2017-04-21 10:20:00
Škoda Fabia 1.0 TSI
Škoda Fabia 1.0 TSI
Zdroj: Škoda auto

Škoda Fabia s motorom 1,0 TSI v predaji už aj na Slovensku

Vyšší výkon, lepšia dynamika a až o 6 % nižšia spotreba sa teraz ukrýva pod kapotou Fabie.

Iba mesiac po svetovej premiére na autosalóne v Ženeve si aj na Slovensku môžu motoristi objednať Škodu Fabia s novým úsporným a dynamickým motorom 1,0 TSI. Výkon základného variantu vzrástol zo 66 kW (90 k) na 70 kW (95 k), silnejšia verzia má aj naďalej výkon 81 kW (110 k), pribudol však vyšší krútiaci moment 200 Nm (doteraz 175 Nm). Motor teraz má až o 6 % nižšiu spotrebu.

Menší objem, vyšší výkon – takto sa dajú stručne popísať najdôležitejšie výhody nových benzínových motorov 1,0 TSI, ktoré v automobiloch Škoda Fabia a Škoda Fabia Combi nahrádzajú doteraz používaný motor s objemom 1,2 litra.

Vďaka zvýšeniu vstrekovacieho tlaku až na 250 barov ponúka nový trojvalcový motor s objemom 1,0 litra v oboch výkonnostných verziách lepšie dynamické parametre ako doteraz používaný 1,2-litrový agregát, a zároveň nižšiu spotrebu.

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto

Motor 1,0 TSI 70 kW (95 k): silnejší, rýchlejší, pružnejší, živší

Škoda Fabia s motorom 1,0 TSI 70 kW (95 k) a s manuálnou päťstupňovou prevodovkou štartuje na cene 10 810 eur. Najvyšší krútiaci moment motora dosahuje 160 Nm, dynamické vlastnosti sú lepšie. Automobil s novým motorom je rýhlejší: Škoda Fabia teraz dosahuje maximálnu rýchlosť 185 km/h, variant Combi 187 km/h. ŠKODA FABIA zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,6 s, variant Combi za 10,8 s. Spotreba a emisie škodlivín hatchbacku aj kombi sú výrazne nižšie, dosahujú 4,3 l/100km a 99 g CO2/km.

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto

Motor 1,0 TSI 81 kW (110 k): podstatne vyšší krútiaci moment

Silnejší litrový motor, dodávaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, má výkon 81 kW (110 k), jeho krútiaci moment však dosahuje až 200 Nm. Škoda Fabia s týmto motorom štartuje na cene 11 310 eur. Variant modelu Škoda Fabia Combi je k dispozícii za príplatok 600 eur. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,5 s, verzia Combi za 9,6 s. Maximálna rýchlosť hatchbacku je 196 km/h, Combi dokonca až 199 km/h. Zvýšenie krútiaceho momentu sa prejavuje najmä pri akcelerácii na diaľniciach a mimo mestskej prevádzky. Najvýraznejšie sa lepšia pružnosť zvýrazní v spojení s voliteľne dodávanou automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG. FABIA s touto kombináciou pohonu je k dispozícii od stredného výbavového stupňa Ambition od 13 610 eur. Spotreba a emisie škodlivín trojvalcového motora s výkonom 81 kW/110 k klesli v oboch verziách s manuálnou prevodovkou na 4,4 l/100km (101 g CO2/km) a pri verziách s prevodovkou DSG sa spotreba znížila na 4,5 l/100 km (104 g CO2/km).

S novým motorom aj TURBO bonus

Autorizovaní predajcovia značky ŠKODA na Slovensku ponúkajú automobily Škoda Fabia a Škoda Fabia Combi (podobne aj Rapid a Rapid Spaceback) pre prvých 200 záujemcov s atraktívnym TURBO bonusom vo výške 500 eur a ďalšími TURBO výhodami s úsporou až 2 800 eur. Zahŕňajú 50-percentnú zľavu na 5-ročný servis, originálne príslušenstvo v hodnote 300 eur, zadarmo výbavu Paket Plus a predĺženú záruku na 5 rokov.

Inovácie motora 1,0 TSI

Nový trojvalec 1,0 TSI je vďaka svojej kompaktnej konštrukcii a ľahkej kľukovej skrini z hliníkovej zliatiny o 10 kilogramov ľahší ako doteraz používaný motor s objemom 1,2 litra. Nový motor s nízkou úrovňou vnútorného trenia beží ticho a kultivovane, okrem iného aj vďaka vyváženým komponentom kľukového mechanizmu, ľahkým piestom z hliníkovej zliatiny a kovaným ojniciam. Inovatívne riešenia vyváženia pohyblivých komponentov motora vylúčili potrebu použiť vyvažovací hriadeľ. Motor je tak ľahší, s menším vnútorným trením, čo pomáha znížiť nielen spotrebu paliva, ale aj súvisiace emisie CO2.

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto

Nízkej spotrebe pomáha aj olejové čerpadlo s plynule regulovateľným výkonom, ktoré dodávaný tlak neustále prispôsobuje aktuálnemu zaťaženiu motora. Plniaci tlak turbodúchadla, ktorý dosahuje relatívnu hodnotu až 1,6 baru, narastá veľmi spontánne, pretože medzichladič stlačeného vzduchu je integrovaný do sacieho potrubia. Motor sa ochotne vytáča a vyniká dynamickým jazdným prejavom aj preto, lebo frekvencia výfukových pulzov rastie u trojvalca oveľa rýchlejšie ako napríklad u štvorvalca. Výhoda sa prejavuje už pri nízkych otáčkach, vodiči to ocenia najmä v mestskej premávke.

Tretia generácia modelu Škoda Fabia, vybavená najnovšími zážihovými motormi 1,0 TSI, pritom má ponuku veľkého vnútorého priestoru, inovatívne prvky bezpečnosti a komfortnej výbavy, ako aj modderné systémy infotainmentu a rad Simply Clever riešení. Auto má prvky výbavy, ktoré prevyšujú bežnú ponuku v segmente malých áut.

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda Auto Slovensko

Komentáre k článku


Stream naživo