Lamborghini Diablo od Eccentrica je dokonalosť s V12
Lamborghini Diablo bola určite ikona deväťdesiatych rokov. Veď mala všetky detaily, ktoré odkazovali na minulé modely.
A Diablo bolo prvé auto talianskej automobilky, na ktoré siahla aj ruka Audi. Veď v deväťdesiatych rokoch sa zmenila štruktúra vlastníkov. A teraz na Diablo siaha úpravca Eccentrica, ktorý mu dáva nový život s exkluzívnymi komponentami.
Je to približne rok, kedy sa ukázala idea postaviť takýto restomod, auto s pôvodnými tvarmi, ale novými technológiami. Teraz už ale máme viac ako len návrhy a vizualizácie v 3D programoch. Máme reálne auto, ktoré sa dá chytiť a dá sa na ňom jazdiť. To znamená, že Eccentrica Cars priviedli ideu restomodu Lamborghini Diablo do zdarného konca a hlavne do reality, ktorá bude dokonca dostupná pre pár vyvolených za šialené sumy.
Čím je toto Lamborghini špecifické? Necháva si klasickú líniu karosérie, ale predvádza 19-palcové zliatinové disky, ktoré sú moderné a za ktorými sú moderné brzdy Brembo. Veľkým rozdielom oproti minuloročnému konceptu je použitie klasických vyklápacích svetiel, nie sklápacích ako bolo navrhované. Vozidlo predvádza aj denné svietenie v spodnej časti nárazníka, aby ste nemuseli jazdiť stále s vyklopenými svetlami.
Eccentrica Cars predvádza aj nový kryt motora, ale aj zadnú časť so špecifickými okrúhlymi svetlami s modernou technológiou. Predstavte si to ako pôvodný tvar vylepšený všetkými možnými súčasnými prvkami, ktoré je do auta vôbec možné implementovať.
Vylepšené Lamborghini Diablo mení aj interiér a pred vodičom je malý digitálny displej s historickým štýlom. Pripomína mi vozidlo Kitt 2000 zo seriálu s Davidom Hasselhoffom, ale má zopár ďalších polí po stranách. Prepínače na stredovej konzole sú prerobené na nový štýl z kovu a pozornosť púta aj otvorená kulisa radenia manuálnej šesťstupňovej prevodovky. Nie je to ale pôvodná prevodovka, ktorú Lamborghini vyrobilo. Je vylepšená a má zmenené prevodové pomery. Všetok výkon posiela na zadné kolesá.
Veľkými zmenami prešiel aj 5,7-litrový motor V12, ktorý je stále priamo od Lamborghini. Nové vačkové hriadele a nový elektrický spôsob ovládania škrtiacej klapky sú doplnené o úplne nový zotrvačník. Dýchanie smerom von zabezpečuje výfukový systém s centrálnym vyústením dvomi rúrami. Výkon tohto vozidla je až 405 kW (550 k) z atmosférického agregátu bez akéhokoľvek prepĺňania. No a krútiaci moment sa dostáva na 600 Newton metrov. Dôležité je, že oproti pôvodnému modelu, ktorý bol celkom drastický je podanie výkonu nového agregátu omnoho príjemnejšie a jemnejšie, vhodné aj na používanie každý deň.
V Eccentrica Cars vylepšili aj podvozok a pruženie. Podvozok má aktívne tlmiče a zdvíhací systém na prednej náprave, ktorý prináša možnosť zdolať aj rôzne prekážky na ceste. Diablo tým získa lepšiu použiteľnosť. Ďalšiu výraznú zmenou je, že niektoré prvky dostali vystuženie z kompozitných materiálov, ale toto je len jedna veta v tlačovej správe, ktorá nie je ničím ďalším podporená. Detaily si úpravca necháva pre seba.
Celkom má vzniknúť, podľa plánu, až 19 vozidiel, pričom prvé kusy sa ku zákazníkom dostanú v roku 2025, konkrétne v lete. Veď v zime by to bola škoda schovať rovno do garáže. A koľko bude stáť? To je otázne a bude to záležať od požiadaviek konkrétneho zákazníka a od jeho predstavy o individualizácii.
AUTOR: © Zoznam/jm
Komentáre k článku