23.02.2017

Nová generácia Hyundai i30 kombi má vyše 600 litrový kufor

Po päťdverovom hatchbacku bude novým členom rodiny novej generácie i30 aj verzia kombi.

Svoju svetovú premiéru absolvuje na tohtoročnom ženevskom autosalóne. Nový prírastok rodiny i30 zachováva nadčasový dizajn svojho kratšieho päťdverového súrodenca. Predĺžená karoséria mu dodáva nielen eleganciu, ale spája v sebe aj všestrannosť verzie kombi.

Hyundai i30 novej generácie nielen navrhli a skonštruovali, ale sa aj bude vyrábať v Európe. No novej i30 vidno, že sa priblížila oveľa viac konzervatívnejšiemu vkusu európskych zákazníkov. Kombi verzia pritom nie je posledná. Nová i30 bude mať spoločne štyri typy karosérie.

Hyundai i30 kombi má novú rodinnú identitu Hyundai – kaskádovitú masku chladiča. V kombinácii s reflektormi full-LED a vertikálnymi dennými LED svetlami má nová generácia Hyundai i30 kombi charakteristický vzhľad spredu.

Skoro najväčší batožinový priestor v segmente

Úhľadný dizajn i30 kombi neovplyvnil negatívne objem batožinového priestoru: so základným objemom 602 litrov (podľa normy VDA 211) a 1 650 litrov (VDA 214) pri sklopených operadlách zadných sedadiel patrí k najväčším v segmente. Odkladací priestor pod dvojitou podlahou batožinového priestoru s niekoľkými oddeleniami zvyšuje variabilitu.

Kombi má dĺžku 4 585 mm (to je o 245 mm viac ako päťdverový hatchback – 4 340 mm), výšku 1 465 mm (1 475 mm s lištami strešného nosiča) a šírku 1 795 mm. Rázvor 2 650 mm je rovnaký, ako má päťdverová verzia.

Vysoké štandardné bezpečnostné vybavenie

Hyundai Motor poskytuje v modelovom rade i30najmodernejšie prvky aktívnej bezpečnosti a konektivity. Preto má aj i30 kombi najlepšie štandardné vybavenie prvkami aktívnej bezpečnosti v triede.

Funkcia Autonomous Emergency Braking (AEB) využíva kameru a funguje v troch fázach. Najprv akusticky a vizuálne upozorní vodiča ak sa odstup i30 od vozidla idúceho vpredu zníži tak, že hrozí riziko kolízie. V druhej fáze automaticky pribrzdí vozidlo a v tretej fáze zabrzdí vozidlo maximálnou intenzitou pre zabránenie kolízii. Príplatková funkcia rozoznávania chodcov využíva radarový snímač a reaguje na chodcov prechádzajúcich cez cestu.

Driver Attention Alert (DAA) monitoruje spôsob ovládania vozidla vodičom a na základe odchýlok od normálneho stavu odhalí únavu vodiča, ktorá by mohla viesť k nehode.

Advanced Smart Cruise Control (ASCC) automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu v rámci limitu nastavenej rýchlosti do 180 km/h. Keď vozidlo idúce vpredu zastaví, systém automaticky zabrzdí i30 a po rozjazde vozidla vpredu ho opäť automaticky rozbehne.

Blind Spot Detector (BSD) s funkciou Lane Change Assist monitoruje oblasť vzadu a vedľa vozidla a keď sa v nej nachádza iné vozidlo, rozsvieti sa výstražné svetlo v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle.

Rear-Cross Traffic Alert (RCTA) redukuje riziko kolízie s vozidlami približujúcimi sa zboku v priečnom smere pri cúvaní z neprehľadných miesto kolmo na cestu vizuálnym a akustickým upozornením vodiča na približujúce sa vozidlá.

