2013-10-29 04:50:00
Honda vyrobila pre model
Honda vyrobila pre model CR-V neskutočne zaujímavú reklamu.
Zdroj: Honda

Keď vás (o)klamú zmysly, uveríte aj tomu, že sa auto vznáša, Honda to potvrdzuje

Neverte všetkému, čo vidíte. Nie všetko, čo je zrejmé na prvý pohľad, je ozajstné.

Fikcia vládne svetu. No niekedy treba „len“ kus poctivého filmárskeho kumštu a bez použitia trikov a počítačov viete urobiť krásnu reklamu, ktorá neotravuje, ale zaujme. Máme dôkaz.

Honda je známa svojimi neskutočnými reklamami, ktoré obleteli svet. Teraz má ďalší spot namierené rovnako medzi užívateľov. Filmári urobili kusisko dobre práce a dokázali, ako nás vedia oklamať. Naše zmysly.

V zmysle tvrdenia: "Keď sa neskutočné stane skutočným" urobila parádnu reklamu, na ktorej môžete oči nechať a pozerať ju aj niekoľkokrát za sebou. To je na kategóriu reklamných spotov dosť silné plus. Zväčša sa totiž reklama opozerá na druhý, tretí raz a potom už len „zavadzia“ vo vysielacom čase. V tomto prípade je to však celkom naopak.  

Ako je u Japoncov a hlavne Hondy zvykom, prezentačné a reklamné materiály vždy spájajú v prvom rade s kvalitou, ako by mali vsadiť na kvantitu. Inak to nie je ani v prípade, keď automobilka prezentuje model CR-V. Ten však nie je nový. Pointou reklamy je tak v prvom rade nový malý vznetový motor 1,6 i-DTEC, vďaka ktorému toto SUV klame doslova telom. Tento motor je totiž pravdepodobne jeden z najúspornejších motorov vôbec a to i napriek tomu, že je v pomerne veľkom aute.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Honda sa to okrem už spomínaného sloganu ("An Impossible Made Possible") snaží naznačiť aj naozaj vydarenou reklamou. Jej podstatou sú optické klamy, ktoré ale nevznikli vďaka počítačovým či kamerovým trikom, len kvalitnou a precíznou prácou so svetlami, tieňmi a hlavne uhlom pohľadu. A to je najdôležitejšie aj v prípade CR-V s novým motorom. Nestačí jeden letmý pohľad. Treba sa pozrieť dôkladnejšie, čo všetko napriek malému objemu dokáže.

Zdroj: Honda

Táto reklama dozrieva ako víno. Čím viac ju vidíte, tým viac sa vám bude páčiť. Vyvrcholenie nastane, keď sa dozviete, ako to tí filmári vlastne urobili. Prezradíme len, že hra svetla a tieňov, uhol pohľad a perspektíva dokážu v našom mozgu vygenerovať asociácie, ktoré nemajú s realitou nič spoločné. Treba si to pozrieť.

 

A na vysvetlenie všetkého, čo sa vám nezdá je tu aj druhé video, ktoré vysvetľuje, ako to vlastne v tej produkčnej spoločnosti a v agentúreurobili. Skrátka perfektne.

P.S. Práve nám do redakčnej flotily pribudla na test Honda CR-V s týmto úsporným motorom, ktorý sme už mali možnosť otestovať v Civicu. Kúzla s ním robiť nebudeme, ale na spotrebu sme poriadne zvedaví, to verte!

Jozef Vydra
ZDROJ: Honda

Komentáre k článku


Stream naživo