04.06.2019

Škoda Mountiaq je veľký drsniak pre poriadne dobrodružstvo

Netradičný pick-up Škoda Mountiaq je v poradí už šiestym študentským vozidlom.

Vytvoril ho tím žiakov Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto v Mladej Boleslavi. Prvým autom bola v roku 2014 dvojmiestna verzia Škody Citigo, ktorá sa volala CitiJet.

Študenti Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto v Mladej Boleslavi majú už niekoľko rokov možnosť v rámci štúdia si vyskúšať stavbu skutočného automobilu, v rámci ktorého sa prakticky učia, čo k takému projektu patrí. Tohtoročným dielom tzv. Projektu Azuba je Škoda Mountiaq, alias pick-up na báze SUV Kodiaq.

Na vývoji a výrobe tohto vozidla, ktoré dostalo meno Škody Mountiaq, sa osem mesiacov podieľalo spolu 35 žiakov (z toho šesť dievčat) firemného učilište zo siedmich rôznych študijných odborov. Pri ich práci ich podporovali nielen učitelia odborného výcviku, ale tiež priamo zamestnanci automobilky, z oblasti dizajnu, výroby i technického vývoja.

Práce na aute sa začali na jeseň 2018 a zabrali viac ako 2 000 hodín. Výsledkom je naozaj pôsobivé auto, ktoré je podľa autorov pripravené na jazdy za dobrodružstvom. Z toho dôvodu je pick-up vybavený celým radom prvkov, ktoré v bežnej ponuke mladoboleslavskej značky nenájdeme. Mountiaqu tak pre perfektné osvetlenie v tme nechýba svetelná lišta na streche, v prípade uviaznutia je k dispozícii zasa navijak.

V teréne sa môže zísť tiež ochranný rám, zatiaľ čo pod ložnou plochou sa ukrývajú dodatočné odkladacie priestory. Pre zábavu posádky nechýba ani špeciálnz audiosystém tvorený reproduktormi s výkonom 300 W a subwoofer s výkonom 2 000 W. Karoséria je lakovaná v pôsobivom oranžovom odtieni Sunset. O pohon sa stará benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 140 kW.

Samotná realizácia Mountiaqu sa začala v januári, kedy definitívne stanovili jeho dizajn. Karosárske a lakovnícke práce prebiehali súčasne, aby bolo možné vozidlo dokončiť do mája. Začalo sa zosilnením karosérie východzieho Kodiaq. Potom sa z auta odstránila strecha a vyrobili zadnú stenu pre kabínu vodiča i nové zadné a bočné okná. Ďalej žiaci skrátili a rozšírili dvere a prispôsobili ich teraz celkovo širšej línii vozidla. Okrem toho upravili predný a zadný nárazník pre zdôraznenie robustného charakteru.

Koncept má dĺžku 4999 milimetrov, je široký 2005 milimetrov a 1710 milimetrov vysoký. Rázvor má 2788 milimetrov a vozidlo má hmotnosť 2450 kilogramov. Oproti základu sa zvyšovala aj svetlosť pomocou 17palcových kolies Rockstar II a špeciálnych pneumatík s mimoriadne vysokým terénnym vzorom. Výsledkom je svetlá výška 290 mm. Vďaka novým kolesám sa navyše rozšíril rozchod o 30 mm.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku