03.04.2016

Škoda Yeti 2.0 = Seat Ateca s prístupom Simply Clever a dizajnom Vision S

Súčasný Yeti to už má zrátané. Nový Yeti príde do dvoch rokov. Techniku bude zdieľať so Seatom Ateca.

Škoda v októbri na autosalóne v Paríži predstaví svoje veľké (až) 7 miestne SUV zatiaľ označené ako Kodiaq. Model vychádzajúci z konceptu Vision S však nebude jediným SUV v portfóliu česko-nemeckej značky. Automobilka Škoda chystá aj druhú generáciu modelu Yeti. Rozdiel medzi dvoma modelmi bude značný. Spoločný budú mať jedine názov.

Vzhľad súčasného Yetiho rozdelil fanúšikov automobilky, zároveň však na nevšedné krivky prilákal nových. Yeti patrí k úspešným modelom značky aj vďaka svojmu dizajnu nápadne pripomínajúcemu model Roomster. Terénne prekvapivo schopné SUV s jedinečným vzhľadom je minulosťou. Dizajn sa zmení. Keďže už poznáme vzhľad nového sesterského SUV od Seatu – Atecu, nie je ťažké predstaviť si ako bude vyzerať Yeti 2.0. Oba modely sa budú vyrábať na tej istej linke v českých Kvasinách, a tak očakávať výrazné odlišnosti by bolo naivné.

Britský autoexpress tak vo photoshope spojil miery Seatu Ateca a pridal dizajnové prvky konceptu Vision S. Ten, ako názov napovedá neukazuje len vzhľad budúceho veľkého SUV, ukazuje dizajnové smerovanie segmentu crossoverov, ktorých Škoda chystá hneď niekoľko. Okrem veľkého Kodiaqa aj Yetiho 2.0 a ešte malé SUV rozmerovo podobné s Fabiou.

Na druhej generácii Yeti tak už nenájdete zvislú zadnú časť, ani A stĺpiky z Roomstra. Model zhodí niekoľko kilogramov, zvačší vnútorný priestor a pridá najnovšie technológie. Očakáva sa viac miesta pre pasažierov na zadných sedadlách i zväčšenie batožinového priestoru o cca 100 litrov na úroveň o niečo vyššiu ako Ateca – približne na 520 litrov.

Podkapotou nového Yetiho taktiež nemožno čakať zázraky a plne sa možno spoľahnúť na motorizácie, ktoré do segmentu stredne veľkých SUV prináša Ateca. Základ bude tvoriť 1,0 litrový trojvalec TSI, gro ponuky zastúpi 1,4 TSI, kombinovateľný i s pohonom 4x4. Naftovú ponuku bude tvoriť 1,6 TDI a 2,0 TDI. Neskôr je pravdepodobné, že sa ponuka zmení a pravdepodobne až facelift modelu prinesie motorizácie 1,5 TSI a 1,5 TDI.

Skôr než to však môže Škoda priviesť hybridnú verziu Yetiho založenú na spojení motora 1,4 TSI s elektromotorom. Práve hybridizácia je podľa šéfa automobilky Bernda Meiera tým, čo inžinieri Škody chcú implementovať prakticky do všetkých modelov. Ešte však nie je jasné ako bude Škoda postupovať, nechce sa spreneveriť sama sebe, z čoho možno usudzovať, že chce také riešenie, ktoré neovplyvní praktickosť a zároveň nevystrelí cenu tak vysoko, že ani tí najvytrvalejší Škodováci nebudú ochotní kupovať.

jh
ZDROJ: Autoexpress

Komentáre k článku