2012-11-16 08:14:17
Kepler nie je iba
Kepler Motors Motion je určený pre tých najbohatších
Zdroj: Kepler Motors

Kepler nie je iba astronóm

Kepler je aj ďalekohľad na obežnej dráhe. Ale Kepler Motion sa ako hybridný superšport predstavil na autosalóne v Dubaji v roku 2009. Potom sa nad značkou zavrela voda. Ale nie celkom.

Výrobca nedávno ukázal novinku na oficiálnych fotografiách aj videách. Potešia hlavne oko milovníkov superšportov. Pôvodne sľúbil americký Kepler Motors dodať prvé hybridné superšportové vozidlá s výkonom vyše 800 koní ešte v roku 2011. Nepodarilo sa, no teraz sa s ročným zdržaním hlási opäť o slovo a tvrdí, že vozidlo je hotové. Potvrdzujú to aj videá, na ktorých sa naozaj hýbe ostošesť. Len či to bude stačiť na to, aby zaujalo potenciálnych zákazníkov. Kalifornská spoločnosť by sa však určite rada zviezla na vlne novej generácie superšportov s hybridným pohonom, ktorú reprezentujú napríklad McLaren P1, Ferrari F70, alebo Porsche 918 Spyder a vozidlá ďalších menších výrobcov. Loviť bude asi v radoch bohatých ropných šejkov. Preto dáva zmysel prvé predstavenie v Dubaji.

Netradične rozdelený pohon

V čase predstavenia novinky sa vedelo iba to, že pod kapotou karbónovej „placky“ je preplňovaný motor Ford Ecoboost a dvojica elektromotorov. Teraz Kepler Motors na svojich stránkach uverejnil ďalšie podrobnosti. Vidlicový šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra a priamym vstrekovaním prepĺňa dvojica turbodúchadiel: Výkon má 410 kW (558 koní) a prenáša ho na zadné kolesá robotizovanou manuálnou prevodovkou neznámeho pôvodu. To však nie je všetko, pretože Motion s dĺžkou 4 435 mm, šírkou 2 000 mm, výškou 1 185 mm a rázvorom 2 667 mm disponuje ešte dvojicou elektromotorov. Tie pridávajú ďalších 185 kW ) (252 koní) tentoraz na predné kolesá. Je to teda hybrid 4x4 s 595 kW (810 k). Kepler Motors uvádza zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za menej ako 2,5 sekundy a maximálnu rýchlosť vyše 320 km/h.

Zdroj: Kepler Motors

Šetrenie na hmotnosti

Aby sa kompenzovala hmotnosť lithium-ionových akumulátorov, ktorých kapacitu, ale ani samotnú hmotnosť výrobca neudáva, použili pri výrobe čo najľahšie materiály. Napríklad štyri karbón-keramické kotúče s priemerom 380 mm. Vpredu majú šesťpiestikové strmene a štvorpiestikové vzadu. Patria k nim štvordielne karbónové disky kolies. Predné sú 19 palcové s pneumatikami 275/35 ZR19, zadné dvadsiatky sú obuté tiež do pneumatík Micheliny Pilot Sport PS2 s rozmerom 335/30 ZR20. Kolesá sú zavesené na dvojitých lichobežníkových ramenách s titánovými tehlicami.

Kedy a za koľko

Ak máte prebytočné peniaze, nečakajte, ale radšej uvažujte o kúpe. Kepler Motors totiž podľa pôvodných plánov chce vyrobiť maximálne päťdesiat týchto výnimočných áut. Koľko na to budete potrebovať? Na to odpoveď zatiaľ nie je. Cena stále chýba. Určite to však nebude veľmi skromná cifrička, už len vzhľadom na použité materiály a techniku. A ručná výroba limitovanej série k zníženiu ceny určite neprispeje. Aktualizované údaje na stránke výrobcu tvrdia, že prvé vozidlá budú pre zákazníkov hotové už v tomto roku. S rozhodnutím sa teda treba poponáhľať... Tak nech vám v tom rozhodovaní pomôžu aj nasledujúce videá:

 

Jozef Vydra
ZDROJ: Kepler Motors

Komentáre k článku


Stream naživo