2019-04-23 15:55:00
Goodyear Eagle F1 Asymmetric
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Zdroj: GoodYear

Nový rad pneumatík Goodyear Eagle F1 znova lepší ako predchodca

Nové technológie umožnili významné zvýšenie brzdného výkonu na mokrom povrchu a ovládateľnosti na suchej vozovke.

To všetko bez akýchkoľvek ústupkov v oblasti pohodlia pri jazde alebo hlučnosti. Najnovšie univerzálne pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 ponúkajú pohodlie pri jazde, výborné brzdné vlastnosti za mokra a vynikajúcu ovládateľnosť na suchej vozovke. Sú nástupcom obľúbených a vysoko hodnotených pneumatík radu Eagle F1 Asymmetric 3.

Určené sú pre rastúci trh vysoko výkonných pneumatík (UHP); Goodyear uvedie na trh celkom 61 rozmerov medzi februárom a decembrom 2019 ako výbavu pre širokú škálu vozidiel - od Volkswagenu Golf až po Porsche 911.

Zdroj: GoodYear
Zdroj: GoodYear

Goodyear vo svojich najmodernejších univerzálnych letných pneumatikách využil rad nových technológií, ktoré umožnili významne zdokonaliť brzdný výkon na mokrom povrchu a ovládateľnosť na suchom povrchu, a to bez akýchkoľvek ústupkov v oblasti pohodlia jazdy alebo hlučnosti. Za mnohými novými kvalitami pneumatík stál predovšetkým vlastný vývoj vysoko ušľachtilej zmesi, ktorá novým pneumatikám prepožičiava vynikajúce správanie na mokre bez toho, aby pritom obmedzovala ich odolnosť alebo ovládateľnosť na suchom povrchu. Pneumatiky sú ďalej skonštruované tak, že sa pri brzdení zväčšuje ich styčná plocha s vozovkou. Ponúkajú tak kontakt s povrchom vozovky v rozsahu doteraz charakteristickom skôr pre nákladné pneumatiky, čo prispelo k skráteniu brzdnej dráhy v porovnaní s pneumatikami Eagle F1 Asymmetric 3 o celkovo 4 percenta V porovnaní s predchádzajúcou generáciou, podľa výsledkov interných testov.

Zdroj: GoodYear

V úsilí o ďalšie zvýšenie výkonnosti pneumatík sa Goodyear zameral aj na obmedzenie ohybu a prenosu priečnych síl v oblasti behúňa. Výsledná precízna reakcia v zákrutách, lepšia trakcia a ničím nerušená akcelerácia pomohli zlepšiť ovládateľnosť vozidla na suchom povrchu. Súčasne to posilnilo aj spätnú väzbu pri riadení: výsledkom je lepšie spojenie medzi vodičom a vozidlom a príjemný zážitok zo sebavedomej jazdy.

Prvých 51 rozmerov uvedie Goodyear na trh medzi februárom a májom 2019, ďalších desať bude nasledovať medzi júnom a decembrom 2019. Goodyear ponúkne pneumatiky s priemerom 17 "až 22", šírkou 205 až 315 milimetrov a bočným profilom 50 až 25 s predpokladaným určením pre najrôznejšie vozidká - od Volkswagenu Golf cez luxusnejšie vozidlá typu Mercedes C-Class, alebo BMW radu 3 až po štandardné verzie modelu Porsche 911.

Zdroj: GoodYear
Zdroj: GoodYear

Vďaka novým pneumatikám chce Goodyear ťažiť zo silného medziročného nárastu o 8,3 percenta v segmente vysoko výkonných pneumatík s rozmerom 17” a vyšším, ktoré podľa dát Europool 2012 -2017 už teraz tvoria 22 percent celkového predaje letných pneumatík.  Naviac by sa mal predaj vozidiel vyššej triedy podľa prognóz do roku 2023 zvýšiť z 17,5 to 18,2 percenta v segmente segment vozidiel D - E, Európa, bez ľahkých úžitkových vozidiel. Zaujímavý je tiež medziročný nárast dopytu po pneumatikách UHP v severovýchodnej a juhovýchodnej Európe - od roku 2012 sa v týchto regiónoch zvýšil o 18, respektíve o 25 percent (podľa dát Europool 2012 -2017).


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: GoodYear

Komentáre k článku


Stream naživo