26.04.2021

Alfa Romeo Tonale: sklz ďalšie tri mesiace. Alfa končí s platformou Giorgio

Kompaktný crossover Tonale príde až na jar budúceho roka.

Alfa Romeo ako člen nového koncernu Stellantis opustí svoju relatívne novú platformu Giorgio, na ktorej stoja oba aktuálne modely Giulia a Stelvio. Ani jeden z ďalších modelov už túto platformu nevyužije. Medzi riadkami si tak treba predstaviť škrt stámiliónovej investície, ktorá sa sotva niekedy vráti. Dôvod je jednoduchý. Nový koncern optimalizuje svoje portfólio a všetkých štrnásť značiek bude využívať celkovo štyri elektrifikované platformy. Aspoň tak sa vyjadril Carlos Tavares, šéf celého Stellantisu. Štyri platformy sa aktuálne volajú STLA small, medium, large a frame. Všetky štyri budú elektrifikované a Alfa bude primárne využívať verziu STLA large. 

Tonale, ktoré bude v sériovej podobe iba pramálo odlišné od vizuálu v galérii (neoficiálne ide o sériový variant) muselo byť o štvrť roka posunuté z dôvodu úprav jeho plug-in hybridnej verzie. Všetky Alfy do budúcna budú elektrifikované, alebo čisto elektrické. 

Rok po Tonale príde ešte menší crossover zvaný Brennero. Bude sa vyrábať v Poľsku spolu s kolegami od Fiatu a Jeepu s obdobnou technikou. 

Šéf Alfy Jean-Philippe Imparato na prvom výročnom stretnutí nového koncernu vyslovil silnú vetu: ak nie ste elektrifikovaní, ste mŕtvi. Tým samozrejme narážal na platformu Giorgio, ktorej úlohou bolo predovšetkým priniesť vynikajúco jazdiace vozidlá značky Alfa, ktoré jazdnými vlastnosťami a schopnosťami na ceste dokážu prekononať nemeckú konkurenciu. To sa podarilo, no žiaľ v čase vývoja nikto príliš neuvažoval nad budúcou potrebou elektrifikácie. Podobnú sprchu zažil nedávno napríklad aj Hyundai, ktorý len po troch rokoch od uvedenia veľkého Santa Fe uviedol úplne nové, avšak už elektrifikované. Tam ale ťažko možno hovoriť až o takých veľkých stratách ako v prípade Alfy, keďže Giorgio mala byť platforma, ktorá by našla svoje miesto nielen pre viacero modelov Alfy, ale aj pre ostatné značky koncernu FCA. 

To je minulosťou. Alfa ale minulosťou nie je a jej budúcnosť je pomerne svetlá. Najmä preto, lebo v nasledujúcich rokoch dostane za úlohu výraznejšie sa uviesť na americkom (USA) trhu a to namiesto uvádzania Tavaresovej pôvodnej značky Peugeot. Navyše sa Alfa dostala do spoločnosti značiek DS a Lancia, ktoré dostanú niektoré technológie skôr alebo exkluzívne v porovnaní so zvyškom stáda v Stellantise. 

Stručne a skrátka, ak túžite po pravej Alfe, ktorá tu už roky nebola a je dosť možné, že ani už nikdy nebude, vyberajte teraz. Dni Giulie a Stelvia sa skončia rýchlejšie, než by ste čakali. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Motor1, Automotive News

Komentáre k článku