2014-11-01 05:06:00
BMW X5 M a
BMW X5 M a BMW X6 M 2015
Zdroj: BMW

Prichádzajú nové športové MAXI dvojčence BMW X5 M a X6 M

BMW si na autosalón v Los Angeles prichystalo premiéru dvoch super obrov s veľkou dávkou športovosti. X5 a X6 vo verzii M.

Nové BMW X5 sa konečne dočkalo prípony M, zatiaľ čo nová X6-tka až tak dlho nečakala. V Los Angeles okrem dvoch prerastených Američanov zažiaria aj klasická (americká) X6-tka, ktorá tam zažije americkú premiéru, a tiež menšie BMW 2 Cabrio.

M-ko v názve pochopiteľne znamená, že Podkapotou naftový agregát nenájdete. Obe športové beštie majú Podkapotou najsilnejšie benzínové motory aké kedy BMW vytvorilo pre pohon všetkých štyroch kolies.

4,4 litrová V8-čka s dvoma turbami má pri obroch výkon 423 kW (575 k) a krútiaci moment dosahuje úroveň až 750 Nm. Vďaka novým technológiám si tieto parametre môžete vychutnať v širšom spektre otáčok. Maximálny výkon je k dispozícii na úrovni 6000 až 6500 ot/min (nárast rozpätia o 4 %) a maximálny krútiaci moment mohutný motor dosahuje na úrovni 2200 až 5000 ot/min.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

To by nebolo ničím, ak by sa výkon a krútiaci moment stratili niekde na pol ceste medzi motorom a asfaltom. O prenos na kolesá a stabilitu auta sa samozrejme stará pohon 4x4 xDrive a po novom 8-stupňová automatická prevodovka vyladená divíziou M.

Pre oba modely je totožná aj priemerná spotreba na úrovni 11,1 litra na 100 km podľa cyklu EÚ, čo znamená pokles o zhruba 2 litre oproti predchádzajúcej generácii. Emisie CO2 sa znížili na 258 g/km.

Obidva modely zrýchlia z nuly na sto za 4,2 sekundy a maximálka je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Typickou črtou modelov s označením M je aerodynamický paket, ktorý z obrov robí ešte agresívnejšie šelmy. Vďaka zlepšenej aerodynamike a zväčšeným prieduchom sú zaťažované brzdy i motor veľmi dobre chladené, a tak aj napriek vysokej hmotnosti vozidiel neprichádza k prehrievaniu a vädnutiu bŕzd. Predpokladom je, že budú k dispozícii aj keramické brzdy.

Zdroj: BMW

M-ko sa prejavuje aj v exkluzívnom interiéri. Menovite ide o M-volant, M-pádla pod volantom, M-prevodovku a M-sedadlá a interiérové doplnky.

Do exteriéru pribudli dve nové M-kové farby a zákazníci si môžu zvoliť aj 21 palcové disky M. Základné majú dvadsať palcov.

Obrie dvojčatá si môžete detailne prezrieť v bohatej galérii.

Ján Hargaš
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo