2023-11-21 12:55:00
Renault Master 2024
Renault Master 2024
Zdroj: Renault

Master III. končí po 14 rokoch. Nový Renault Master IV. na naftu, elektrinu i vodík

Renault dnes predviedol novú generáciu modelu Master postavenú na novej platforme. K dispozícii bude na jar 2024.

14-ročná vláda súčasnej generácie končí. Nový Master príde so zreteľne vynoveným dizajnom, novými technológiami, na novej platforme a ponúkne širokú paletu možností presne tak, ako je potrebné na trhu veľkých dodávok.

Renault Master je na trhu viac ako 4 dekády. Štvrtá generácia prichádza do segmentu (zdanlivo) nabitého konkurenciou. Master im však plánuje vládnuť. Po troch miliónoch predaných exemplároch si na korunu môže robiť nároky. Nový Master si zakladá na univerzálnosti, modalite, maximalizácii úžitku, no najmä na zlepšení a zjednodušení každodennej práce zákazníka. Ten si môže vyberať zo 40 siluet karosérie s nosnosťou až 4 tony a to od začiatku predaja. Auto môže mať objem nákladového priestoru s veľkosťou 11 až 22 m3. Poháňané môže mať predné, či zadné kolesá a ponúkne vo svojej triede najlepšiu šírku a dĺžku nákladného priestoru.

Cieľom vozidla je byť hi-tech mobilnou kanceláriou s otočným stolíkom, s úložným priestorom 135 litrov a s multimediálnym systémom OpenR Link založenom na Androide, do ktorého si môžete stiahnuť viac ako 50 aplikácií z Google Play, no samozrejme si môžete s autom spojiť bezdrôtovo svoj mobilný telefón a využívať diaľkový prístup k vozidlu. Dnes už samozrejmosťou je hŕba (20) asistenčných systémov zvyšujúcich bezpečnosť prepravy i bezpečnosť vodiča samotného.

Zdroj: Renault

Jedným z dizajn-tvoriacich parametrov je nepochybne účinnosť. V časoch zvyšujúcich sa nákladov je pre firmy nevyhnutné držať opraty pevne v rukách. Preto je súčiniteľ odporu vzduchu tohto veľkého prepravníka o 20% nižšia ako v minulej generácii. Lepšia aerodynamika zlepšila tiež akustický komfort v kabíne, čo len opäť dokazuje, že firmy produkujúce dodávky si čoraz väčšmi uvedomujú, že ich stavajú aj pre firmy kupujúce jednotky kusov, tzn. že ich podnikatelia kupujú sami pre seba a nechcú mať autá za trest.

Aerodynamika prospieva zníženiu spotreby, taktiež emisií a v neposlednom rade pomáha predĺženiu dojazdu elektrických verzií. Tá najlepšia tak dokáže ponúknuť dojazd na nabitie na úrovni 410 km.

Práve to je kľúčové pri novej platforme. Ponúka alternatívy. Od klasických naftových motorov, ktoré sa môžu po novom oprieť o 9-stupňový automat EAG9 s hydrodynamickým meničom až po čisto elektrické varianty, ba vodíkový Master /ten je pripravený, no zatiaľ len plánovaný/. Naftový motor 2,0 BluedCi získate s výkonom 105, 130, 150 a 170 koní. Spotreba má klesnúť o 1,5 litra na 100 km, emisie o 39 g pod 200 g CO2 na km.

Zdroj: Renault

Elektrická verzia môže mať motor s výkonom 96 alebo 105 kW s krútiacim momentom 300 Nm. Slabší variant má baterku s kapacitou 40 kWh - pre doručovanie na posledných kilometroch v meste s dojazdom 180 km podľa WLTP. Výkonnejší variant má až 87 kWh, čo dá spomínaných max 410 km vhodných aj na prevoz nákladu aj na dlhších trasách. Prvýkrát môže mať Master aj rýchlonabíjanie DC so serióznym výkonom. Namiesto max 22 kW dostanete až 130 kW. 22 kW však ponúkne AC nabíjačka. Elektrické verzie tiež ponúknu funkcie V2L a V2G, vďaka ktorým môže Master slúžiť ako zdroj energie na napájanie ďalších zariadení v kabíne i vonku vrátane zákazkových nadstavieb (chladiace a pod) Navyše môže elektrický Master ponúknuť energiu priamo do siete. Flotila odparkovaných Masterov tak môže pomôcť firme optimalizovať náklady aj v čase, keď nebudú jazdiť.

Zaujímavá je nosnosť elektrickej verzie do 3,5 tony. Master môže odviezť až 1625 kg a odtiahnuť bremeno s hmotnosťou 2,5 tony.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo