2015-12-19 10:35:00
Mercedes-AMG S 65 Cabrio
Mercedes-AMG S 65 Cabrio – špičkový luxus s motorom V12
Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG S 65 Cabrio – špičkový luxus s motorom V12

Mercedes sa pochválil fotografiami vrcholnej verzie najluxusnejšie triedy S v prevedení „hore bez“.

Že jej niečo „chýba“ – strecha, to nikomu neprekáža. Má totiž čosi iné: dvanásťvalcový motor pod kapotou s výkonom 463 kW (630 k). Nimi Mercedes vybavuje svoje najvýkonnejšie modely. Motor disponuje maximálnym krútiacim momentom rovných 1000 Nm. Dvanásťvalec od AMG nájdete iba v niekoľkých modeloch - montujú sa do modelov Mercedes-AMG S 65, S 65 kupé, G 65 ako aj SL 65. Predvianočnou novinkou modelov Mercedes-Benz je model Mercedes-AMG S 65 Cabriolet.

Pre veľký dopyt po vozidlách orientovaných na výkon spúšťa Mercedes-AMG vo februári 2016 novú manufaktúru na montáž svojich dvanásťvalcových motorov v závode Mannheim spoločnosti Daimler. Naďalej platí tradičná filozofia „Jeden mechanik, jeden motor“: každý z výkonných motorov AMG ručne poskladá jeden motorár. „Na základe veľkého dopytu po našich vozidlách sú naše výrobné kapacity v manufaktúre na výrobu motorov v Affalterbachu plne vyťažené,“ vysvetľuje Tobias Moers, predseda obchodného vedenia Mercedes-AMG GmbH. 

Ako dodáva: „Pre nás je veľmi dôležité, aby sme dokázali dodať vozidlá našim zákazníkom čo najskôr. V Affalterbachu v súčasnosti nemáme už žiadne možnosti rozširovania, a tak sme sa rozhodli, že montáž dvanásťvalcových motorov preložíme do závodu Mannheim spoločnosti Daimler.“ V Affalterbachu sa na uvoľnených plochách rozšíri montáž agregátov V8. Zamestnanci, ktorí doteraz montovali dvanásťvalce, prejdú na montáž motorov V8. Pre agregáty V12 z dielne AMG pripravili v Mannheime samostatnú montážnu linku. Halu zrenovovali a pripravili na nové požiadavky.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Šesťlitrové bi-turbo dovoľuje kabrioletu zrýchliť na stovku za 4,1 sekundy, najvyššiu rýchlosť krotí obmedzovač pri tradičných 250 km/h (pri kúpe príplatkového balíčka AMG Driver's pack zasahuje na želanie elektronika pri 300 km/h). Gigantický krútiaci moment vrcholí v rozmedzí 2300 až 4300 otáčok. Kombinovaná spotreba paliva je 12 litrov. Výkon cez sedemstupňovou prevodovku AMG Speedshift7G-Tronic sa prenáša na zadné štandardne dvadsaťpalcové kolesá. Tie obúvajú pneumatiky s rozmerom 255/40 ZR 20 vpredu, respektíve 285/35 ZR20 vzadu. V príplatkovej výbave figurujú aj karbón-keramické brzdy, štandardom sú oceľové kotúče.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Nový model S Cabriolet má impozantné rozmery – na dĺžku má 5 027 mm, šírka je 1 899 mm a výška 1 417 mm. Mercedes novú triedu S Cabrio neskromne tituluje ako „najkomfortnejší kabriolet na svete“. Takýto veľký a luxusný otvorený automobil totiž nemala stuttgartská automobilka v ponuke dlhých 44 rokov. Naposledy to bol model 111 a 112 v roku 1971.
Strecha je štýlovo plátená (vyberať sa dá zo štyroch farebných kombinácií), stiahnutie či vytiahnutie za 20 sekúnd má na starosti elektronika.

Predajnú cenu zatiaľ Mercedes neuviedol, no keďže kupé s týmto motorom stojí okolo 245 000 eur, dá sa rátať s cenovkou okolo 260 000 eur. Prví zákazníci by sa mali dočkať novinky v máji budúceho roka. K najväčším konkurentom modelu S 65 Cabriolet treba rátať takú exkluzívnu spoločnosť, ako sú napríklad Bentley Continental alebo Aston Martin Vanquish. Ak sa čudujete nad cenou za novinku - modely Mercedes s motormi V12 boli vždy o 30 až 40% drahšie, ako s motormi V8.

Jozef Vydra
ZDROJ: mercedes-benz

Komentáre k článku


Stream naživo