24.02.2015

Toyota Avensis predstaví posledný veľký facelift pred ukončením výroby

Japonský sedan a kombi skončia. Vo výrobe však zostanú ešte tri roky.

Toyota sa rozhodla stiahnuť Avensis, s ktorým ďalej neráta do hybridnej budúcnosti. Nahradiť by ho mal nový model.

Šéf európskeho zastúpenia Toyoty, Didier Leroy totiž uviedol ešte vlani, že značka nemieni ponúkať hybridnú verziu tohto sedanu a kombi strednej triedy. Zároveň však dodal, že automobilka chce alternatívny pohon predstaviť v rámci každého svojho modelového radu. Z toho je viac ako jasné, že súčasná generácia je tou poslednou, s ktorou máme tú česť. Podľa aktuálnych správ by mal Avensis skončiť v roku 2018 podobne ako nedávno japonský súputník menom Honda Accord.

Dovtedy však ešte zostáva mnoho času a preto nie je prekvapujúce, že sa značka venovala patričnej modernizácii Avensisu. A prekvapením vlastne nie je ani fakt, že Toyota do daného faceliftu investovala viac financií, než do akéhokoľvek zlepšenia, ktoré prišlo v polovici životného cyklu iného modelu. Dá sa totiž predpokladať, že nič prevratné nás už do onoho roku 2018 nečaká a Avensis v najbližších rokoch prejde už len ľahšou modernizáciou. Možno prinesie maximálne nové kolesá či iné odtiene lakov a čalúnení. Ktovie.

Dizajnom nového Avensisu bolo poverené európske návrhárske centrum ED2 automobilky Toyota na juhu Francúzska, pričom model vznikol v spolupráci s firemným centrom výskumu a vývoja v Belgicku. Výrobu má na starosti automobilový závod vo Veľkej Británii. Záujem majú vzbudiť aj vylepšenia exteriéru a interiéru, lepšie motory a vyššie bezpečnostné prvky. Avensis ponúkne rad pokrokových prvkov komfortnej a bezpečnostnej výbavy a novú paletu motorov sľubujúcich dobrý výkon a nízku spotrebu paliva. Navrhnutý bol tak, aby bol atraktívnou voľbou pre firemných zákazníkov ale aj súkromných záujemcov.

Čo teda môžeme pre tento rok očakávať? V prvom rade sú to zmeny dizajnu, ktoré sa sústredia najmä na nové svetlomety, nárazník a kapotu. Obdobnými zmenami prejde aj zadná časť auta, pričom všetky tieto modifikácie malo na starosti štylistické štúdio značky na juhu Francúzska. Belgické centrum potom bolo pre zmenu zodpovedné za vývoj mechaniky, pričom v tomto smere máme očakávať aj zlepšený podvozok a plejádu nových motorov.

Pohonné jednotky budú do veľkej miery kopírovať ponuku, s ktorou prišla už Toyota Verso. Počítať teda môžeme najmä s 1,6 litrovým dieselom D-4D, ktorý japonská automobilka nakupuje u BMW. Otázkou je, aký osud čaká 1,8-litrový benzínový motor, dvojlitrový a 2,2 litrový diesel, pretože tieto agregáty nevyhovujú emisnej norme Euro 6. Značka ich buď prepracuje, alebo úplne nahradí.

Ďalej prídu „inovácie v oblasti komfortu a bezpečnosti,“ čo naznačuje príchod kvalitnejších materiálov v kabíne. S nimi sa navyše ukáže tiež zlepšená palubná doska, ktorá by mala povzniesť model o triedu vyššie. A okrem toho bude Avensis prvým modelom značky, ktorý bude disponovať technológiou Toyota Safety Sense zahŕňajúcou autonómne brzdy ako aj adaptívny tempomat. Viac sa dozvieme najneskôr v Ženeve, krátko potom by sa mali rozbehnúť montážne linky v britskom Burnastone. Predaj sa začne v lete.

Jozef Vydra
ZDROJ: Toyota Central Europe

Komentáre k článku