02.02.2015

Renault predstavil Kadjar, veľkého brata modelu Captur

Renault pokračuje vo svojej ofenzíve do sveta crossoverov predstavením prvého crossoveru v segmente C.

Oficiálne sa predstaví na nadchádzajúcom 85. medzinárodnom autosalóne v Ženeve a má posilniť ambície značky v tomto dôležitom segmente. Predaj nového KADJAR sa začne na začiatku leta 2015 v Európe a vybraných krajinách Afriky, Stredomoria a neskôr v Číne.

Renault Kadjar sa v rámci značky zaradí medzi modely Captur a Koleos, vyvinutý ešte v spolupráci so Samsungom. Veľký brat modelu Captur sa vyznačuje atletickým dizajnom exteriéru a vďaka kvalite materiálov a ich spracovaním sa môže chváliť športovým a zároveň rafinovaným interiérom. Podľa prvých informácií sa práve interiér predstaví celkom až v Ženeve. Napriek tomu Renault zverejnil prvé dve fotky.

Renault KADJAR je dostupný vo verziách 4x2 a 4x4 a vyzýva k úniku do prírody, pričom vďaka svojim kompaktným rozmerom (dĺžka 4,45 m a šírka 1,84 m) zostáva obratný aj v meste.  Renault KADJAR má kvalitne spracovaný interiér a modernú výbavu so systémom R-Link 2, ktorý ponúka skvelú konektivitu a vďaka najnovším asistentom riadenia aj bezpečnosť jazdy.

V najľudnatejšej krajine sveta sa bude vozidlo tiež vyrábať, ako prvý Renault v histórii. Je to možné vďaka dohode zo 16. decembra 2013 medzi Renaultom a čínskou firmou Dongfeng. Na jej základe vznikla spoločnosť Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) so sídlom vo Wuhan. Ide v zásade o jediný spôsob, ako sa môžu európski výrobcovia vyhnúť vysokým clám na dovoz automobilov do Číny.

CMF je vlastne MQB na francúzsko-japonský spôsob

Kadjar je ďalším modelom postaveným na modulárnej platforme pre väčšie automobily. Aliancia združujúca značky Renault a Nissan ju nazýva CMF (Common Module Family), je k dispozícii v troch verziách. CMF-A je určená pre malé mestské autá, CMF-B pre vozidlá stredných segmentov a CMF-C/D pre väčšie automobily. Kadjar využíva tú poslednú, ktorá je výsledkom štvorročného vývoja značiek Renault a Nissan. Ďalšími sú Nissan Qashqai druhej generácie, X-Trail druhej generácie a Renault Espace piatej generácie.

Renault uvádza, že DNA nového modelu našlo svoju inšpiráciu v Capture a jednak v štúdií DeZir. Po vzhľadovej stránke je príbuznosť týchto automobilov zrejmá. Novinka má byť nielen príťažlivá po vzhľadovej stránke, čo už môžete posúdiť sami podľa oficiálnych fotografií. Má byť schopná obstáť v náročných podmienkach na ceste aj mimo nej. K tomu má pomôcť svetlá výška 190 mm v kombinácii s kolesami s priemerom až 19 palcov. Predný nájazdový uhol činí 18 stupňov, prechodový 25 stupňov. Zadný výrobca zatiaľ neuvádza. K dispozícii bude verzia s pohonom iba predných kolies, ako aj variant 4x4. Renault podporil fakt, že toto SUV by malo prejsť aj nespevnené cesty. Preto vybavil variant 2WD systémom Extended grip. Je to akási obdoba známejšieho Grip control od Peugeotu. Principiálne ide o preprogramovanie riadiacej jednotky ABS a ESP. Verzia s pohonom všetkých kolies má mať tri režimy: Auto, Lock pri ktorom sa uzatvára napevno centrálna lamelová spojka a nakoniec 2WD, pri ktorom sa vyradí pohon zadnej nápravy.

Ďalšie podrobnosti o podvozku v tejto chvíli nie sú známe a to isté sa dá povedať aj o zavesení kolies. Pravdepodobne však bude kopírovať riešenia uvedené v Nissane. Nie je celkom isté ani to, aké motory budú novinku poháňať. Isté je, že pod kapotou budú motory radu Energy – no aké a s akými parametrami, sa dozvieme neskôr.

Renault pri konštrukcii Kadjaru samozrejme nezabudol ani na praktickú časť. Druhý rad sedadiel je vybavený systémom Easy break, ktorý umožňuje sklopiť operadlá pákou z batožinového priestoru. Nesúmerné delenie je v obvyklom pomere 2:3. Navyše možno sklopiť dopredu pravé predné operadlo ako pri novom Twingu a prepravovať tak dlhé predmety.

Základný objem batožinového priestoru je 472 litrov, pričom sa bude dať rozdeliť na dve alebo tri časti. K tomu je v kabíne ešte 30 litrov úložných priestorov. Technickú novinkou sú v rámci značky takzvané full-diódové svetlomety, teda technológia známa napríklad z vozidiel koncernu Volkswagen.

Kadjar sa začne predávať na Slovensku začiatkom leta, za aké ceny, to sa dozvieme zrejme až na autosalóne v Ženeve.

Jozef Vydra

Komentáre k článku