10.04.2014

Peugeot drasticky mení svoj dizajn! Ukázal koncept Exalt – svoju budúcnosť

Peugeot len pred pár hodinami zverejnil fotografie konceptu, ktorý sa ukáže svetu na blížiacom sa autosalóne v Pekingu.

K nám prišli s krásnym a už teraz populárnym kombi 308-čky a v Pekingu predstavia svoju víziu menom Exalt. U nás súčasnosť, tam budúcnosť. No čo si budeme nahovárať, Autosalón v BA ani zďaleka nedosahuje význam toho v Pekingu (aj keď o ňom našinec sotva niečo počul). Je to najmä tým, že Čína je budúcnosť (nielen) Peugeotu. Peugeot a Donfeng sú v podstate jeden koncern a platí, že ten kto si z čínskeho automobilového koláča neodhryzne teraz, neodhryzne si nikdy, alebo ho taký hryz bude stáť extrémne veľa peňazí.

Koncept Exalt je predzvesťou toho, čo môžeme od Peugeotu v budúcnosti očakávať. Nadviazal na minuloročný koncept Onyx a treba povedať, že je omnoho bližšie k realite.

Nenechajte sa zmiasť jeho ladnými krivkami, nie je to kupé, ale sedan (poťažmo hatchback). Predsa len, ak zabodovať v Číne, tak sedanom. Veľmi plynulý a čistý exteriéroví dizajn s prvkami, ktoré vzdialene pripomínajú novú 308-čku, dopĺňa jednoduchý, elegantný a dizajnovo čistý interiér bez zbytočných čačiek. Na prvý pohľad zaujme najmä drevené obloženie palubnej dosky, stredovej konzoly i priehradky pred spolujazdcom. Takisto padne do oka malý, takmer obdĺžnikový volant, ktorý tak ako v 308-čke skvele padne do ruky a vyniká malou veľkosťou. Povrchové materiály zahŕňajú kožu a špeciálne upravenú textíliu z vlny. Je teda jasné, že použité materiály interiéru odkazujú na návrat k prírodným prvkom čo možno brať len pozitívne (žeby koniec doby plastovej?). Na aute možno nájsť veľké množstvo ľahkých materiálov, karbón nevynímajúc.

V aute nechýbajú ani najnovšie technológie, vrátane plnefarebných displejov. Jeden menší je ukrytý na spodnej časti stredového panelu ovláda klimatizáciu a obdobné záležitosti, zatiaľ čo druhý zobrazuje informácie o vozidle a jazde priamo v zornom poli vodiča.

Podkapotou skrýva Exalt nový pohonný systém Hybrid4. Ako jeho názov napovedá skladá sa z benzínového a elektrického motora. Benzínový motor je umiestnený vpredu a je to známa prepĺňaná „jednašestka“ s menej známym výkonom 196 kW (266 k). Elektrický motor je umiestnený v zadnej náprave. Má výkon 65 kW (89 k) a v podstate tak z Exaltu robí do istej miery auto s novodobým pohonom 4x4. Samozrejme je na vodičovi, či chce používať oba motory súčasne v hybridnom režime, alebo chce jazdiť iba na benzín, prípadne výhradne na elektrinu. Aj to je totiž možné.

Exalt si prezrite v galérii. Čo naň poviete? Dajte nám vedieť v diskusii.  

Ján Hargaš
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku