Rekord pre Hyundai na Slovensku: viac ako 7 tisíc predaných áut
Nových majiteľov si našlo presne 7229 áut značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast až 8%.
Rok 2017 bol pre značku Hyundai na Slovenskú výnimočný. Vďaka počtu predaných áut sa po prvýkrát v histórii stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku s trhovým podielom 7,0%. Významným míľnikom bolo, že až päť mesiacov uplynulého roka bol Hyundai jednotkou v predaji súkromnej klientele.
„Rok 2017 sa zapíše do histórie značky Hyundai na Slovensku veľkými písmenami – prvýkrát si naše vozidlá kúpilo viac ako 7000 slovenských zákazníkov. Nárast predaja a tretie miesto robia z našej značky jedného z lídrov trhu. Klientom za dôveru srdečne ďakujeme“, zhodnotil uplynulý rok Jaroslav Krajčír, sales manager značky Hyundai na Slovensku.
Úspešný nástup novej generácie i30
V kategórii malých osobných áut sa darilo najmä modelu i20 s 1 321 predanými kusmi, čím sa stal trhovou trojkou vo svojej kategórii. Najsilnejším mesiacom bol máj 2017, kedy si i20 vybralo až 158 nových majiteľov. Klienti uprednostňovali klasický 5-dverový hatchback, pätina klientov sa rozhodla pre model i20 Active.
Modelový rad Ioniq, ktorý ako prvý priniesol až tri druhy alternatívnych ekologických pohonov (electrický, hybridný a plug-in hybrid) oslovila v minulom roku 55 klientov. Takmer polovica z nich sa rozhodla pre čisto elektrický automobil.
Celkovo najpredávanejším modelovým radom Hyundai za rok 2017 sa stal model i30, ktorého sa predalo až 2610 kusov. To predstavuje 12,5% trhový podiel v kategórii C1. V marci na trh prišla nová, v poradí už tretia generácia modelu i30 v karosárskej verzii hatchback, v júni pribudol nový kombi a posledný štvrťrok odbornú aj laickú verejnosť mimoriadne zaujal športový model i30 N. Až 57% slovenských zákazníkov sa rozhodlo pre kombi verziu i30. Najčastejším výberom boli i30 s benzínovými motormi (61%) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
SUV-čkam kraľoval Tucson, zaujala Kona s pohonom 4x4
Veľmi úspešným bol rok 2017 aj pre model Tucson, ktorý sa stal celkovo najpredávanejším vozidlom v kategórii SUV-C. 2262 predaných kusov znamenalo takmer 16% podiel na predaji všetkých SUV kategórie C. Zaujímavosťou je, že takmer 7 z 10 klientov sa rozhodlo pre Tucson v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium a miernu prevahu mali dieselové motory (53%).
Do kategórie malých SUV vstúpila značka Hyundai koncom minulého roka svojím novým modelom Kona. Do konca roka slovenský importér značky Hyundai zaznamenal 30 predaných vozidiel, z toho drvivú väčšinu tvorí Kona s motorom 1.6 T-GDi a pohonom 4x4.
Čo sa očakáva v roku 2018
Už v januári prichádza na slovenský trh štýlový i30 Fastback, ktorý zaujme technologickou vyspelosťou, aj atraktívnym dizajnom. K vrcholom roka bude určite patriť príchod 4. generácie dlhodobo obľúbeného SUV Santa Fe. Revolučným počinom bude model Kona s čisto elektrickým pohonom a s predpokladaným dojazdom až 526 km na jedno nabitie. Okrem toho sa zákazníci a priaznivci značky Hyundai môžu tešiť aj na facelifty obľúbených modelov i20, i40 a Tucson.
Výsledky predaja modelov Hyundai za rok 2017 podľa ZAP:
Segment | Hyundai model | Predaných kusov | Trhový podiel v % |
---|---|---|---|
A | i10 | 113 | 6,8 |
B | i20 | 1321 | 6,9 |
C1 | i30 | 2610 | 12,5 |
C1 | Elantra | 103 | 5,0 |
C2 | IONIQ | 55 | 0,8 |
D1 | i40 | 192 | 8,1 |
E1 | Genesis | 5 | 0,4 |
SUV-B | Kona | 30 | 0,4 |
SUV-C | Tucson | 2262 | 15,8 |
SUV-D | Santa Fe | 147 | 0,3 |
MPV-B | ix20 | 366 | 30,8 |
MPV-D | H1 Tour | 13 | 1,9 |
N1 | H350 | 12 | 0,2 |
SPOLU | Hyundai | 7229 | 0,07 |
AUTOR: © Zoznam/jv
ZDROJ: Hyundai Czech
Komentáre k článku