2024-04-16 08:23:00
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano
Zdroj: Alfa Romeo

Talianska vláda "prinútila" Alfa Romeo zmeniť meno nového modelu. Z Milano je Junior!

Alfa Romeo tvrdí, že sa s talianskou vládou dohodla na zmene mena. Niečo také sa ale po uvedení modelu bežne nedeje.

Niečo také sa nevidí každý deň. Po nátlaku talianskej vlády značka Alfa Romeo pristúpila k mimoriadne nevšednému kroku. Zmenila názov modelu po tom, čo model predstavila svetu. Nový model Alfa Romeo Milano mal znamenať moderný návrat značky medzi kompaktné modely. A on aj to isté znamená, avšak teraz pod novým názvom Junior.

Alfa Romeo Junior je totiž model, ktorý sa bude vyrábať v poľskom závode Tychy. A práve to Alfe vytkol minister priemyslu Adolfo Urso. „Auto zvané Milano nemôže byť vyrábané v Poľsku. To je zakázané zákonom,“ dodal.  A je to pravda, Taliansko naozaj zákonom zakazuje predávať produkty naznačujúce taliansky pôvod, ak nie sú vyrábané v Taliansku. Alfa si je napriek ministrovmu tvrdeniu istá tým, že jej produkt má právo niesť meno tohto mesta. Koniec koncov, záleží na tom kde sa auto montuje, alebo kde ho stvorili? Beztak meno mení. Nechce totiž, aby hrdí Taliani nový model spochybňovali.

Milano, či Junior?

Alfa Romeo Milano je názov, ktorý auto dostalo vďaka hlasom verejnosti. Miláno je totiž mesto, kde Alfa začínala, zároveň je to názov športového sedanu s motorom V6 pre americký trh. Medzi najpopulárnejšími však bolo aj meno Junior. A možno práve toto označenie modelu pasuje lepšie, pretože v minulosti označovalo základné verzie modelov Giulia s číselným označením 105 a 115.

Alfa Romeo však túto zmenu mena vôbec nevníma ako prehru. V skutočnosti to má od prehry ďaleko. Prinajhoršom by som to nazval "trochu nepríjemnou situáciou." Až by si konšpirátor mohol povedať, že je to tak naschvál. Lebo o ktorom aute za ostatný čas sa diskutovalo krátko pred a po premiére tak intenzívne ako o Alfe? Alfa skrátka vidí a oceňuje bezplatnú publicitu, ktorú jej priniesla talianska vláda. A nie je to len môj pohľad, toto sa píše v tlačovej správe: "Alfa Romeo ďakuje verejnosti za pozitívnu odozvu, talianskej predajnej sieti za ich podporu, novinárom za obrovskú pozornosť venovanú novému modelu a vláde za bezplatnú publicitu, ktorú priniesla táto diskusia."

Keď má niekto viac rozumu ako politici a dokáže to využiť vo svoj prospech, to je jednoducho dar a skvelá zábava. O to sympatickejší nový model je. Ale možno to vidíte inak, diskutujte prosím ;). A ak sa chcete pozrieť v detaile na nový model, pozrite si galériu.

Pôvod mena „Alfa Romeo Junior“

Po úspechu športovo ladenej limuzíny Giulia a odvodeného kupé Giulia Sprint GT, ktoré navrhol Giorgetto Giugiaro pre štúdio Bertone, sa značka Alfa Romeo usilovala osloviť nových, mladších zákazníkov, ktorí hľadali exkluzívny automobil bez extrémnych nákladov na kúpu a prevádzku. 26. septembra 1966 mal v Balocco premiéru model GT 1300 Junior a napriek vypusteniu mena „Giulia“ sa stal lídrom novej generácie Alfa Romeo. Vozidlo poháňal štvorvalec DOHC s objemom 1290 cm3, ktorý dosahoval výkon 65 kW (89 k), umožňujúci dosahovať maximálnu rýchlosť vyše 170 km/h – čo bolo iba o málo menej ako väčší model 1600 – pričom poskytoval vysokú mieru pôžitku z jazdy. Karoséria, mierne modifikovaná oproti kupé s väčšími motormi, mala sviežejší, mladistvý dizajn. Alfa Romeo GT 1300 Junior sa rýchlo stal bestsellerom v rámci modelového radu a symbolom svojej doby. Celkovo sa predalo vyše 92 000 exemplárov.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Alfa Romeo, Motor1

Komentáre k článku


Stream naživo