2013-01-30 10:50:00
VW Golf 4Motion prichádza
Jednou z ďalších verzií nového Golfa je model 4Motion s pohonom 4x4.
Zdroj: Volkswagen

VW Golf 4Motion prichádza

Rodina Golfov sa rozrastá a stále rastie. Po základnej karosárskej verzii, ktorou je troj a päťdverový hatchback, nedávno unikli fotky kombi verzie.

Tú sme vám predstavili pred pár dňami. Pozrime sa teraz na ďalšiu verziu s menom Golf. Je to siedma generácia modelu 4Motion s pohonom 4x4 vďaka spojke Haldex.

Aj na náš trh prichádzajú ako prvé verzie s pohonom naftovými štvorvalcami 1,6 TDI (77 kW/105 k) a 2,0 TDI (110 kW/150 k). Vozidlo má zadnú viacprvkovú nápravu, v ktorej je integrovaná elektrohydraulická medzinápravová spojka Haldex piatej generácie. Je oproti predchádzajúcemu riešeniu ľahšia o 1,4 kg a podľa údajov automobilky aj o čosi rýchlejšie reagujúca. Presný pomer rozdeľovania síce výrobca nešpecifikoval, pravdepodobne však bude ako u predchodcu, teda 90 % v prospech predných kolies. V prípade potreby však vie poslať sto percent krútiaceho momentu na prednú alebo zadnú nápravu. Prevodovka má tiež tlakový zásobník, vďaka ktorému môže pripájať zadný pohon aj bez preklzu predných kolies, teda preventívne.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Ťažšie a stále úsporné

Verzia s motorom 1,6 TDI je o celých 115 kg ťažšia, ako pri Golfe s rovnakým motorom a len predným pohonom (1295 kg). Aj vďaka tomu stúpla kombinovaná spotreba z 3,8 na 4,5 l/100 km a o 5 km/h klesla najvyššia rýchlosť na 187 km/h. Pri dvojlitrovom motore 2,0 TDI 4MOTION je hmotnosť vyššia o 95 kg (1449 kg). Kombinovaná spotreba 4,7 l/100 km je vyššia o 0,6 l/100 km a max. rýchlosť 211 km/h je nižšia tiež o 5 km/h oproti prednému pohonu. V prípade tejto silnejšej verzie je to však medzigeneračná úspora oproti doterajšej štvorkolke 2,0 TDI (103 kW/140 k) o 0,8 l nafty na 100 km. Obidve verzie modelu 4MOTION sa dodávajú so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Volkswagen pritom novinku uvádza ako jednu z najúspornejších štvorkoliek na trhu. Systém 4Motion má štandardne aj v najnižšej úrovni výbavy Trendline elektronickú náhradu uzávierky diferenciálov XDS, teda systém pribrzďovania prešmykujúcich kolies. Tým Golf reguluje prenos výkonu na obidvoch nápravách.

Príplatok za verziu 4Motion je 1 860, respektíve 1 870 eur podľa motora. Na výber však v tomto prípade toho (zatiaľ) veľa nie je. Veď Golf 1,6 TDI 4Motion je možné objednať iba vo verzii Comfortline za 20 220 eur. A Golf 2,0 TDI 4Motion je k dispozícii iba s najvyššou výbavou Highline s cenovkou 24 230 eur.

Jozef Vydra
ZDROJ: Volkswagen

Komentáre k článku


Stream naživo