FOTO: Cupra Ateca dostala ostrého koncernového konkurenta. Volá sa VW T-Roc R
Volkswagen začiatkom tohto týždňa predstavil svoj najnovší a najaktuálnejší príspevok do balíka športových crossoverov.
Kým ešte pred pár rokmi bolo to najhorúcejšie a zároveň najdostupnejšie od Volkswagenu Golf GTI respektíve Golf R, teraz sa pozornosť značky a najmä jej publika posúva vyššie. Aspoň ak ide o stavbu karosérie a svetlú výšku. I keď v druhom bode to až také isté nie je. Súčasťou úprav pre T-Roc R je aj zníženie a pritvrdenie podvozka.
Volkswagen T-Roc R je dlhšie očakávanou novinkou. Horúca verzia mladistvo pôsobiaceho crossoveru je ďalším tromfom koncernu v boji o zákazníka. „Cool“ efekt pri T-Rocu R azda ani nemôže byť vyšší. Je to crossover, je to štýlový crossover a teraz má navyše rovných 300 koní.
Podkapotou tohto čierneho barana nájdete ten istý motor ako Podkapotou Golfu R a tiež Podkapotou Cupry Atecy. Vysokovýkonný benzínový štvorvalec 2,0 TSI je naladený na 221 kW (300 k) a 400 Nm. To mu stačí nielen na dosiahnutie (elektronicky limitovanej) maximálnej rýchlosti 250 km/h, ale tiež na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za vynikajúcich 4,9 sekundy – isteže za pomoci launch control.
Dôležitými bodmi na ceste k vytvoreniu skutočne športovo jazdiacemu crossoveru je progresívne riadenie už v základnej výbave, pohon všetkých kolies 4Motion a spomínaný znížený podvozok, či jazdný režim Race.
Nejeden z vás zastrihá ušami v momente, keď v galérii objaví drobné detaily na snímke spodku zadnej časti vozidla. Netreba písať viac ako Akrapovič.
Športovosť vozidla na prvý pohľad zdôrazňujú športové akcenty, zmenená maska, chrómované čiapočky spätných zrkadiel, spoiler i veľké 18-palcové disky v základnej výbave. Tie možno za príplatok vymeniť za 19-tky s rozmerom pneumatík 235/40 R19.
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku