FOTO: Renault vylepšil model Espace, s faceliftom sa celkom poponáhľal
Automobilka Renault vylepšila svoj vrcholný model z pohľadu vnútorného priestoru.
Spomedzi osobných áut je to bez rozmýšľania Renault Espace a je nástupcom veľkopriestorových alternatív v histórii automobilky. Veď Renault Espace bol, svojho času, priekopníkom triedy MPV. Lenže už piata generácia sa dostala na rozhranie SUV a MPV a šiesta je už čistím SUV podľa všetkých poučiek.
Vylepšený Renault Espace prináša, v prvom rade, iný vzhľad. Zvonka je vidno vylepšenia v prednej časti, kde sú úplne nové svetlomety s lepšou maticovou LED technológiou za príplatok a zároveň je vpredu aj úplne iná maska chladiča, ktorá auto posúva bližšie k modelu Rafale. Práve ten je vlajková loď z pohľadu luxusu, čiže z pohľadu priestoru sa môže spoľahnúť práve na sekundovanie tohto modelu, Espace.
Rovnako bude zmenená aj zadná časť do modernejšieho štýlu a znova prinesie zadné svetlomety s výrazným tvarovaním, podobne ako má práve SUV kupé Rafale. Tu nemusíme čakať žiadne vizuálne prepojenia, tu ich jednoducho nie je treba. Netreba žiadne červené svietiace pásy, toto je elegancia a dizajn v čírej podobe.
Do vzorkovníka farieb pribudne Baltic Blue Grey, čo bude sivo-modrá metalíza. Bude možno jednou z najlepších farieb pre auto celkovo. Na škodu je, že zatiaľ to vyzerá, že červená Flamme z ponuky vypadne, ale modré budú dve, v ponuke bude aj sivá, biela a rozdielna bude maska chladiča. Espace Techno ju bude mať sivú, Espace Esprit Alpine zase lesklú čiernu. Pre Esprit Alpine automobilka pripravila aj matnú sivú, ale tá bola dostupná už od začiatku šiestej generácie. A keď sme pri farbách, spodná časť bude vždy lakovaná čiernou lesklou.
Interiér ostáva vlastne takmer rovnaký, až na jednu výraznú zmenu. Miesto štandardného skla na streche bude nová verzia s názvom SolarBay. Poznáme ju už z elektrického modelu Scenic, kde predvádza možnosti zatemnenia tekutými kryštálmi. Renault Espace budem mať asi najväčšiu plochu presklenej strechy zo všetkých Renaultov. Otvor má totiž na dĺžku 1,7 metra a na šírku 1,13 metra. Je to obrovské presklenie, ktoré ale ponúka dostatočnú tepelnú izoláciu vďaka použitým technológiám. No a aj to zatemnenie funguje výborne, napríklad ho môžete ovládať aj Google asistentom cez hlasové povely.
Systém Open R Link prinesie aj v Renaulte Espace všetky vymoženosti najnovších prevedení tohto známeho systému. Automobilka oznámila, že pre Espace bude dostupných až 32 rôznych systémov na podporu vodiča. A jeden systém podpory pri jazde je celkom unikátny pre túto francúzsku automobilku a pre tento segment.
Renault Espace bude mať v ponuke aj podvozok 4Control Advanced. Znamená to natáčanie zadnej nápravy do väčšieho uhla, čo je zase zárukou lepšieho manévrovania. V praxi to znamená zmenšenie priemeru potrebného na otočenie vozidla z 11,6 na 10,4 metra. Aj keď to možno na papieri až tak výrazne nevyzerá, v realite je to neskutočný rozdiel a nájazdy do parkovacích miest budú omnoho jednoduchšie.
Plug-in hybrid je zatiaľ nedostupný a nie je ani v plánoch, ale v ponuke bude full hybrid, ktorý je aj v modeli Austral a vlastne bol v modely Espace aj pred modernizáciou. Prinesie ale ešte lepšie vyladenie a zladenie komponentov. Renault Espace bude mať stále 1,2-litrový trojvalec, ktorý spolupracuje s elektrickým motorom a so štartér-generátorom. Celkový výkon má byť 147 kW (200 k) a agregáty sú prepojené multimódovou automatickou prevodovkou. Tá zabudla na spojky a využíva na synchronizáciu otáčok elektrické motory. Celkovo má až 15 rôznych režimov v sériovom aj paralelnom zapojení. Aj to môže byť dôvodom, prečo sa s týmto autom dá jazdiť bez výraznejších problémov do priemeru 7 litrov benzínu na 100 km. V papieroch má Espace priemer 4,8 litra a bez diaľnic sa vlastne dá aj to. Z tohoto pohľadu je naftový motor naozaj zbytočný.
Nový Renault Espace má byť dostupný v druhej polovici tohto roka a postupne sa rozšíri na všetky trhy, vrátane toho nášho. Predstavuje totiž zaujímavú alternatívu medzi 7-miestnymi SUV. Veď za tretím radom sedadiel má objem batožinového priestoru 212 litrov a celkovo dokáže pri piatich miestach odviezť až 520 litrov. Ak by ste mali výlučne päťmiestnu verziu, tak je objem kufra až 692 litrov.
Renault Espace sa týmto činom posúva do modernejšieho sveta a výzor s novými proporciami predku a zadku posúva vozidlo do mohutnejšieho svetla. Jednoducho, nový Espace s modernizáciou vyzerá väčší. Veď má 4 746 mm na dĺžku. Väčšinu technológii čerpá z platformy CMF-CD.
AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Renault
Komentáre k článku