natočiť v smere alebo protismeru jazdy do 5° v závislosti od rýchlosti jazdy. Systém zlepšuje prejazdy zákrut, no tiež manévrovateľnosť na malom priestore. S dĺžkou necelých piatich metrov sa každá pomôcka v tomto smere istotne hodí.

Automobil sa dostane na trh začiatkom budúceho roka a jeho nemecká cena štartuje na úrovni 67 500 eur. Viac sa o aute dozviete z galérie, kde možno nájsť aj niekoľko infografík. 

jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.