30.05.2020

FOTO: BMW 6 Gran Turismo – inovovaný luxusný „liftback“ bez plug-in hybridu

BMW počas nasledujúcich týždňov, ba mesiacov kompletne inovuje motorizácie svojich modelov.

Dôvodom je ich hĺbková elektrifikácia. Až 37 verzií dostane mild-hybridné motorizácie. Neobišlo to ani rad 6. Ten sa však navyše môže pochváliť faceliftom v podobnom štýle ako rad 5. Má to jeden zásadný rozdiel. Rad 6 je naďalej bez plug-in hybridnej verzie. Rad 5 ich už koncom tohto roka ponúkne dve a to pre obe karosárske verzie a plug-in hybridné budú aj verzie s pohonom oboch náprav. Gran Turismo sa obíde bez nich a naďalej vsádza na výkonné štvor a šesťvalcové motorizácie.

6 Gran Turismo je v zásade luxusná cestovateľská verzia a spojnica medzi radom 5 sedan a radom 5 touring. Priestorová ponuka je vďaka odklopiteľnej zadnej časti výrazne väčšia ako pri sedane. Pritom auto dodáva viac štýlu ako touring a to aj vďaka bezrámovým oknám dverí. Viac športového štýlu možno autu dodať balíkom doplnkov M Performance. Vizuál nájdete v galérii. 

V ponuke sú dva benzínové a tri naftové motory, ten najsilnejší má v základnej výbave pohon všetkých kolies xDrive. Pri slabších si ho možno dokúpiť. A dokúpiť môžete aj integrálne riadenie zadných kolies, čím dramaticky zlepšíte obratnosť luxusnej veľryby. Všetky motorizácie sú od začiatku spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic.

Základom je verzia s označením 630i s benzínovým radovým štvorvalcom. Nasleduje verzia 640i s benzínovým radovým šesťvalcom a s možnosťou prikúpiť pohon xDrive. Naftová ponuka štartuje na úrovni 620d. A potom už len šesťvalce. Jeden s jedným turbodúchadlom 630d aj s možnosťou pohonu xDrive a najvýkonnejší s dvoma turbodúchadlami s označením 640d s xDrive už v základe. Všetky motory majú 48Voltovú architektúru s štartér generátorom, ktorý motorom dopomáha výkonom 8kW (11 k) a zároveň neciteľne štartuje motor po pauzách spôsobených napríklad čakaním na semaforoch.

Medzi dizajnové úpravy treba zaradiť drobné úpravy nárazníkov, väčšie nozdry chladiaceho systému a novú grafiku svetlometov ponúkajúcich aj technológiu LED Laser Light.

Podvozok auta hovorí jasnou rečou. Kombinácia jazdných vlastností typických pre BMW s komfortom luxusného prepravníka je možná jedine s najnovšími technológiami. Hlavnými zástupcami tejto teórie je doplnkové integrálne aktívne riadenie zadných kolies a vzduchové odpruženie zadnej nápravy v základnej výbave. Dokúpiť možno adaptívne tlmiče na oboch nápravách i vzduchové odpruženie oboch náprav, rovnako tak balík Executive Drive s aktívnym potláčaním náklonov karosérie, ktorým sa roky pýši Rolls Royce patriaci k BMW.

Nové sú aj niektoré asistenčné systémy vodiča. Napríklad varovný systém opustenia jazdného pruhu tvorí súčasť na požiadanie dodávaného asistenčného systému Driving Assistant, navyše teraz sa dodáva aj s funkciou udržiavania v jazdnom pruhu. Nový asistenčný systém Driving Assistant Professional teraz obsahuje funkcie ako Aktívna navigácia s pomocou Asistenta zmeny jazdného pruhu, Automatické vytváranie záchrannej uličky a Výstrahu pri prejazde križovatkou, teraz aj s Kolíznym varovaním s funkciou brzdenia. Na požiadanie sa dodáva Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop and Go, ktorý teraz obsahuje aj adaptívne udržiavanie vzdialenosti.

BMW Live Cockpit Professional je súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 6 Gran Turismo. Na požiadanie je dodávaný Parkovací asistent s rozšírenými asistenčnými funkciami. BMW Drive Recorder dokáže z viacerých miest na vozidle zaznamenávať video s dĺžkou až do 40 sekúnd.

Auto taktiež ponúka aktualizácie na diaľku. Remote Software Upgrade prináša integráciu špeciálneho obsahu určeného pre vozidlo a aktualizácie či rozšírenie funkcií asistenčných systémov vodiča — bezdrôtovo vzduchom. Vďaka tomu má softvér vozidla stále nainštalované najnovšie aktualizácie.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku