Napriek stopke výrobcu sa v Rusku opäť rozbieha výroba Citroenov. Takto to spravili
Rusi využívajú čínskeho partnera západného výrobcu na výrobu modelov Citroën v Kaluge. O nás bez nás po rusko-čínsky.
Nadnárodná automobilová skupina Stellantis zastavila svoju výrobu v Rusku v apríli 2022. To však nezabránilo ruským prevádzkovateľom závodu v Kaluge, aby sa spojili s čínskym partnerom a začali vyrábať nové verzie modelov Citroën, podľa colných údajov a dvoch ľudí oboznámených s touto záležitosťou. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
V decembri minulého roka ruská spoločnosť Automotive Technologies doviezla najmenej 42 súprav nástrojov a komponentov na montáž modelu Citroën C5 Aircross do závodu v Kaluge, ktorého väčšinovým vlastníkom je stále Stellantis. Súpravy vyrába čínska Dongfeng Motor Group. Dongfeng a Stellantis prevádzkujú v Číne spoločný podnik, prostredníctvom ktorého môže Dongfeng vyrábať a predávať autá Stellantis na trhu v ázijskej krajine. Spoločnosť Automotive Technologies tak v Kaluge skompletizovala Citroën C5 Aircross, tvrdia dvaja zamestnanci ruských predajcov áut. Uviedli to pod podmienkou anonymity, pretože informácie nie sú verejné.
Nie je jasné, či súpravy z Číny obsahovali diely, ktoré spadajú pod sankcie Západu voči Rusku. Z colných údajov alebo zdrojov pritom nevyplýva, že by Stellantis vedel o dovoze.
Tieto zistenia poukazujú na nedostatočnú kontrolu západných spoločností, ako sú IKEA alebo Carlsberg nad svojimi značkami po zastavení výroby v Rusku alebo odchode z krajiny po invázii na Ukrajinu vo februári 2022. Potvrdzujú tiež rastúcu závislosť Moskvy od Pekingu, najmä v automobilovom priemysle.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR, Reuters
Komentáre k článku