Toyota vyvíja pneumatiky bez vzduchu, usporia palivo
Toyota Motor Corporation pracuje na vývoji plných pneumatík, ktoré majú znížiť hmotnosť automobilov a zlepšiť ich výkon.
Určené majú byť hlavne pre elektrické a vodíkové autá. Toyota ich predstavila na autosalóne v Tokiu v koncepte Fine-Comfort Ride. Bola to prvá prezentácia pneumatík bez vzduchu v osobnom automobile.
Rodinný automobil Fine-Comfort Ride poháňaný vodíkom predstavila Toyota na autosalóne v Tokiu. Má 4 elektromotory zabudované priamo do kolies. Elektrický prúd na pohon motorov vzniká priebežne vo vodíkových palivových článkoch.
Koncept poslúžil na prezentáciu komplexného riešenia vozidla, ktoré neprodukuje žiadne emisie CO₂ ani iné škodlivé látky a vďaka plným pneumatikám má nižšiu spotrebu energie.
Ako povedal Takao Sato, hlavný inžinier Toyoty, bola to prvá prezentácia plných pneumatík na osobnom automobile. Inovatívne kolesá pozostávajú z ráfikov vyrobených z hliníka a plastu so širokými gumovými pásmi.
Plné pneumatiky by znížili hmotnosť elektromobilov a vyvážili hmotnosť trakčných batérií. V súčasnosti majú plné pneumatiky rovnakú hmotnosť ako štandardné pneumatiky naplnené tlakovým vzduchom. Takao Sato však predpokladá, že technologický pokrok umožní znížiť hmotnosť každej pneumatiky o 5 kg, čiže okolo 30 percent. Tento cieľ by sa podľa neho mohlo podariť dosiahnuť do roku 2025.
Firma Sumitomo Rubber Industries Ltd., ktorá vyrába plné pneumatiky pre Toyotu a testuje ich na malých elektromobiloch, očakáva, že prvý komerčne použiteľný výrobok bude pripravený v roku 2020.
V súčasnosti sa plné pneumatiky používajú pri malých úžitkových vozidlách, ako sú kosačky na trávu, golfové, alebo vysokozdvižné vozíky, prípadne menšie terénne rekreačné vozidlá. Wako Iwamura, projektový manažér firmy Sumitomo Rubber dodáva, že o ich riešenie prejavili záujem aj iní výrobcovia automobilov.
ZDROJ: Toyota, 1st class
Komentáre k článku