Podpis zmluvy na diaľnicu D1 pri Prešove je pozitívnym signálom
Stavebný podnikatelia považujú podpis zmluvy na diaľnicu D1 pri Prešove za pozitívny signál.
Podpis zmluvy na diaľnicu D1 pri Prešove je pozitívnym signálom. Blížiaci sa začiatok výstavby bude naplnením medzinárodného záväzku Slovenska. Cestný úsek zároveň prispeje k riešeniu dopravných problémov krajského mesta. Uvádza sa to v stanovisku Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS).
Podľa ZSPS očakávajú pomoc s dopravnou dostupnosťou aj ďalšie regióny. "Príkladom je dokončenie diaľnice D3 na Kysuciach či rýchlostná cesta R2. V jej prípade ide o viaceré očakávané úseky ako Kriváň – Lovinobaňa za Detvou či Šaca – Košické Oľšany, ktorý tvorí súčasť takzvaného vonkajšieho obchvat Košíc," píše sa v stanovisku.
Zväz očakáva, že nadchádzajúce obdobie bude rozhodujúce z pohľadu ďalšieho vývoja v sektore stavebníctva. Za neistú považuje predovšetkým situáciu v inžinierskej výstavbe, najmä pokiaľ ide o diaľnice či rýchlostné cesty. Téma má podľa ZSPS celospoločenský dosah, o čom svedčia intenzívne reakcie aktivity verejnosti v regiónoch. Štát by preto mal problematike venovať čo najväčšiu pozornosť vzhľadom na pokračujúci prepad produkcie inžinierskeho stavebníctva.
ZSPS tiež vyzýva na odbornú diskusiu o téme a pre odborne nesprávne informácie, kolujúce vo verejnosti, vznikla iniciatíva pod názvom Fórum stavebných investícií. "Zväz stavebných podnikateľov napríklad dlhodobo upozorňuje, že porovnanie finančných nákladov na kilometer postavenej diaľnice či rýchlostnej cesty je technicko-ekonomickým nezmyslom bez výpovednej hodnoty," uvádza stanovisko.
Podľa zväzu by koniec silného eurofondového obdobia nemal znamenať spomalenie investícií do verejnej infraštruktúry. Na zabezpečenie financovania výstavby nových rýchlych ciest po roku 2020 sa počíta s dlhodobým návratným financovaním európskych inštitúcií na desiatky rokov za výhodných podmienok.
Zmluvu o dielo na výstavbu úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh podpísala vo štvrtok (6. 4.) Národná diaľničná spoločnosť s konzorciom Združenie D1 Prešov (združenie firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav, Metrostav Slovakia). Ide o diaľničný úsek dlhý takmer osem kilometrov, ktorý združenie postaví za vyše 356 miliónov eur. Stavať sa začne v júni a práce potrvajú štyri roky do 30. júna 2021.
Diaľničný obchvat Prešova by mal z mesta odkloniť tranzitnú dopravu na hlavnom cestnom ťahu z Prešova na Košice a Poprad. Pri príležitosti podpisu zmluvy minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) informoval aj o severnom obchvate Prešova, ktorý je v štádiu prípravy. Na jeho prvú časť je vydané stavebné povolenie. Rezort potrebuje aktuálne merania hustoty dopravy. Na základe týchto výsledkov sa bude rozhodovať, v akom profile sa obchvat spolu s dostavbou rýchlostnej cesty R4 postaví, uviedol Érsek.
Hliadky dopravnej polície na 08.04.2017
Škoda Superb sedan sivá | |
okres Kežmarok | VW Golf modrá |
okres Košice | VW Golf Variant čierna |
Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.
ZDROJ: TASR, Ministerstvo vnútra SR
Komentáre k článku