2024-02-14 14:33:00
Aston Martin Vantage 2024
Aston Martin Vantage 2024
Zdroj: Aston Martin

FOTO: Aston Martin Vantage dostal facelift, ktorý mení výrazne viac, než tvár

Aston Martin po šiestich rokoch dôkladne zrevidoval svoj baby Aston menom Vantage.

Rozmerovo najmenší model, ktorý Aston vyrába už takmer trištvrte storočia dostal dôslednú revíziu prakticky všetkého podstatného. Veľkou zmenou je zmena dizajnu, odrazu si neviete spomenúť, čo vám vlastne na Vantage vadilo, však? Lebo ak áno, máte to rovnaké, bez pomoci fotiek pôvodnej verzie to ani nejde. Aston Martin teda doprial po šiestich rokoch svojmu "aliančnému" modelu dôkladnú aktualizáciu, auto vyzerá lepšie, vyzerá famózne, no je tiež podstatne lepším modelom aj pod kožkou. 

A síce má o 155 koní a 115 Nm viac ako pred faceliftom. Jeho 4.0 litrová V8 dosahuje maximálny výkon 665 k a krútiaci moment 800 Nm. Môže za to dvojica nových väčších turbodúchadiel a upravený kompresný pomer. Zmeny zvyšujúce výkon musí pochopiteľne doplniť sada zmien zabezpečujúcich, aby sa tým výkonom auto samé nezničilo. Má novú kľuku, nový chladič stlačeného vzduchu, dva nové chladiče pre vodný chladiaci okruh a zväčšený olejový chladič. Auto má teda výrazne vylepšený chladiaci systém a upravenú tiež elektroniku, no tiež skrátený finálny prevod automatickej 8-stupňovej prevodovky od ZF. 

Zrýchlenie modelu Vantege z 0 na 100 km/h prebieha za 3,4 sekundy, maximálna rýchlosť je 325 km/h. Aston sa navyše postaral o zmeny v tuhosti konštrukcie. Vozidlo má o 29 percent vyššiu tuhosť pri prudkom zabáčaní, má vďaka novej platni na podvozku celkovo zvýšenú torznú tuhosť, zvýšená tuhosť je docielená aj vďaka novým výstužiam v motorovom priestore, no úpravy sa dotkli ako prednej, tak zadnej nápravy. Auto má k mechanickým zmenám pasujúce aj zmeny elektronicke, upravené sú jazdné režimy, ale aj kontrola trakcie, ESP a tlmiče Bilstein DTX môžu pracovať v ešte väčšom rozpätí režimov. Auto má mať celkom iný fíling na volante, má mať omnoho agresívnejšiu odozvu a motor má znieť výrazne dramatickejšie. Skrátka Aston auto prepracoval tak dôkladne, že kedysi by to nazval celkom novou generáciou, ale teraz má, zdá sa, peňazí dosť a môže veci nazývať svojimi menami. Nové sú aj šesťpiestikové predné a štvorpiestikové zadné brzdy, k dispozícii sú aj karbón keramické. Predné kotúče majú rozmer 400 mm vzadu je to 360 mm. V nasledujúcom videu si môžete tieto zmeny takpovediac "pozrieť." A hádajte kto je v promo videu za volantom? Nejaký Fernando určite... 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Aston Martin

Komentáre k článku


Stream naživo