FOTO: Audi A5 Sedan aj Avant s novými hybridmi. Silné ako S5
Audi pokračuje v rozširovaní ponuky modelového radu A5. Model bol kedysi označovaný ako A4. To len aby sa nezabudlo.
Klasické Audi A4 je teda Audi A5 a Audi A4 je čisto elektrické. Nepleťme do toho A6-tku, lebo z toho sa budeme vymotávať zbytočne dlho. Stačí sa dopliesť tým, že sedan je vlastne liftback, aj keď sa volá sedan. Audi má novú spaľovaco-hybridnú A5, ktorá vyzerá sviežejšie a disponuje novými technológiami.
Zástrčkovú A5-ťku ste si kúpiť nemohli, no teraz už to pôjde. Nové plug-in hybridy budú dostupné výhradne s pohonom všetkých kolies Quattro. Hybridy zvané e-hybridy veria koncepcii pozdĺžne uloženého spaľovacieho motora, ktorým je v tomto prípade dvojlitrový štvorvalec. Za ním v smere k prevodovke je elektromotor, medzi nimi si panuje dvojhmota. Stará sa o reštarty motora i o pohon. Nasleduje separačná spojka elektromotora, dvojspojka a samotná sedemstupňová prevodovka S-tronic viažuca sa na pohon quattro ultra (úspornejšia verzia s nižšou spotrebou a 4x4 na požiadanie).
Audi pri plug-inoch nepoužíva tepelné čerpadlo ale PTC ohrievač. Batéria má kapacitu 25,9 kWh, pričom na jazdu je použiteľných len 20,7 kWh. Baterka tróni nad zadnou nápravou, z vrchu má kryt oceľový, zospodu hliníkový. Jej rozmery sú necelý meter šírky a dĺžky, výška je 177 mm. Baterka má v medzigeneračnom porovnaní (A6) vyššiu kapacitu i vyššiu energetickú hustotu. Využíva 102 prizmatických článkov. Články nie sú usporiadané v moduloch, sú prilepené priamo na obal batérie, čo šetrí miesto (cell-to-pack). Nabíjanie je možné v troch fázach s výkonom 11 kW pri AC, no dostupné je aj DC nabíjanie.
Veľká batéria sa odzrkadľuje aj na prítomnom priestore v kufri. Avant má 361 litrov, sedan 331 litrov. A5 e-hybrid utiahne prívesy s hmotnosťou do 1900 kg.
Audi sa chváli zvýšením intenzity rekuperácie, ktorá môže dosiahnuť výkon až 88 kW. Jej silu si nastavuje vodič pádlami. Obe karosérie zvládnu zájsť v mestskom cykle do 116 km.
Oba modely sú dostupné v dvoch výkonnostných úrovniach – 220 a 270 kW. 2,0 TFSI sa stará o 185 kW výkonu a elektromotor dodá až 105 kW. Silnejšia verzia vie zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a aj slabšie modely dosiahnu rýchlosť 250 km/h.
Model Sedan e-hybrid štartuje v Nemecku na cene 62 500 eur, Avant na 64 150 eur.
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku