23.03.2016

Toyota Avensis: Pre široké masy

Toyota Avensis je auto, ktoré vie osloviť rôznorodú cieľovú skupinu klientov. Pokojne to môže byť rodina, jednotlivec, ale aj firma.

   Návrh auta a aj následné vylepšenia v podobe faceliftu predstavujú pre konštruktérov aj dizajnérov veľkú výzvu. Potenciálni klienti majú neraz mnohoraké predstavy o tom, čo musí ich auto spĺňať. A splniť ich nie je vôbec jednoduché. Preto sa občas tvorcovia automobilov „uchýlia“ – v rámci životného cyklu – k vylepšeniam niekoľkým. Dalo by sa povedať, že ide o doladenie zabehaného. Aj Toyota v tomto smere „brúsi“ svoj Avensis celkom intenzívne. Dôvod je jednoduchý – široká paleta potenciálnych klientov. A v poslednom čase aj obľuba u fleetových zákazníkov – na celkovom objeme predaja sa podieľajú až sedemdesiatimi piatimi percentami.

   Druhý facelift prináša nový, elegantnejší, prestížnejší a dynamickejší dizajn s LED svetlometmi. Poučka hovorí, že dizajn predáva, a tu sa nemá Avensis určite za čo hanbiť. Dôstojnosť a honor výrazne cítiť aj v interiéri. Majiteľ musí mať pocit, že auto, ktoré si kúpil je hodné investovaných peňazí. Materiály prešli výraznou premenou tak, aby pocit vnímanej kvality bol čo najvyšší. A jazda vďaka novým tlmiacim materiálom čo najtichšia.

   Varianty so vznetovým motorom majú izoláciu kapoty vyrobenú z hrubšieho a hustejšieho materiálu, hrubší a väčší spodný izolačný kryt motora a prídavný podvozkový tlmiaci plát. Zväčšili sa aj tlmiace výplne hornej časti prístrojovej dosky a vnútorné tlmiace výplne palubnej dosky pri stĺpikoch čelného skla. Do podblatníkov je vstreknutá polyuretánová penová výplň. Hlučnosť klimatizácie sa podarilo znížiť zdokonalením utesnenia potrubia systému kúrenia a vozidlá vybavené panoramatickým strešným oknom Skyview majú do stropného poťahu zakomponovanú tlmiacu vrstvu.

   Výhodný pomer medzi nákupnou cenou a bohatou štandardnou výbavou – vec, ktorú vyhľadáva mnoho zákazníkov. Ale aj nízke prevádzkové náklady. V ponuke motorov sa objavili dva nové vznetové s nižšími emisiami CO₂, dlhšími servisnými intervalmi aj nižšími servisnými nákladmi. Majú objem 1,6 a 2,0 litra, pričom menší nahrádza pôvodný dvojliter. Má výkon 82 kW s kombinovanou spotrebou 4,2 l/100 km. Väčší dvojliter v ponuke zostal, prešiel však výraznou modernizáciou, čo má za „následok“ výkon 105 kW s priemernou spotrebou len o málo vyššou ako objemovo menší motor – 4,5 l/100 km. Ponuka benzínových motorov zostala zachovaná. Základnú jednašestku (97 kW) dopĺňa jednaosmička (108 kW) a dvojliter (112 kW) skombinovaný (pre motor 1,8 Valvematic opcia) s prevodovkou Multidrive S. Aj ona však prešla úpravami.

   Má prepracovaný menič krútiaceho momentu, systém plynulej regulácie prevodu, olejové čerpadlo, redukčné a diferenciálové prevody, hydraulickú riadiacu jednotku, prevádzkovú kvapalinu a ohrievač kvapaliny. Riadiaca logika bola upravená s cieľom znížiť pracovné otáčky motora v stredných polohách plynového pedála. V športovom režime využíva prevodovka systém radenia s umelou inteligenciou G AI-SHIFT, ktorý obmedzuje oblasť radenia tak, aby sa motor udržiaval vo vyšších otáčkach. To zvyšuje nielen brzdný účinok motora pri vchádzaní do zákruty, ale aj schopnosť znovu akcelerovať pri výjazde zo zákruty.

   Pri dynamickej jazde prídu vhod asistenčné systémy zhmotnené do balíka Toyota Safety Sense. Štandardne sa montuje do všetkých stupňov výbavy. Obsahuje prednárazový bezpečnostný systém (PCS), systém varovania pred opustením jazdného pruhu (LDA), v záujme zvýšenia nielen bezpečnosti, ale aj pohodlia vodiča zahŕňa aj funkciu automatických diaľkových svetiel (AHB) a systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA).

   Nakoniec najdôležitejšia vec – financovanie. Toyota Garant je financovanie s nula percentným úrokom (garantuje dokonca aj spätné odkúpenie vozidla). K tomu sa pridávajú polovičné ceny všetkých paketov. Vďaka nim sa dá Avensis získať nielen za výbornú cenu, ale aj vo veľmi slušnej výbave. Všetko toto hrá do karát aj fleetovému zákazníkovi preferujúcemu nízke TCO (Total cost of ownership – celkové náklady).

PR, platená reklama
ZDROJ: Toyota Central Europe – Slovakia

Komentáre k článku