2023-09-07 18:35:00
Tesla Model 3 2024
Tesla Model 3 2024
Zdroj: Tesla

Tesla Model 3: dôkladný facelift menil auto vonku aj vnútri

Európska Tesla Model 3 dostala facelift ako prvá. Auto vyzerá lepšie.

Tesla Model 3 sa už niekoľko týždňov pohybovala po internetoch v očakávaní kompletného odhalenia. Je to tu. Auto prešlo dôkladným redizajnom a značka o ňom celkom neobvykle intenzívne komunikuje. Kým Model S sa vyvíja, zväčšuje a zlepšuje plynulo, pričom mnohí z nás si to sotva všimli, Model 3 dostal facelift v priam európskom štýle. Nové auto má prepracovanú prednú i zadnú časť, je o niečo dlhšie, sedí bližšie k zemi a je celkovo nižšie. To všetko pre lepšiu aerodynamiku a tichšiu jazdu. Model 3 má vďaka zmenám aktuálne najnižší koeficient odporu vzduchu spomedzi všetkých modelov Tesly a jeden z najlepších vôbec: cd 0,219. Súčasná verzia má 0,23. 

Na prvý pohľad si všimnete novú grafiku svetiel, ktoré pôsobia estetickejšie, rovnako tak možno písať o prednom nárazníku, pri ktorom až tak neudiera do očí absencia mriežky chladiča. Auto má dve nové farby - sýto červenú a tmavo sivú. Má nové disky kolies a má trošku odlišné dojazdy.

V kabíne je zmien viacero. V prvom rade pôsobí interiér kvalitnejšie. Výrobca zmenil materiály, pridal zvukovú izoláciu i zvuk-izolujúce sklá pre tichšiu jazdu. Zlepšená zvuková izolácia ide ruka v ruke s lepším audiom, ktoré v prípade základnej verzie disponuje 9-timi reproduktormi s jedným subwooferom a jedným zosilňovačom. Long Range verzia má 17 reproduktorovov, dva zosilňovače a dva subwoofery. A lepší je vraj aj vnútorný mikrofón, pre zvýšenie kvality hovorov za volantom.

Tesla zostáva verná jednému centrálnemu 15-palcovému displeju infotainmentu, no pohrala sa s ovládačmi a najmä pridala dozadu jeden centrálny 8-palcový displej, ktorým sa mimo iného ovláda vzduchotechnika. Interiér nájdete na nasledujúcom videu.

Rozmery sa veľmi nezmenili, no predsa tu badať odlišnosti. Auto má po novom dĺžku 4720 mm, výšku 1441 mm a svetlosť 138 mm (pôvodne 140 mm). Dojazd verzie s pohonom výhradne zadnej nápravy je na 18-palcových základných kolesách 554 km a na 19-palcových diskoch 513 km. Základná verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy. Long Range verzia so základným obutím zvládne podľa WLTP až 678 km. Na väčších 19-palcových diskoch je to 629 km. Výkonnejšia verzia s dvomi motormi a vyšším dojazdom zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Podľa prepočtov je dojazd o vyše 11% lepší, než ponúkajú súčasné verzie. Priemerná spotreba sa potom má podľa WLTP pohybovať medzi 13,2 až 14,0 kWh.

Výroba novej verzie sa má už rozbiehať - v Číne. V EÚ majú prvé vynovené kúsky pristáť koncom októbra. Američania svoje špecifikácie zatiaľ nepoznajú.

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Tesla via Motor1.com

Komentáre k článku


Stream naživo