04.08.2016

Volkswagen predstavil nový Crafter. Genetická spriaznenosť so Sprinterom končí

Nový Volkswagen Crafter ponúkne množstvo kombinácii motorov, prevodoviek, pohonov a veľkostí.

Súčasný Volkswagen Crafter sa vyrába od roku 2006. Ide o prerobenú druhú generáciu Mercedesu Sprinter s motormi Volkswagen, ktorý vyrába práve Daimler vo svojich závodoch. To sa však zmení a nový Crafter je od kolies až po strechu produktom koncernu Volkswagen.

Skutočnosť, že dlhoročné partnerstvo medzi vetvami koncernov Daimler a Volkswagen venujúcim sa komerčným automobilom bude ukončené, je známe už viac ako dva roky odkedy oba koncerny oznámili prípravu novej generácie svojich modelov Sprinter a Crafter.

Crafter je teda po desiatich rokoch samostatnou generáciou modelu veľkej dodávky automobilky Volkswagen Nutzfahrzeuge. Model má okrem priestrannosti vynikať najmä variáciami a širokou ponukou motorizácií a verzií.

Podkapotou nového Craftera budú výhradne naftové štvorvalce 2,0 TDI generácie EA288Nutz, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre potreby modelu Crafter a ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6. Nová generácia užitkovej verzie motorov 2,0 TDI má vynikať ako v ekonomickosti prevádzky tak v minimalizácii enviromentálnej záťaže. V ponuke budú tri verzie naftového motora s jedným turbodúchadlom začínajúce na verzii 2,0 TDI 75 kW (102 k). Nasledovať bude 90 kW (122 k), a nakoniec 103 kW (140 k). Vrcholom ponuky bude bi-turbo motor s maximálnym výkonom 130 kW (170 k). Motorizácie síce nezaujmú vysokými výkonmi, no ponúkajú dobre rozložený krútiaci moment, nízku spotrebu a mali by tiež ponúkať výrazne vyššiu životnosť ako verzie motora pre osobné automobily. Motory by mali byť pripravené čeliť ako dlhým jazdám, tak aj distribúcii tovarov na krátke vzdialenosti v mestskom prostredí (to znamená rýchle zahrievanie motora eliminujúce studené štarty a samozrejme odolnosť voči neustálym štartom motora).

Unikátna je ponuka pohonu kolies. Nový Crafter ponúkne ako predný náhon, tak i zadný a tiež pohon všetkých kolies 4Motion. K dispozícii budú ako manuálne tak automatické prevodovky.  

Crafter ponúkne tri rôzne dĺžky a tiež tri rôzne výšky vozidla. Neskôr budú k dispozícii ďalšie verzie nákladného priestoru (valník a spol).  Pritom všetkom má automobil koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,33 Cd.

Vysokou variabilitou a kombináciami sa VW snaží vyhovieť požiadavkám zákazníkov, ktorých si koncern prizval už pri samotnom vývoji auta tak, aby inžinieri pochopili odlišné nároky zákazníkov. Automobil má ďalej vynikať maximalizáciou priestoru na ponúknutej ploche, čím jednak zvyšuje použiteľnosť, no tiež zlepšuje manévrovateľnosť vďaka zbytočnému nezväčšovaniu vonkajších rozmerov.

Nový Crafter ponúkne palubnú dosku a doplnky interiéru v štýle osobných automobilov inšpirovanú modelovým radom Transporter. Z osobných automobilov preberá elektronických pomocníkov vrátane elektromechanického riadenia (prvýkrát v triede) i vrátane asistenčných systémov, či LED svetiel a prisvecovania zákrut. Vodičom pri manévrovaní v meste, či pri dlhých vyčerpávajúcich trasách pomôžu také systémy ako ACC adaptívny tempomat, ESP so stabilizáciou prívesu, systém znižujúci vplyv bočného vetra, či systém po-kolízneho brzdenia (zabrzdenie vozidla v prípade nehody). Medzi doplnkových ochrancov účastníkov premávky patria tiež parkovacie senzory, cúvacia kamera a Rear Traffic Alert System – upozornenie na pohybujúce sa objekty za vozidlom pri cúvaní. V rámci pasívnej bezpečnosti automobil disponuje prednými, bočnými a hlavovými airbagmi.

Volkswagen pre výrobu nového Craftera postavil nový závod v meste Wrzesnia v Poľsku. Úplne nový závod ponúkne prácu 3000 ľuďom a stane sa druhým závodom v Poľsku po závode v Poznani, v ktorom sa vyrábajú modely Caddy a Transporter. Prvé kusy by mali spoznať svojich majiteľov a užívateľov na prelome rokov, resp. začiatkom budúceho roka.

 

 

jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku