2023-11-21 16:00:00
Volkswagen ID.4 a ID.5
Volkswagen ID.4 a ID.5 facelift
Zdroj: VW

Vynovený Volkswagen ID.4 a ID.5: Vyšší výkon a dojazd, rovnaká cena!

Nie často sa stáva, že za rovnaké peniaze dostanete zrazu oveľa väčšiu protihodnotu. Taký je však technologický pokrok.

Volkswagen sa pred časom rozhodol vziať veci do vlastných rúk a vyvíjať si elektromotor vo vlastnej réžii pod hlavičkou koncernu Volkswagen Group. Prvou lastovičkou s novým, výkonnejším a efektívnejším elektromotorom a vylepšenou riadiacou elektronikou je model Volkswagen ID.7, ktorý čoskoro uvidíme na našich cestách.

Teraz sa však táto technológia dostala aj do aktuálnych modelov ID.4 a ID.5, ktoré pri príležitosti vylepšenia techniky pohonu získali pár ďalších inovácií navyše. Už od novembra si môžete objednať modely ID.4 a ID.5 so 77 kWh batériou novej generácie, ktoré budú obsahovať aj nový, omnoho výkonnejší elektromotor, a to za nezmenenú cenu!

Zdroj: VW

Rozdiely sú značné. Doteraz mohol byť na zadnej náprave modelov Volkswagen ID.4 a ID.5 elektromotor s maximálnym výkonom 150 kW (204 k) a maximálnym krútiacim momentom 310 Nm. Nový elektromotor dosahuje maximálny výkon až 210 kW (286 k), pričom krútiaci moment vzrástol ešte dramatickejšie – až o 75 %! Výsledná maximálna hodnota sa vyšplhala na 545 Nm! Nová verzia s čisto zadným náhonom má teda vyšší výkon ako mala doteraz verzia ID.4 Pro 4Motion. Tá si polepšila tiež. Celkový výkon vynovenej verzie 4Motion je teraz rovnaký ako v prípade verzie so zadným náhonom. Maximálna rýchlosť verzií Pro aj Pro 4Motion vzrástla na 180 km/h.

Zdroj: VW

Vyšší výkon zadného elektromotora má pozitívny vplyv aj na vrcholné verzie GTX. Tie dosahujú v oboch prípadoch maximálny výkon až 250 kW (340 k), čo je nárast o 30 kW (41 k). V preklade na zrýchlenie z nuly na 100 km/h to znamená údaj skvelých 5,4 sekundy!

Zlepšilo sa aj nabíjanie. Nová generácia batérie a vyššia efektivita elektromotora znamená nárast dojazdu o 17 km v prípade modelu ID.4 Pro a o 11 km na ID.5 Pro na finálnych 550, resp. 556 km podľa WLTP. Pri verziách s pohonom všetkých kolies sa výrazne zvýšil maximálny výkon nabíjania zo 135 na 175 kW. To znamená, že za 10 minút nabíjania získate dojazd 178 km. Nepatrne si polepšila aj základná verzia ID.4 Pure s 52 kWh batériou, kde sa výkon nabíjania zvýšil zo 110 na 115 kW.

Zmeny sa však netýkajú iba pohonného ústrojenstva. Voliteľný adaptívny podvozok DCC má nový softvér s ešte väčším rozpätím medzi komfortným a športovým nastavením. V kabíne sa nachádza väčší dotykový displej (s uhlopriečkou až 12,9 palca) a dotykové ovládače klimatizácie sú teraz podsvietené.

Zdroj: VW

Volkswagen poskytuje na vynovené modely uvádzací bonus vo výške 2 000 € pre ID.4, resp. až 3 000 € pre ID.5. Najlacnejší ID.4 Pure má s uvádzacím bonusom cenu od 40 990 €, najdrahší ID.4 GTX od 58 690 €. Nový ID.5 je v súčasnosti v ponuke v dvoch verziách ako ID.5 Pro s pohonom zadných kolies a výkonom 210 kW (286 k) za cenu od 51 090 € a špičkový ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 250 kW (340 k) od 60 090 €.

Viac informácií zo sveta značky Volkswagen nájdete na stránke www.volkswagenblog.sk.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: PR VW

Komentáre k článku


Stream naživo