2013-05-12 05:55:55
Seat Leon Cup Racer
Seat Leon Cup Racer je naozajstné pretekárske auto.
Zdroj: Seat

Seat Leon Cup Racer nie je žiadna štúdia, ale ozajstné pretekárske auto

Na stretnutie koncernu VW vo Wörthersee pripravil Seat na rozdiel od tuningových úprav ostatných značiek seriózne športové náčinie.

Leon s označením Cup Racer nemal byť iba dizajnovým nácvikom, ako v prípade Rapidu. Automobilka plánuje ponúkať ho na predaj súkromným pretekárskym tímom. Predobrazom vozidla je pritom celkom prekvapujúco päťdverová verzia, ktorá má so svojim vzorom spoločného veľmi málo.

Cup Racer má poriadne široké blatníky, agresívne tvarované nárazníky i prahy a mnoho ďalších aerodynamických dielcov. Patria medzi ne „výsostné znaky“ súťažných špeciálov, ako sú zadný difúzor, či veľké prítlačné krídlo. Podľa Seatu je rozchod auta väčší o 40 centimetrov (!) a to je teda poriadna zmena, ktorú na aute poznať. Vzhľad podtrhujú aj 18 palcové pretekárske kolesá z ľahkých zliatin. Sivý lak dopĺňajú čierne a oranžové časti.

Vypitvaný interiér

V interiéri je len to najnutnejšie, ako v pretekárskom aute býva: ochranný rám, škrupinové sedadlá a ovládacie prvky. Karbónové torzo palubnej dosky si ponechalo pôvodný tvar, inak ale nenesie nič zbytočného okrem dvojice displejov. Pre zachovanie nízkej hmotnosti je veľa panelov z uhlíkových vlákien.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Celkom iný je samozrejme podvozok a brzdy, ktoré zodpovedajú výkonnej pohonnej jednotke. Motor je známy prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec TSI. Jeho výkon však „vyhnali“ až na 243 kW (330 k), pričom maximálny krútiaci moment 350 Nm sa dodáva len na predné kolesá cez šesťstupňovú prevodovku DSG a elektronicky ovládaný diferenciál. Avizovanou alternatívou má byť sekvenčná prevodovka a diferenciál s tradičnou mechanickou uzáverou.

Seat oznámil, že chce produkčnú verziu špeciálu pripraviť pre sezónu 2014. Základná verzia  športového náradia s prevodovkou DSG má stáť 70 000 eur, ale v ponuke budú aj ďalšie verzie so sekvenčnou prevodovkou, kde je cenovka viac ako 95 000 eur, samozrejme bez dane. V hre je vraj aj vývoj verzie s 1,6-litrovým motorom, čo je znamenie, že tá by sa mohla zúčastňovať na pretekoch šampionátu WTCC, v ktorom značka Seat tradične pôsobí.

 

Ešte niečo navyše: Ibiza SC Trophy

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Aby toho nebolo málo, ukázal Seat v Rakúsku tiež Ibizu SC Trophy, skromnejšie pretekárske „náradíčko“ pre značkové pohárové preteky v Španielsku a v Taliansku. Toto auto poháňa motor 1,4 turbo s výkonom 147 kW (200 k), ktorý sa posiela cez sedemstupňový automat a samosvorný diferenciál na predné kolesá. To je ale technika podobná, ako pri sériovej Ibize Cupra, čomu zodpovedá aj cena: 31 500 €, samozrejme bez DPH a prípadných ďalších lokálnych poplatkov.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo