2013-11-25 10:55:00
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R má ambície pokoriť rekord na Nordschleife...
Zdroj: Honda motor

Honda Civic Type-R 2015 takmer odhalená, na Ringu má pokoriť 8 minút

Zatiaľ posledná Honda Civic Type R odišla do histórie v roku 2010 pre emisné predpisy. Nový model sa začína dostávať na svetlo.

Prezident spoločnosti Honda Motor Europe, Manabu Nishimae, odhalil na tlačovej konferencii na frankfurtskom autosalóne ešte začiatkom septembra prvé detaily o očakávanej novinke Civic Type R. Vieme už, že pod kapotou má jeden z nových preplňovaných motorov VTEC TURBO z radu Honda Earth Dreams Technology.

Tento dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva má disponovať vo svojej triede špičkovým výkonom vyše 206 kW (280 k) a bude spĺňať emisnú normu EURO 6. Honda potvrdila ambície vytvoriť nový Civic Type R tak, aby sa stal najrýchlejším vozidlom s pohonom predných kolies na slávnom okruhu Nürburgring v Nemecku.

Hoci auto ešte čakajú ďalšie 2 roky vývoja než sa v roku 2015dostane do predaja, skúšky na trati sa už začali. Počas testovania v nemeckom Nürburgringu sa Gabriele Tarquini, jazdec tímu Honda WTCC, podelil o svoje prvé dojmy z tohto vozidla: „Automobil a jeho vlastnosti sú fantastické. Výkon a krútiaci moment motora, ale aj celkové nastavenie vozidla na mňa veľmi zapôsobili. Predná časť vozidla je veľmi ostrá a automobil veľmi rýchlo mení smer.“ „Toto vozidlo sa so svojím charakterom veľmi blíži môjmu pretekárskemu špeciálu a DNA vozidla Type R je z neho veľmi dobre cítiť.“ 

Zdroj: Honda motor
Zdroj: Honda motor

Test na skúšobnej trati v Tochigi

Pred začiatkom tokijského autosalónu 2013 spoločnosť Honda predstavila najnovšiu verziu vývojového prototypu modelu Civic Type R na svojej internej skúšobnej trati v japonskom meste Tochigi. Maskovaný prototyp v súčasnosti prechádza sériou rozsiahlych testov, ktoré prebiehajú v Európe a v Japonsku. Honda dokonca pozvala aj niekoľko novinárov na predvádzacie jazdy v prototypoch a pridala pár nových informácií. Medzi ne však nepatrí aj veľké tajomstvo – čas, ktorý auto dosiahlo na severnej slučke okruhu Nürburgring. Honda nechce túto hodnotu prezradiť – predsa len ešte neukončila vývoj a preto sa zdá, že pár sekúnd sa ešte podarí ubrať. Inžinieri Hondy však na otázku, či sa in podarilo splniť predsavzatie, teda poraziť Mégane RS, neodpovedali. Iba sa tajomne usmievali.

Zdroj: Honda motor
Zdroj: Honda motor

Aby totiž bolo jasné, Japonci chcú s novým „tajpárom“ obkrúžiť Zelené peklo rýchlejšie, ako doterajší držiteľ  rekordu s pohonom predných kolies, model Reanult Mégane RS 265 Trophy. Ten zaknihoval svoj výsledok na necelých 21 kilometroch okruhu na hodnote 8:07,97. Je jasné, že Honda chce ísť pod osem minút. Či sa to podarilo, zatiaľ oficiálne nevieme, ale šéfinženier Suehiro Hasshi túto možnosť naznačil, keď povedal, že máme „použiť svoju predstavivosť“. Znamenalo by to teda jediné. Že že nový „CTR“ je na Ringu rýchly minimálne tak, alebo dokonca viac, ako dnes už legendárny model Honda NSX-R. To bolo superšportové auto s hmotnosťou 1230 kilogramov, na vývoji ktorého sa podieľal aj legendárny Ayrton Senna a ktorý dokázal deklasovať aj Ferrari tej doby.

Od atmosféry k turbu

Budúcnosť japonského hot hatch modelu je teda veľmi sľubná napriek odklonu od atmosférického motora (čomu sa Honda dlhodobo bránila) k turbomotoru, ktorý by vraj podľa inžinierov Hondy mal mať skôr až okolo 220 kW (teda 300 k). To naznačuje, že Honda mieri skôr do vôd, kde je Mercedes-Benz A 45 AMG ako na už spomínaný Mégane RS, napriek pohonu predných kolies.

Zdroj: Honda motor
Zdroj: Honda motor

Výkon by mal zvládnuť znížený a pritvrdený podvozok s väčším rozchodom a 19 palcovými kolesami, ktoré ukrývajú mohutné brzdy Brembo. Celkom mimo súčasných trendov je ponechanie „iba“ šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Automatická s radením páčkami pod volantom nebude teda ani za príplatok. Zdôvodnenie je podľa šéfinžiniera „oveľa väčšia zábava“. Hot hatch sa však okrem športových ambícií má dať použiť aj na bežné jazdenie po normálnych (?!) cestách, teda ktovie, ako u nás... Preto má zakomponované v riadení obmedzenie prejavu hnacích síl. Turbo v motore zhoršilo ostrosť zvuku motora aj priamu reakciu na plynový pedál. Plusom však má byť riadenie s bleskurýchlou odozvou a ideálne vyváženie auta.

Celková hmotnosť auta aj finálny vzhľad  je ešte predmetom diskusií. Majú na to čas, do predaja sa novinka chystá najskôr o 18 mesiacov a to je ešte naozaj dlhýýý čas. Dovtedy sa môže veľa stať. Predpoklad je, že dovtedy absolvuje Type R redukčnú diétu a z predbežných 1330 kilečiek ich pár ešte pošle preč. Potom by sa mašinka mohla hrdiť aj lepším zrýchlením, ako je doteraz (predbežné): 5,8 sekundy na 0 na 100 km/h.

Komentáre k článku


Stream naživo