2013-09-18 12:35:00
Touring Superleggera Disco Volante
Touring Superleggera Disco Volante 2012
Zdroj: Alfa Romeo

Kto chce Disco Volante, musí obetovať jednu Alfa Romeo 8C Competizione

Touring Superleggera Disco Volante má zelenú, pre Alfu Romeo 8C zvoní umieráčik.

Prečo ten smútočný tón? Na prvý pohľad jednoduchá vec má svoj háčik. Alfa Romeo totiž síce schválila výrobu retrokupé Disco Volante v karosárni Touring Superleggera. No nie je to také jednoduché, ako by sa mohlo zdať. Komplikácie sú viac než značné. Kde totiž vziať darcu orgánov, keď pre výrobu nového auta sa (celkom nepochopiteľne) nebude stavať aj základ, teda šasi auta, ale iba nová karoséria?

Zacúvajme v čase, na minuloročný ženevský autosalón. Vtedy sa na ňom objavil koncept Disco Volante postavený talianskou karosárňou Touring Superleggera. Svojimi tvarmi nadväzoval na ich predchádzajúci model  Alfa Romeo 1900 C52, ktorý začali pre jeho netradičné (ba až neortodoxné) tvary prezývať po taliansky Disco Volante. Po našom pekne „lietajúci tanier“.

Technika Alfa Romeo, karoséria Touring Superleggera

Nové vozidlo sa v tomto predchodcovi vzhliadlo nielen dizajnom, ale aj technikou. Najväčší problém je ale v tom, že to bolo práve v Alfe Romeo 8C Competizione. Jedno z najzaujímavejšie vyzerajúcich áut dneška tak bude postavené na základe ďalšej rarity.  Keď sa rozhodovalo, koľko kusov modelu 8C Competizione vyrobia, Taliani dostali približne 1400 objednávok. Nakoniec sa však rozhodli inak a uspokojili iba 500 z nich. Tým sa toto auto stalo pojazdnou vzácnosťou. A teraz ešte toto! Bude sa musieť rozobrať, ak chce majiteľ retroverziu!

Zdroj: Alfa Romeo
Zdroj: Alfa Romeo

Vy by ste mali to srdce, nechať rozobrať karosériu Alfy 8C, aby sa na základe auta postavil ešte vzácnejší automobilový skvost? Takže platí rovnica: pribudne jedno Disco Volante = zmizne jedna Alfa Romeo 8C Competizione. Alfa Romeo po tom, čo sa karosáreň slušne spýtala na možnú prestavbu, oficiálne s týmto krokom súhlasí a výrobe Disco Volante s karbónovou karosériou teda už nič nebráni. Touring Superleggera sa dušuje, že vyrobí len prísne obmedzenú sériu, hoci vôbec neuviedla, koľko nových áut hodlá postaviť. Je fakt, že nechať si rozobrať 8C bude žiadať od majiteľa veľa entuziazmu a nadšenia. A propós – prestavba bude trvať pol roka a bude stáť balík peňazí. Karosáreň nechce povedať koľko, vraj iba individuálne konkrétnym záujemcom.

Bude to aj naďalej Alfa, len s iným kabátom

No ak sa majiteľ Alfy zamiloval do nového vzhľadu, potom to až tak bolieť nemusí. Najmä ak bude môcť naďalej navštevovať predajcov, ktorí môžu servisovať model 8C a ešte dostane navyše dvojročnú záruku. Asi to bude najmenej bolestné pre tých, ktorí si svoju „kompeteciónku“ už niekde poriadne oškreli, či nebodaj horšie pochrámali... No a najmenej budú citovo viazaní tí, ktorí si 8C kúpia práve teraz len preto, aby si ju nechali prestavať.

Zdroj: Alfa Romeo
Zdroj: Alfa Romeo

Nakoniec dobrá správa: hromadné „vyhubenie“ milánskych vozidiel nehrozí. Podľa informácií britského Autocaru totiž vznikne iba osem kusov. Dva kusy už dokončili a tretí je vo „výrobe“. Ak by ste mali záujem, rozhýbte sa, príležitosť mať v garáži „Lietajúci tanier“ sa rýchlo míňa...

Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012 je poctou trojici roadsterov a štvorici kupé Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante z roku 1952. Tieto vzácne športové autá sa mohli pýšiť už na začiatku päťdesiatych rokov minulého storočia vďaka tvarom karosérií súčiniteľom aerodynamického odporu 0,25. Rovnakou hodnotou má vynikať aj karoséria nového Disco Volante. Jeho základom je pre milánsku karosáreň tradičný oceľový priestorový rám, ktorý zaisťuje dostatočnú tuhosť a ručne spracované povrchové panely z hliníka, ktoré dopĺňajú kompozitové materiály.

Pár technických údajov

Pod kapotou je vpredu uložený vidlicový osemvalec s objemom 4,7 litra s výkonom 330 kW (450 k) a krútiacim momentom 470 Nm. Prostredníctvom  šesťstupňovej prevodovky poháňa zadné kolesá.  Prestavba má trvať približne  

Klasické talianske kupé má karosériu dlhú 4613 mm, širokú 2020 mm a vysokú 1335 mm a rázvorom náprav 2696 mm. Carozzeria Touring uvádza aj rozchod kolies vpredu 1591 mm a 1589 mm vzadu. Rozloženie hmotnosti medzi nápravy je 49 % vpredu a 51 % vzadu.

Kupé s palivovou nádržou s objemom 88 litrov a miniatúrnym 200 litrovým batožinovým priestorom má kované disky kolies z hliníkovej zliatiny obuté do pneumatík Pirelli P Zero Rosso s rozmermi 265/30 ZR20 vpredu a 285/35 ZR20 vzadu.

Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012 má dosahovať maximálnu rýchlosť okolo 292 km/h a z 0 na 100 km/h akcelerovať za 4,2 s.

Jozef Vydra
ZDROJ: carscoop.com, Alfa Romeo

Komentáre k článku


Stream naživo