07.12.2016

Opel Insignia Grand Sport - prvé oficiálne fotografie!

Opel Insignia Grand Sport - prvé oficiálne fotografie!

Máme pre vás prvé skutočné fotky reálneho auta. Už prvý pohľad na novú generáciu vlajkovej lode Opel potvrdzuje, že prídavok označenia je skutočne oprávnený. Pretože všetko na novom modelovom rade je výnimočné. Insignia Grand Sport je postavená na úplne novej architektúre. Zmenené proporcie umožnili vytvoriť priestrannejšiu kabínu posádky, automobilu dodali atletickejší vzhľad a výrazne sebavedomejší výraz  vrátane aerodynamiky na špičkovej úrovni triedy.

Rovnako ako pri vývoji aktuálneho modelového radu Opel Astra, ktorý získal titul “Európske auto roka 2016”, bola hlavnou premisou efektívnosť. Konštruktéri opäť raz predviedli pôsobivý výsledok: optimalizovaným priestorovým usporiadaním komponentov (packaging) a využitím ľahkých materiálov sa im podarilo znížiť celkovú hmotnosť až o 175 kilogramov. Vďaka tomu bolo možné nový model vybaviť prvkami high-tech, napríklad ultra moderným systémom pohonu všetkých kolies s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá (vektoring) a 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Opel Insignia Grand Sport prichádza okrem toho aj so širokou škálou špičkových technológií v bezpečnosti a komforte na úplne novej úrovni. Spomeňme adaptívne reflektory IntelliLux LED®, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Keep Assist, projekčný head-up displej, priestorový kamerový systém so záberom 360° v oblasti bezpečnosti. Komfort zabezpečujú predné sedadlá premium s certifikátom AGR, vyhrievanie sedadiel vzadu alebo elektricky vyhrievané predné okno. Je to iba niekoľko príkladov z bohatej ponuky vybavenia.

Samozrejme, nechýbajú najmodernejšie systémy infotainmentu a prvky konektivity ako systémy IntelliLink a Opel OnStar. Konštruktéri sa postarali aj o bezpečnosť osôb, ktoré sa nevezú v novej vlajkovej lodi Opel – Insignia je prvým modelom značky vybaveným aktívnou hliníkovou kapotou, výrazne znižujúcou riziko zranenia chodca pri kolízii.

Dizajn inšpirovaný štúdiou Monza Concept

Inšpiračným zdrojom dizajnu karosérie modelu Opel Insignia Grand Sport a jeho interiéru bola vysoko oceňovaná štúdia Monza Concept. Napriek prakticky nezmenenej dĺžke oproti predchodcovi nová generácia len na surovej karosérii ušetrila približne 60 kilogramov hmotnosti. Celkovo je hmotnosť novinky oproti doterajšiemu modelu nižšia až o 175 kilogramov. Strecha kabíny je o 29 milimetrov nižšia, rozchod je o 11 milimetrov väčší a rázvor dlhší až o 92 milimetrov, čím sa výrazne skrátili previsy karosérie. Nové proporcie dodávajú modelu Insignia Grand Sport atletický a elegantný vzhľad, pripomínajúci kupé. Zhmotňuje tradíciu pravých automobilov Grand Turismo.

Maska chladiča posadená nižšie ako pri doterajšej verzii a úzke reflektory zvýrazňujú šírku prednej časti karosérie ako aj tvár vozidla. Vizuálne podporuje solídnosť na ceste. Bočný pohľad na karosériu charakterizuje dynamika. Insignia Grand Sport vyzerá vždy akoby bola  pripravená na skok. To je ďalší výrazný symptóm atletickej ľahkosti štúdie Monza Concept.

