20.06.2018

Hyundai a Audi budú spoločne vyvíjať vodíkové autá. Cieľom je zníženie cien

Audi vďaka spolupráci získa prístup ku kompletnému know-how značky Hyundai v oblasti vodíkových áut.

Hyundai dnes oznámil, že na poli vodíkových áut začal úzko spolupracovať s nemeckou automobilkou Audi. Spolupráca prinesie obom firmám zníženie nákladov pri vývoji vodíkových áut a pomôže im pri snahe o širšie rozšírenie technológie a jej posun k reálnej ziskovosti.

Audi získa vďaka spolupráci prístup k vývoju a komponentom vodíkového automobilu Hyundai ix35 Fuell Cell a ku komponentom jeho výkonnejšieho nástupcu menom Nexo. Taktiež sa dostane k celej dodávateľskej siete značky Hyundai práve v oblasti palivových článkov. Audi zašlo v minulosti ďaleko v oblasti priemyselnej výroby vodíka.

V sieti je aj dcérska spoločnosť kórejského koncernu Hyundai s menom Mobis. Mobis prednedávnom postavil závod venujúci sa výhradne komponentom pre palivové články. Celkovo dokáže ročne vyrobiť 3000 kompletných modulov pre vodíkové autá. V budúcnosti by chcel výrobu znásobiť akonáhle porastie dopyt.

Zo spolupráce budú pritom ťažiť aj prepojené spoločnosti oboch automobiliek. Na strane značky Hyundai to bude značka Kia a na strane Audi to bude celý koncern Volkswagen.

Audi je v rámci koncernu zodpovedné za vývoj vodíkových áut a touto spoluprácou urobilo výrazný krok vpred. Hyundai zas získal finančne silného partnera ochotného zdieľať vysoké náklady na vývoj technológií súvisiacich s motormi, batériami, nádržami a palivovými článkami.

Ďalším z benefitov spolupráce je otvorenie dodávateľskej siete. Cieľom oboch automobiliek je priniesť do dodávateľskej siete konkurečné prostredie. Práve konkurencia medzi dodávateľmi môže pomôcť znížiť ceny vodíkových áut.

Práve otázka ziskovosti je pri autách získavajúcich energiu z vodíka prostredníctvom palivových článkov náročná. Podľa zástupcov značky Hyundai je reálna ziskovosť možná v prípade, že obe automobilky vstupujúce do spolupráce budú schopné ročne predávať samostatne 100 až 300 000 vozidiel. K tomu je dlhá cesta zahŕňajúca aj rozšírenie siete vodíkových čerpacích staníc a tiež zníženie ceny samotného vodíka (vďaka jeho priemyselnej výrobe).


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: REUTERS, Bloomberg, Automotive news

Komentáre k článku