2014-10-03 16:26:23
SAAB 9-3 Aero
SAAB 9-3 Aero
Zdroj: saabsunited, SAAB, NEVS

SAAB poodhalil novinky o rokovaniach s ázijskými investormi. Má plán B!

NEVS sa chystá 8. októbra pred súd, aby informoval o novinkách v rokovaniach a spôsoboch ako pomôcť oddlžiť firmu.

Vlastník SAABu NEVS informuje, že sa chystá pred súd, aby predložil svoje ďalšie kroky v reštrukturalizácii, a aby informoval o novinkách v rokovaniach s investormi z Ázie.

SAAB už niekoľko mesiacov intenzívne rokuje s dvoma ázijskými investormi. Prinútil ho k tomu bankrot pôvodného investora z Číny. Je takmer isté, že momentálne rokuje s indickou automobilkou Mahindra a čínskou automobilkou Dongfeng. Zdá sa že rokovania sa posúvajú ku koncu, no pomalšie než NEVS pôvodne očakával.

Takéto rokovania trvajú často dlhé mesiace, sú veľmi komplexné a výsledná dohoda sa musí dotýkať všetkých aspektov spolupráce a financovania. Predpokladá sa, že NEVS si chce ponechať čo najväčšie právomoci pri rozhodovaní o smerovaní SAABU a možno to je hlavný dôvod, prečo sa rokovania stále naťahujú. Je to však chabá predstava vzhľadom na zložitosť samotného rokovania a zlej situácie spoločnosti NEVS.

Podstatou stretnutia, ktoré sa má udiať 8. októbra na priľahlom súde bude objasnenie plánu B, teda plánu, ktorý práve prichádza do úvahy. NEVS totiž predpokladal, že do konca septembra bude budúcnosť značky SAAB jasná, no nestalo sa tak. Aj preto požiadal SAAB o reštrukturalizáciu a poveril právnika, aby sa stal jej správcom.

NEVS očakáva, že rokovania s investormi sa neskončia skôr ako 29. novembra a preto musí dovtedy vymyslieť iný spôsob ako znižovať dlhy voči dodávateľom a zároveň nepoškodiť svoju vyjednávaciu pozíciu. Riešením je rozbehnutie rokovaní s investormi, ktorí by mohli využiť závod v Trollhättane na svoje vlastné záujmy. V podstate chce časť svojho závodu prenajať a z prenájmu si pomôcť pri vyplácaní dlhov. No nie je to len taký bežný prenájom parciel. Skôr to znamená, že chce poskytnúť svoje schopnosti, svoje know how iným spoločnostiam a nechať si za to zaplatiť. NEVS okrem práv na používanie značky SAAB vlastní aj množstvo patentov, vrátane modernej platformy Phoenix, o ktorú mal prejaviť záujem Dong Feng.

Je možné, že aj vďaka tomu nakoniec neprepustil 200 zamestnancov ako pôvodne odhadoval ale iba 155 čo je približne takmer štvrtina celkového množstva internej pracovnej sily.

NEVS zároveň potvrdil, že sa v ostatnom týždni podarilo dohodnúť niekoľko dôležitých bodov finálnej dohody. O aké konkrétne ide, ani koľko ich "ešte zostáva" nepovedal. Predpokladom je, že pred súdom bude musieť poodhaliť viac. Budeme vás informovať.

Ján Hargaš
ZDROJ: NEVS

Komentáre k článku


Stream naživo