2015-07-15 16:05:00
Audi R8 V10 2015
Audi R8 V10 2015 a Audi R8 V10 Plus 2015
Zdroj: Audi

FOTO: Vychutnajte si nové Audi R8 V10 v MAXI galérii!

Prvýkrát sme nové Audi R8 mohli vidieť vo februári. Teraz nastal čas vychutnať si tento stroj naplno.

Druhá generácia modelu Audi R8 uzrela svetlo sveta vo februári a oficiálne sa predstavila verejnosti na autosalóne v Ženeve. Samozrejme, konzervatívna značka preukázala schopnosť meniť autá konzervatívnym spôsobom a preto tí, ktorí sa nádejali, že príde úplne iné auto, zostali sklamaní.

Skôr než o revolúciu tak ide o evolúciu predchádzajúcej verzie. Audi R8 má hŕbu nových technológií. Je ľahšie v priemere o 50 kilogramov než predchodca, má k dispozícii laserové svetlá, má vyšší výkon, lepšie rýchlostné parametre a modernejší dizajn.

V prvom rade ide o auto, ktoré môžeme obdivovať a o ktorom môžeme snívať. Či už ste skôr zástancom superšportov od tradičných značiek, vyznávačom pretekárskych špeciálov, alebo vás za srdce chytajú krivky značky Audi, určite si prídete na svoje.

Toto auto rozhodne stojí za pozretie, navyše vám ponúkame úplne nový set profesionálnych fotografií a treba povedať, že sa vydarili.

Okrem štandardnej verzie Audi R8 V10 si môžete pozrieť aj výkonnejšiu, resp. vrcholovú verziu Audi R8 V10 Plus. Podkapotou oboch automobilov sa skrýva ten istý motor 5,2l V10 FSI s maximálnym výkonom buď 397 kW (540 k) a krútiacim momentom 540 Nm, alebo 449 kW (610 k) a s krútiacim momentom 560 Nm. Maximum výkonu je pre štandardnú V10 dostupný pri 7800 ot/min a maximum krútiaceho momentu pri 6500 ot/min. Silnejšia V10 Plus má maximum pri 8250 ot/min a maximálny krútiaci moment dosahuje motor pri 6500 ot/min. Nárast výkonu v porovnaní s predchodcom nezabezpečuje turbodúchadlo, ani podobné pomôcky. Audi ho dosiahlo prostredníctvom využívania aj nepriameho vstrekovania spolu s priamym.

Zdroj: Audi

R8 V10 Plus zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 a maximálna rýchlosť je 330 km/h. Vodič si môže nastaviť ako zvuk, na základe úpravy klapky vo výfukovom potrubí, tak i chovanie sa stabilizačného systému, môže si nastaviť jazdný režim, ktorý ovplyvňuje riadenie, radenie a nástup výkonu motora, nastaviteľné sú aj tlmiče pre rozdielnu tvrdosť a nastaviť sa dá okrem ďalších milión vecí aj informačný panel v kaplnke prístrojov, ktorý môže zobrazovať rozdielne informácie podľa preferencií. Model V10 Plus začína v Nemecku na cenovke 187 400 eur.

Mimochodom, najnovšie zákulisné informácie naznačujú, že by sa v budúcnosti mohol Podkapotou R8 objaviť aj prepĺňaný motor v podobe základnej motorizácie. Očakávať tak možno prepĺňanú V8, no možno sa Audi rozhodne aj pre menší počet valcov... Uvidíme...

 

jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo