Mercedes-Benz Guard - špeciálna ochrana priamo z výroby
Prvoradá integrovaná ochrana najvyššieho stupňa je k dispozícii už viac ako už viac ako 90 rokov.
Mercedes-Benz Guard však znamená zároveň aj vynikajúci komfort, či rozsiahle možnosti individuálneho prispôsobenia. Prvým pancierovým vozidlom Mercedes-Benz bola reprezentačná limuzína Pullman typu Nürburg 460 (W 08) predstavená v roku 1928. Toto vozidlo, ako aj objednávka japonského cisárskeho dvora z roku 1930 dvoch pancierových limuzín Pullman typu 770 „Veľký Mercedes“, boli na začiatku týchto jedinečných automobilov.
Už viac ako deväť desaťročí dôverujú vlády, korunovaní vládcovia a spoločnosti pancierovým vozidlám so známou hviezdou. Aktuálne modely Mercedes-Benz Guard ponúkajú ochranu najvyššieho stupňa až po klasifikáciu VR10.
Pancierové vozidlá spĺňajú najvyššie triedy ochrany dostupné pre civilné vozidlá a ponúkajú komplexnú všestrannú ochranu. Je to vďaka integrovanej špeciálnej ochrane z dielne Mercedes-Benz Guard. Vozidlá tohto typu sú vyvíjané od začiatku spolu s bežnými variantmi. Špeciálne školenie o bezpečnej jazde od značky Mercedes-Benz oboznamuje zákazníkov a šoférov s dynamickými vlastnosťami vozidiel Guard. Toto školenie je zahrnuté v cene vozidla.
Všetky výstužné prvky zo špeciálnej ocele a iných vysokopevných materiálov sú už počas fázy výroby holej karosérie integrované do dutín medzi prvkami karosérie a vonkajším plášťom a cielene zosilňujú základnú štruktúru. Škáry a prechody materiálov majú inteligentné systémy prekrytia materiálov. Spodok auta je na príslušných miestach pokrytý špeciálnym pancierom pre vozidlá. Vozidlá poháňa výkonný motor V12 s výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 830 newtonmetrov pri 1 900 otáčkach za minútu.
Pre vozidlá Mercedes-Benz Guard sa dodáva mimoriadny rozsah výbavy, napríklad:
- núdzový systém čerstvého vzduchu, ktorý chráni cestujúcich pred vniknutím dymu alebo dráždivých plynov
- hasiace zariadenie s automatickou spúšťacou funkciou
- výbava pre úrady, ako napríklad sirény, stroboskopické svietidlá a vysielačky
- batéria na núdzové naštartovanie
- poplašný systém v ohrození s jednoduchým ovládaním
- vonkajší komunikačný systém (reproduktor/mikrofón)
Momentálne sú k dispozícii tri vozidlá Mercedes-Benz Guard s certifikáciou VR9 a VR10.
Mercedes-Maybach S 650 Guard (kombinovaná spotreba paliva 18,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 421 g/km): ponúka momentálne najvyššiu možnú balistickú triedu ochrany VR10 pre civilné vozidlá a tým pádom je na vrchole civilných vozidiel so špeciálnou ochranou. Od svojej premiéry v roku 2015 je jedinou sériovou limuzínou s touto klasifikáciou priamo od výroby. So svojou dĺžkou 5 462 milimetrov meria o 200 milimetrov viac ako Trieda S sedan s dlhým rázvorom z čoho profitujú najmä cestujúci na zadných sedadlách. Sériová výbava zahŕňa riaditeľské sedadlá vľavo a vpravo či ďalšie exkluzívne detaily. Ponuka možnosti individuálneho prispôsobenia je mimoriadne rozsiahla: želania zákazníka sú najdôležitejšie.
Mercedes-Maybach S 650 Pullman Guard (kombinovaná spotreba paliva 20,6 l/100 km, kombinované emisie CO2 473 g/km): od roku 2018 je na celom svete jedinou reprezentatívnou limuzínou pre štátnikov s pancierovaním od výroby a má balistickú ochranu triedy VR9. Kombinácia mimoriadne veľkorysého priestoru s jedinečnými prvkami výbavy ponúka luxus na najvyššej úrovni. VIP hostia cestujú v smere jazdy na dvoch sériovo dodávaných riaditeľských sedadlách a vychutnajú si najväčší priestor v oblasti nôh v segmente a najkomfortnejšie nastupovanie a vystupovanie. Štyria cestujúci sa usadia tvárou v tvár za deliacou priečkou, ktorá sa spúšťa elektricky. V porovnaní s vozidlami Mercedes-Maybach Triedy S narástla verzia Pullman s dĺžkou 6 500 milimetrov o 1 053 milimetrov. Vďaka výške 1 598 milimetrov, čo je o 100 milimetrov viac štandardná Trieda S, ponúka výrazne viac priestoru na hlavu.
Mercedes-Benz S 600 Guard (kombinovaná spotreba paliva 18,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 421 g/km): v roku 2014 bolo prvým vozidlom, ktoré získalo certifikáciu pre balistickú ochranu najvyššieho stupňa triedy odolnosti VR9. Rázvor dlhej verzie 3 165 milimetrov a celková dĺžka 5 255 milimetrov sa starajú o interiér s veľkorysými rozmermi. Aj pre Triedu S je k dispozícii množstvo možností individuálneho prispôsobenia.
Všetky vozidlá majú certifikáty od Balistického úradu v Ulme a spĺňajú smernicu BRV (Bullet Resistant Vehicles) 2009, znenie 2. Karoséria a sklá musia odolať ostreľovaniu zo zbrane so zodpovedajúcou muníciou s tvrdým oceľovým jadrom. Ochranné opatrenia podľa triedy VR10 odolajú v porovnaní s ochrannými opatreniami triedy VR9 približne o 20 percent väčšej prieraznej sile.
Všetky vozidlá okrem toho účinne chránia svojich cestujúcich proti explóziám trhavín. Na streche, podlahe a stranách spĺňajú kritériá pre vozidlá odolné voči výbuchu.
Mercedes-Benz si zachováva exkluzívne postavenie v oblasti osobnej ochrany už viac ako 90 rokov. Sústreďuje sa pritom vždy na najvyššiu možnú osobnú ochranu pre svojich zákazníkov. Už v roku 1928 typ Nürburg 460 účinne chránil cestujúcich pred ostreľovaním a výbuchmi. Mercedes-Benz vyvinul pancierové varianty aj z vozidiel vyššej triedy a reprezentačných vozidiel ako „Veľký Mercedes“ typ 770 a typy 500 a 540 K.
Japonský cisár Hirohito si osobne vybral Pullman typ 770 ako vozidlo primerané svojmu postaveniu, ktoré mu výrobca dodal v roku 1935 a v súčasnosti je možné ho vidieť v Múzeu Mercedes-Benz. Cisára nasledovali mnohé hlavy štátov a politici. V septembri 1963 sa predstavil pancierový legendárny typ 600.
Keď v roku 1970 narástla v Latinskej Amerike potreba pancierových vozidiel, odpoveďou bol typ 280 SEL 3,5. Okrem toho vyrábal Mercedes-Benz pancierové vozidlá z konštrukčného radu W 116 v osemvalcovom vyhotovení.
Od roku 1980 boli všetky generácie Triedy S (konštrukčné rady 126, 140, 220, 221) a aktuálny model (konštrukčný rad 222) vždy k dispozícii aj vo verzii so špeciálnou ochranou.
AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
Komentáre k článku