2013-02-09 05:55:04
VW Golf R Cabriolet
Očakávaný Golf R je nakoniec kabriolet - a s pohonom iba prednej nápravy.
Zdroj: VW

VW Golf R Cabriolet odhalený skôr, ako sa „roztopil“

A je to tu! Novinka z Wolfsburgu je na svete skôr, ako sa stihli roztopiť ľady okolo nej. Je to zámer, či nedopatrenie automobilky?

Viem, že to už vyzerá skoro ako cielená PR kampaň, ale nemôžeme za to. Tentoraz sa „preklepol“ samotný Volksvagen. Ako sme už informovali, roztápajúca sa „ľadová“ bariéra okolo novinky nakoniec ukázala kabriolet, predchádzajúcej generácie. Bola roztopená asi do polovice – a už sú tu oficiálne tlačové informácie aj fotografie. Čo si máme o tom myslieť? Ešte včera to bolo presvedčenie, že sme padli do pasce koncernu VW. A dnes sa zdá, že sa do nej chytil sám.

 

Cabriolet R iba ako dvojkolka

Zatiaľ čo sa v ľade pomaly topí nový Golf VI R Cabriolet a bude celkom odhalený  v pondelok, máme pre vás fotky aj informácie už teraz. Nečakajte ale už žiadne veľké prekvapenie. Stačí to, že otvorený Golf s najrýchlejším prívlastkom R bude len s pohonom prednej nápravy a pomalší, ako sa čakalo. Môže za to málo priestoru a menší výkon. Ale po poriadku. Pod kapotou je naozaj benzínový preplňovaný dvojliter 2.0 TSI z rodiny EA 113. Má však, na rozdiel od predpokladov, výkon naladený na „púhych“ 198 kW (265 k). Krútiaci moment je však očakávaných 350 Nm. To dohromady umožňuje autu jazdiť maximálne 250 km/h a zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,4 sekundy.

Zdroj: VW
Zdroj: VW

Niečo je inak

Pripomínajú vám uvedené technické parametre niečo iné, ako model Golf? Bingo! Volkswagen Scirocco R. Toto vozidlo má podobnú konfiguráciu, z čoho vyplýva, že aj nový kabriolet má pohon iba predných kolies so „samosvorným“ diferenciálom XDS. Prečo chýba pohon zadnej nápravy? Pre obmedzený priestor vďaka skladacej streche, ktorá už tak obmedzila batožinový priestor. Aj prevodovka je len jediná – „vybrať“ si teda môžete šesťstupňovú automatickú DSG. Tvrdší podvozok je o 25 milimetrov nižší, auto je obuté v 18 palcových zliatinových kolesách (19´´ sú za príplatok), má nárazníky so športovým vzhľadom, predné s dennými LED svetlami, vzadu je integrovaný difúzor. Pribudli bi-xenónové svetlá s čiernou grafikou a v interiéri automatická klimatizácia, audio sústava, hliníkové pedále, trojramenný volant a športové sedadlá. Čierny lesklý povrch majú vonkajšie spätné zrkadlá a brzdové strmene ozdobené logom R. Zadné združené svetlá využívajú technológiu LED.

Nový kabriolet o sebe dáva vedieť hlasnejším výfukom a jeho cenovka sa v Nemecku začína na 43 325 €. Výstavnú premiéru si má odbyť v Ženeve, do predaja príde čoskoro po nej.

Nasledujúce video odhaľuje viac, ako iba fotografie:

Jozef Vydra
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo