2017-02-16 15:55:00
Opel Insignia Grand Sport
Opel Insignia Grand Sport
Zdroj: Opel

Opel Insignia: nová vlajková loď pripravená na štart

Insignia novej generácie je už tu – zmien je podstatne viac, ako to vyzerá na prvý pohľad.

Novinka je plná inovácií, no upúta aj svojou elegantnou športovou siluetou s príkladnou aerodynamikou (CD iba 0,26 pri päťdverovom sedane pripomínajúcom kupé). Nová Insignia disponuje vyššou agilitou a väčším vnútorným priestorom. Nová Insignia má štandardne protikolízny systém Forward Collision Alert s funkciou rozoznávania chodcov Pedestrian Recognition a monitorovaním odstupu Following Distance Indication vrátane funkcie automatického brzdenia Automatic Emergency Braking.

Nechýba tiež asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Departure Warning a Lane Keep Assist s automatickou korekciou riadením – teda celú škálu asistenčných systémov, ktoré výrazne zvyšujú bezpečnosť. Okrem toho je už základná verzia vybavená systémom infotainmentu s dotykovým monitorom a systémom odomykania a štartovania bez kľúča „Keyless Open & Start“.

Insignia druhej generácie využíva úplne novú architektúru. Má o 175 kilogramov menšiu hmotnosť ako limuzína Grand Sport a o 200 kg menšiu ako priestranné kombi Sports Tourer. Táto výrazná redukcia hmotnosti a nové, výrazne presné riadenie zlepšujú jazdnú dynamiku. Insignia má pod kapotou škálu vysoko účinných motorov a nové prevodovky optimalizované z hľadiska trenia.  Prispievajú k zníženiu spotreby paliva, ktorá je u najrozšírenejších motorov (benzínový 1.5 Turbo a naftový 1.6 CDTI) podľa novej metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) nižšia o 3 až 10 percent oproti ekvivalentným modelom predchádzajúcej generácie.

Zdroj: Opel AG
Zdroj: Opel AG

Opel už v decembri 2015 oznámil, že bude pri budúcich modeloch uvádzať hodnoty spotreby paliva podľa novej metodiky WLTP. Jazdný cyklus WLTP bude záväzný od jesene 2017 a v porovnaní s aktuálnou metodikou NEDC je bližší k podmienkam reálnej premávky. Počínajúc modelovým radom Astra novej generácie Opel už od júna 2016 začal uvádzať hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 podľa metodiky WLTP navyše k oficiálnym údajom podľa platnej normy NEDC. To umožňuje zákazníkom Opel realisticky odhadnúť skutočnú spotrebu ich vozidiel. Testy uskutočnené renomovanými odbornými médiami ako napríklad taliansky magazín Quattroruote už potvrdili, že údaje Opel uvádzané podľa metodiky WLTP sa tesne približujú k reálnej spotrebe.

Nové benzínové a vylepšené naftové motory k dispozícii od štartu predaja

Portfólio motorov pre nový Opel Insignia Grand Sport otvára novo konštruovaný benzínový štvorvalec 1.5 Turbo. Na výber je v dvoch výkonoch. Základ má 104 kW (140 k) (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 7,3 l/100 km, mimo mesta 4,7 l/100 km, kombinovaná 5,7 l/100 km; 129 g/km CO2) a zaujme maximálnym krútiacim momentom 250 Nm v pásme od 2000 do 4100 otáčok.

Zdroj: Opel AG

Silnejšia verzia s výkonom 122 kW (165 k) (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 7,0 l/100 km, mimo mesta 4,9 l/100 km, kombinovaná 5,7 l/100 km; 130 g/km CO2) má všetky predpoklady, aby sa stala najpredávanejším benzínovým motorom v modelovom rade Insignia. V porovnaní s už aj tak veľmi účinným motorom 1.6 Turbo s výkonom 125 kW (170 k), používaným v doterajšej generácii, má nový motor priemerne o 3 percentá nižšiu spotrebu podľa metodiky WLTP. Nový štvorvalec high-tech s objemom 1,5 litra má rýchlu reakciu na zmenu polohy akcelerátora a veľký krútiac moment v širokom pásme otáčok – čo sú dve typické vlastnosti týchto motorov.

Zdroj: Opel AG

Významnou novinkou je špičkový benzínový motor - štvorvalec 2.0 Turbo má výkon 191 kW (260 k) a v rozpätí od 3000 do 4000 otáčok poskytuje maximálny krútiaci moment 400 Nm (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 11,5 l/100 km, mimo mesta 7,0 l/100 km, kombinovaná 8,6 l/100 km; 197 g/km CO2). Najvýkonnejší štvorvalec sa bude montovať v kombinácii s úplne novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou a inteligentným systémom pohonu všetkých kolies s funkciou vektorovania krútiaceho momentu – čo je unikátny prvok v strednej triede. Tento systém pohonu všetkých kolies high-tech využíva dve elektronicky ovládané multilamelové spojky namiesto klasického diferenciálu zadnej nápravy, vďaka čomu aktívne prispôsobuje rozdelenie krútiaceho momentu na kolesá v zlomku sekundy podľa momentálnej jazdnej situácie.

Zdroj: Opel AG
Zdroj: Opel AG

Nová 6-stupňová manuálna prevodovka optimalizovaná z hľadiska trenia je určená pre motor 100 kW (136 k) a populárny štvorvalcový turbodiesel 1.6 CDTI s výkonom 81 kW (110 k) , kde prináša priemernú úsporu paliva až 10 percent podľa metodiky WLTP v porovnaní s doterajším modelom.

Najvýkonnejším naftovým agregátom pri spustení predaja bude zdokonalený štvorvalcový turbodiesel 2.0 CDTI s výkonom 125 kW (170 k) (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 6,7 l/100 km, mimo mesta 4,3 l/100 km, kombinovaná 5,2 l/100 km; 136 g/km CO2).

Kompletný slovenský cenník pre modelový rad Insignia novej generácie bude k dispozícii pri spustení predaja koncom februára. Na nemeckom trhu štartuje Grand Sport od 25 940 € a kombi Sports Tourer od 26 940 €. Opel ešte v priebehu prvého polroka 2017 zverejní hodnoty spotreby svojej novej vlajkovej lode podľa budúcej záväznej metodiky WLTP na zákazníckej stránke www.opel.sk pre najväčšiu možnú transparentnosť.

Jozef Vydra
ZDROJ: Opel C&S

Komentáre k článku


Stream naživo