25.05.2016

Jeep Wrangler 2018 dostane benzínový štvorvalec?

Jeep Wrangler čaká výrazná aktualizácia. Jedným z nových prvkov bude i motor s menším objemom.

Offroady zo starej školy pomaly miznú a tie čo zostávajú podliehajú kompromisom. Jedným z nich je i budúca verzia terénneho vozidla Jeep Wrangler.

Daný model čaká v modelovom roku 2018 (uvedenie 2017) výrazná modifikácia, ktorú by sme mohli dokonca nazvať novou generáciou. Model získa niekoľko prvkov, ktoré jeho drsný charakter viac „poľudštia“ a upravia jeho danosti aj v prospech jazdy po spevnených komunikáciách.

Jeep si ale uvedomuje, že nemôže sklamať silnú fanúšikovskú základňu tohto legendárneho modelu, a tak sa neodhodlal ku krokom, ktoré by ducha Wranglera utopili v minulosti. Napríklad neobetoval zadnú pevnú nápravu v prospech nezávislého zavesenia kolies, čoho sa jeho fanúšikovia dlho obávali. Iba zavesenie a podvozok ako taký modifikoval, čo dokazujú aj nedávne špionážne fotografie zachytávajúce spodnú časť vozidla, konkrétne zadnú nápravu. Do oka udrie jednak zachovanie pevnej nápravy, ale tiež modifikácia tlmičov, ich umiestnenia a sklonu.

Ani dizajn vozidla modifikáciou výrazne neutrpí a ako vidieť zo špionážnych záberov Motortrendu, automobil si svoj nezameniteľný charakter ponechá. Dostane však technológie, ktoré ho skultúrnia, znížia spotrebu, emisie a pripravia auto na ďalšie obdobie.

Zníženie spotreby a emisií súvisí i s uvedením novej automatickej osemstupňovej prevodovky a tiež menšieho benzínového štvorvalca Huriccane s objemom 2,0 litra, ktorému dodáva energiu turbodúchadlo. Zo záberov vidieť, že motorový priestor vozidla je aj napriek malému objemu dosť výrazne zastavaný. Motortrend uvádza, že podľa autora fotografií je benzínový motor pripravený čeliť nástrahám jázd v teréne napríklad tým, že má vysoko umiestnené turbodúchadlo a podobne.

Samozrejme, menší motor, i napriek vysokému výkonu a krútiacemu momentu (parametre ešte nie sú známe) poslúži najmä ako základná motorizácia. V ponuke naďalej pretrvá plnokrvná americká V6 3,6 Pentastar disponujúca adekvátnym krútiacim momentom v nízkych otáčkach, čo je pre pomalú jazdu náročným terénom nevyhnutné.

 

jh
ZDROJ: KGP Photography, Motortrend.com

Komentáre k článku