Lane Keeping Assist System (LKAS) upozorní vodiča pri rýchlosti jazdy nad 60 km/h ak má vozidlo tendenciu neúmyselne vybočiť z jazdného pruhu. Vodiča upozorní akusticky a vizuálne predtým ako automaticky uskutoční potrebnú korekciu riadením pre vrátenie vozidla do bezpečnej pozície.

Speed Limit Information Function (SLIF) identifikuje dopravné značky obmedzujúce rýchlosť. Dopravné značky sa zobrazujú v reálnom čase na displeji TFT v združenom prístroji i na monitore navigačného systému.

High Beam Assist (HBA) pomocou kamery rozoznáva protiidúce vozidlá i vozidlá idúce vpredu v tom istom jazdnom pruhu a automaticky prepína na tlmené svetlá aby nedochádzalo k oslňovaniu iných účastníkov cestnej premávky. Keď v monitorovanom priestore nie sú iné vozidlá, HBA automaticky prepne na diaľkové svetlá pre maximálne osvetlenie cesty.

Rozsiahle digitálne spojenia

Hyundai i30 kombi novej generácie má priestranný a elegantný interiér s horizontálnym layoutom a odsadeným dotykovým monitorom systému infotainmentu v hornej časti prístrojového panelu. Navigačný systém s dotykový monitorom s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov) poskytuje najmodernejšie funkcie konektivity ako Apple CarPlay, Android Auto a služby LIVE Services. V stredovej konzole je odkladacia priehradka na smartfón s funkciou bezdrôtového indukčného nabíjania podľa štandardu Qi. Alternatívne si zákazníci môžu vybrať iné systémy infotainmentu ako napríklad audiosystém s kapacitným dotykovým monitorom s uhlopriečku 12,7 cm (5 palcov) s integrovanou cúvacou kamerou a dynamickými vodiacimi líniami, modulom Bluetooth a funkciou My Music.

Pod kapotou hlavne turbomotory

Hyundai i30 kombi poháňajú predovšetkým turbokompresorom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním paliva a zníženým objemom (downsizing). Majú vysokú účinnosť a spontánnu reakciu. Predbežné hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 pre rad Hyundai i30 kombi: kombinovaná spotreba 3,6 – 5,8 l/100km, kombinované emisie CO2 95 – 135 g/km*). Zákazníci majú na výber tri benzínové motory a jeden turbodiesel v dvoch výkonových verziách. Ponuku benzínových motorov zastupuje neprepĺňaný štvorvalec 1.4 MPI s výkonom 74 kW (100 k), nový prepĺňaný trojvalec 1.0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 k) a štvorvalec 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW (140 k). Štvorvalcový turbodiesel 1.6 CRDi je na výber s výkonom 81 a 100 kW (110 a 136 k).

Bezpečnosť, komfort aj pohodlie

Jazdné vlastnosti modelu i30 kombi novej generácie vyladili inžinieri technického centra Hyundai Motor Europe v Nemecku v rámci prísneho a rozsiahleho testovacieho programu na cestách celej Európy a na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Základom pre dobré jazdné vlastnosti a komfort vytvára karoséria. Je totiž z 53 % vyrobená z ocele ultra vysokej pevnosti. Spolu s novým podvozkom a o 10 % zlepšeným prevodom riadenia oproti predchodcovi, čo zabezpečuje bezprostrednejšiu odozvu, to prispieva k dynamickejším jazdným vlastnostiam a lepšiemu komfortu jazdy.

Made in Europe

Modelový rad Hyundai i30 tretej generácie je navrhnutý v európskom technickom centre Hyundai v  Rüsselsheime, testovaný na Nürburgringu a vyrábaný v závode Nošovice v Českej republike. Využíva infraštruktúru, ktorú spoločnosť Hyundai Motor vybudovala v Európe za uplynulých vyše 25 rokov. Bude nadväzovať na dve predchádzajúce generácie i30, z ktorých sa od roku 2008 predalo v Európe vyše 800 000 kusov.

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.