Bočné okná majú chrómovanú lištu iba hore a spoločne so strechou pripomínajúcou kupé vizuálne pritláčajú automobil k ceste a zvýrazňujú natiahnutú karosériu. Na boku spodnej časti dverí je typický prelis v profile „čepele“, ktorý vedie pohľad na zadnú časť karosérie. Čisté a jednoduché línie zadného čela a zadné svetlá z LED s charakteristickou grafikou dvojitého krídla vizuálne rozširujú vozidlo pri pohľade zozadu. Tretie brzdové svetlo z LED je integrované do zadnej hrany strechy, čo dodáva modelu Insignia Grand Sport vzhľad high-tech, častý u prémiových značiek. Ďalšou výhodou športového dizajnu karosérie je vynikajúci koeficient aerodynamického odporu 0,26, ktorý radí nový Opel medzi najaerodynamickejšie vozidlá v triede.

V kabíne viditeľne je dobre viditeľná pozornosť venovaná najmenším detailom. Čisté línie, príjemné povrchy a prvotriedne vypracovanie dotvárajú atmosféru elegancie a ľahkosti. Kokpit je natočený k vodičovi, ktorý sedí o 3 centimetre nižšie ako pri predchádzajúcej generácii. Prehľadný združený prístroj je v zornom poli a ovládacie prvky sú ľahko dosiahnuteľné. Výsledkom je, že poloha vodiča pripomína pozíciu v cestovnom pretekárskom aute. Všetci pasažieri v kabíne modelu Insignia Grand Sport profitujú z nového dizajnu a zmenených proporcií automobilu. Predĺžený rázvor prispel k zväčšeniu priestoru na zadných sedadlách. Objem batožinového priestoru je od 490 do 1450 litrov.

Technológie pohonu zvyšujú pôžitok z jazdy

Insignia Grand Sport dynamicky iba nevyzerá, ale aj tak jazdí. Bude k dispozícii s smnožstvom turbodúchadlom prepĺňaných motorov s priamym vstrekovaním paliva, skombinovaných s optimálnymi  prevodovkami. Novinkou v modelovom rade je 8-stupňová automatická prevodovka s výborným komfortom radenia.  Zväčšené prevodové rozpätie je oproti doterajšej 6-stupňovej prevodovke zväčšené, čo umožňuje nielen ekonomickejšiu jazdu pri vysokej rýchlosti, ale aj svižnejšiu akceleráciu tiež pri nízkych otáčkach motora. Nová prevodovka bude spočiatku iba v kombinácii s pohonom všetkých kolies.

Ďalšou novinkou je nový inteligentný systém pohonu všetkých kolies. Pri ňom diferenciál zadnej nápravy nahrádzajú dve elektronicky ovládané multilamelové spojky. To umožňuje takzvaný vektoring krútiaceho momentu – aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá. Vďaka tomu nový model Opel má rovnaké jazdné vlastnosti bez ohľadu na povrch cesty – rovnako na suchom ako na mokrom, zasneženom alebo zľadovatenom povrchu. Aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu podporuje aj ovládanie vozidla. Pri jazde v zákrute sa na vonkajšie zadné koleso prenáša väčší krútiaci moment, vďaka čomu Insignia Grand Sport agilnejšie zatáča do zákruty.

Ďalej zdokonalený podvozok FlexRide poskytuje základ pre optimálne jazdné vlastnosti, prispôsobené momentálnej situácii. Adaptuje charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia, elektronického pedála akcelerátora a body preraďovania (pri automatickej prevodovke) automaticky alebo podľa vodičom zvoleného režimu ‘Standard’, ‘Sport’ alebo ‘Tour’. Podľa zvoleného režimu je reakcia motora na zmenu polohy pedála akcelerátora viac alebo menej bezprostredná a elektronický stabilizačný systém ESP intervenuje neskôr alebo skôr. Centrálny softvér ‘Drive Mode Control’ je srdcom adaptívneho podvozka. Neustále analyzuje informácie snímačov a na ich základe rozoznáva individuálny štýl jazdy.

Bezpečnosť na prvom mieste

Nový Opel Insignia Grand Sport integruje aj ultra moderné asistenčné systémy a komfortné prvky. Nijaký iný model v segmente nemá takú širokú škálu asistenčných technológií ako nová generácia vlajkovej lode Opel.

