2015-02-15 04:55:00
MHX5 M 750
MHX5 M 750
Zdroj: Manhart

FOTO: X5 M nestačí? Potom je tu MHX5 od úpravcu Manhart. 750 koní a 1000 Nm!

Nová X5 M je poriadne vyladené SUV s fantastickými atribútmi a lesknúcim sa M-kom všade kam oko dohliadne.

Lenže niekomu ani X5 M nestačí. Niekto chce ešte viac, o dosť viac. Preto si novú X5 M zobral do garáže úpravca Manhart a trošku ju vylepšil.

Tou troškou myslím nárast výkonu z pôvodných maximálnych 575 koní a 750 Nm až na 750 koní a 1000 Nm. K takémuto nárastu sily 4,4 litrovej V8, ktorá je už v základe dvakrát prepĺňaná nedospejete iba premapovaním riadiacej jednotky. Na to treba viac. Konkrétne to Manhart-racing docielil výmenou oboch turbodúchadiel, spomínaným premapovaním ECU, úpravou nasávania i výfukového potrubia.

Manhart pritom neupresnil ako sa zmenili parametre a jazdné vlastnosti, k tomu sa dostaneme pravdepodobne neskôr. No keďže už pôvodná X5 M dokázala akcelerovať z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy, je viac ako pravdepodobné, že Manhart sa postaral o to, aby sa z X5-ťky stalo jedno z mála SUV, ktoré dokážu podliezť hranicu 4 sekundy. X5 M má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 250 km/h (BMW ponúka prenastavenie obmedzovača až na 280 km/h), takže Manhart sa mohol popasovať aj s týmto údajom. Pravda ísť s takýmto mamutom viac ako 250 km/h, respektíve viac ako 300 km/h už môže byť ozaj nebezpečné, no samotná X5 M sedí dosť nízko a ako vidieť na obrázkoch MHX5 750, ako sa výrobok Manhartu volá v plnom znení, sedí ešte nižšie.

K úprave teda okrem vyladenia pohonnej jednotky patrí tiež úprava zovňajšku. Do oka hneď padnú obrovské 23-palcové kolesá v čiernej, spolu s čiernou mriežkou chladiča a bodykit. Manhart tiež hovorí o karbónových súčastiach pre zníženie hmotnosti a zlepšenie aerodynamiky – napríklad zadný difúzor, držiaky spätných zrkadiel a podobne. Úpravca vymenil aj znaky, aby bolo hneď každému jasné, že toto nie je „len nejaké“ M-ko. Predpokladom je, že Manhart dosť výrazne upravil aj interiér, no predovšetkým cenu.

V galérii nájdete okrem tejto aj klasickú X5 M. Je sa na čo pozerať.

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Manhart, bmw blog

Komentáre k článku


Stream naživo