20.10.2017

Toyota patrí k najrýchlejšie rastúcim značkám na Slovensku

Za úspechom stojí rastúci záujem o hybridnú technológiu, najmä v oblasti fleetového predaja

Od januára do septembra 2017 predala spoločnosť Toyota Central Europe – Slovakia 3310 vozidiel. Oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka tak automobilka zaznamenala až 45 % nárast, čím sa už druhý rok po sebe zaradila medzi najrýchlejšie rastúce automobilky na slovenskom trhu. Za najväčší nárast vďačí úspechom v  oblasti fleetového predaja.

„Rok 2017 je pre Toyotu na Slovensku prelomový. Aktuálne sa nám darí držať 45 % nárast predaja oproti minulému roku a už teraz je jasné, že bude pre Toyotu tým najúspešnejším rokom v histórii. Značka Toyota má skvelú reputáciu kvality a spoľahlivosti. Toyota je navyše jednoznačným lídrom v oblasti hybridnej technológie, ktorá je, pokiaľ ide o spotrebu paliva a splnenie emisných noriem, jedinou existujúcou alternatívou schopnou nahradiť ustupujúce dieselové motory. Zlomovým momentom bolo, keď sa nám podarilo dostať všetky modely Toyota s hybridným pohonom na cenovú úroveň dieselových verzií. Vyvolalo to okamžitú reakciu hlavne u fleetových zákazníkov. K mimoriadne nízkym prevádzkovým nákladom a vysokým zostatkovým hodnotám hybridných vozidiel sa pridala aj ich nízka vstupná hodnota, vďaka čomu táto rovnica vychádza pre firmy veľmi dobre,” dodal Milan Kočka, riaditeľ Toyota Central Europe – Slovakia.

Toyota je navyše už po štrnásty krát najhodnotnejšou automobilovou značkou

Toyota sa už tradične umiestnila na popredných miestach rebríčka najhodnotnejších automobilových značiek Best Global Brands 2017 od spoločnosti Interbrand. Hodnota značky Toyota je v tomto roku 50,291 mld. dolárov. Firma sa opäť umiestnila v prvej desiatke najhodnotnejších globálnych značiek a obsadila 7. miesto.

Toyota sa zaradila medzi najhodnotnejšie značky sveta spolu s takými firmami, ako je Microsoft, Amazon, Coca-Cola alebo Samsung. Najväčší výrobca hybridných automobilov predstihol o. i. Facebook, Disney a Intel. Autori rebríčka zdôraznili zapojenie Toyoty do vývoja nízkoemisných automobilov.

Toyota sa už vyše desať rokov nachádza na prvom mieste v odvetví a jej dominantné postavenie potvrdzujú všetky renomované rebríčky značiek. Toyota zakladá svoje dobré meno na mimoriadnej kvalite, trvanlivosti a spoľahlivosti svojich automobilov, vynikajúcom zákazníckom servise a intenzívnom vývoji moderných technológií.

Spoločnosť ako prvá uviedla hybridný automobil na súčasný automobilový trh. Prius, ktorý debutoval v roku 1997, využíval pokročilý pohon pozostávajúci z benzínového a elektrického motora, napájaného elektrickou energiou získanou pri brzdení auta. Optimálne využitie obidvoch motorov bolo možné vďaka použitiu jedinečného planétového prevodu. Táto koncepcia sa vo vylepšenej podobe používa dodnes v hybridoch od Toyoty. Súčasné hybridy tejto značky môžu jazdiť po meste a pritom počas 50 – 70 % času využívať iba elektromotor, čo sa premieta do výraznej úspory paliva a zníženia emisií.

Toyota je svetovým lídrom na trhu s hybridmi a zároveň investuje do ďalších technológií pohonu využívajúcich elektromotor, ako sú automobily na vodíkové palivové články, autá na elektrický pohon nabíjané z verejnej siete a plug-in hybridy. Toyota Mirai je v súčasnosti technicky najpokročilejším vozidlom s vodíkovým pohonom na trhu a nová generácia Prius Plug-in Hybrid je jedným z najvýkonnejších vozidiel so spaľovacím motorom na svete. V nadchádzajúcich rokoch uvedie Toyota na trh elektrické automobily a sériu hybridov v dynamickejších, športovejších verziách. Spoločnosť tiež investuje do rozvoja vodíkovej infraštruktúry v mnohých častiach sveta. Zapojenie sa do vývoja vodíkových technológií bolo ocenené v rebríčku „Change the World” časopisu Fortune, v ktorom sa Toyota umiestnila na 8. mieste a na prvom mieste v automobilovom odvetví.

Ďalšou oblasťou, v ktorej sa Toyota dynamicky rozvíja, je umelá inteligencia, robotika, autonómne autá a internet do auta. Toyota investovala miliardu dolárov do výskumu v týchto oblastiach a zriadila v Spojených štátoch výskumnú spoločnosť Toyota Research Institute. Spoločnosť zároveň po celom svete nadväzuje spoluprácu s predstaviteľmi verejného a súkromného sektora s cieľom vyvíjať vo vozidlách moderné komunikačné technológie, ako aj bezpečnostné systémy a umelú inteligenciu.

Najhodnotnejšie automobilové značky podľa Best Global Brands 2017 spoločnosti Interbrand:

Miesto v Top 100 Značka Hodnota značky
    (mld. USD)
7. Toyota 50,3
9. Mercedes-Benz 47,8
13. BMW 41,5
20. Honda 22,7
33. Ford 13,6
35. Hyundai 13,2
38. Audi 12
39. Nissan 11,53
40. Volkswagen 11,52
48. Porsche 10,1
69. Kia 6,7
73. Land Rover 6,1
77. Harley-Davidson 5,7
87. Mini 5,1
88. Ferrari 4,9
98. Tesla 4

 

Najhodnotnejšie značky na svete podľa Best Global Brands 2017 od spoločnosti Interbrand:

Miesto Značka Sektor Hodnota značky
      (mld. USD)
1. Apple Technológie 184,15
2. Google Technológie 141,7
3. Microsoft Technológie 80
4. Coca-Cola Nápoje 69,7
5. Amazon Predaj 64,8
6. Samsung Technológie 56,2
7. Toyota Automobilizmus 50,3
8. Facebook Technológie 48,2
9. Mercedes-Benz Automobilizmus 47,8
10. IBM Obchodno-podnikateľské služby 46,8
red.
ZDROJ: Toyota Central Europe - Slovakia

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.