Svetlým príkladom v pravom zmysle slova sú inovatívne adaptívne reflektory Opel IntelliLux LED® matrix novej generácie. Majú 32 segmentov z LED – dvakrát toľko ako v modelovom rade Astra. Všetky sú integrované v užších hlavných reflektoroch. Zväčšený počet prvkov LED umožňuje presnejšiu rozloženie svetla prevažujúcim podmienkam v premávke a aj prepínanie medzi jednotlivými režimami je oveľa plynulejšie. Výsledkom je zlepšenie kvality rozdelenia svetla ako aj jeho intenzity. Na zlepšenie viditeľnosti pri jazde v zákrutách s diaľkovými svetlami konštruktéri pridali novú funkciu. Intenzita svetla vnútorných segmentov sa zvyšuje podľa uhla natočenia volantu aby sa zlepšilo svietenie do zákruty. Ďalšie bodové svetlo zvyšuje dosah diaľkových svetiel až na 400 metrov.

K ďalším významným asistenčným systémom patria:

  • Head-up displej: Informácia o rýchlosti vozidla, rozoznané dopravné značky, nastavená rýchlosť tempomatu alebo obmedzovača rýchlosti a smerové šípky navigácie sa premietajú na predné okno v bezprostrednom zornom poli vodiča.
  • Kamerový systém so záberom 360° tvoria štyri kamery umiestnené vpredu, vzadu a na každej strane vozidla. Spracované obrazy sústavy kamier umožňujú vytvoriť pohľad na vozidlo v okruhu 360 stupňov z vtáčej perspektívy, výrazne uľahčuje parkovanie.
  • Adaptive Cruise Control (ACC) pomocou radaru meria odstup od vozidla idúceho vpredu a podľa neho prispôsobuje rýchlosť vozidla v rámci nastavenej hodnoty. V prípade potreby začne automaticky brzdiť ak sa odstup náhle nebezpečne skráti.
  • Lane Keep Assist s Lane Departure Warning: pre udržiavanie jazdného pruhu automaticky riadením koriguje smer jazdy, čím predchádza nehodám spôsobeným neúmyselným vybočením z jazdného pruhu.
  • Rear Cross Traffic Alert. Asistenčný systém pre vyparkovanie využíva radarové snímače v zadnom nárazníku s dosahom 20 metrov na monitorovanie iných vozidiel a objektov približujúcich sa v uhle 90 stupňov keď vozidlo cúva z parkovacieho miesta na cestu.

Komfort a zábava na špičkovej úrovni

Insignia Grand Sport nastavuje nové štandardy aj v oblasti komfortu. Opel je naďalej jedným z mála výrobcov, ktorý ponúka predné sedadlá s certifikátom AGR (“Aktion Gesunder Rücken” – kampaň za zdravý chrbát). Ergonomické sedadlá premium teraz umožňujú nastavovať aj šírku bočných oporných častí sedadla a operadla, ventiláciu, masážnu funkciu, ako aj pamäť nastavenia. Aj pasažieri v zadnej časti kabíny cestujú v zime pohodlnejšie vďaka  vyhrievaniu vonkajších sedadiel. Optimálny výhľad vodiča zabezpečí vyhrievanie predného okna v chladnom počasí. Systém odomykania a štartovania bez kľúča “Keyless Open & Start”, je štandardom pri všetkých stupňoch vybavenia.

Zábavu a informácie na najvyššej úrovni poskytujú systémy infotainmentu IntelliLink, kompatibilné s Apple CarPlay a Android Auto. Smartfón vodiča sa môže pohodlne nabíjať bez kábla. Autá majú aj revolučný telematický systém Opel OnStar s mnohými bezpečnostnými a asistenčnými funkciami od automatického volania záchranného dispečingu pri nehode až po lokalizáciu ukradnutého vozidla.

Opel Insignia Grand Sport bude mať svetovú výstavnú premiéru na ženevskom autosalóne v marci 2017.

Jozef Vydra
ZDROJ: Opel

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.