Bratislavská nočná mora pomaly končí. Štúrova ulica je takmer hotová
Nočná mora Bratislavy zvaná rekonštrukcia Starého Mosta a úprava okolia sa končí. Štúrová je takmer hotová
Finalizácie prác na Štúrovej ulici sú znamením, že nočná mora Bratislavčanov, súvisiaca s rekonštrukciou Starého mosta a okolia, sa chýli ku koncu. Na dnešnom kontrolnom dni postupu prác pri výstavbe 1. etapy nosného dopravného systému to skonštatoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Nová Štúrova ulica má podľa Nesrovnala potenciál byť krásnym mestským bulvárom a príkladom toho, ako sa takéto ulice majú budovať. Okrem iného v tejto súvislosti spomenul aj vodopriepustnú dlažbu, ktorá je jedným z typov dlažby položenej na chodníkoch Štúrovej ulice. Nesrovnal si od novinky umožňujúcej zachytávať vodu sľubuje, že výrazne zníži prehrievanie ulice v horúcich slnečných dňoch.
V najbližšom období chce Nesrovnal znásobiť počet kontrol na stavbe. "Už sem nebudem chodiť ako súkromná osoba, ale minimálne raz za týždeň ako štatutár mesta a budem kontrolovať priebeh stavby, aby sa stihli všetky termíny," uviedol Nesrovnal. V súvislosti so Štúrovou ulicou skritizoval postup prác, upozornil, že ulica mala byť už dokončená pred niekoľkými dňami. "Neviem, či zhotoviteľ dostatočne využil potenciál pekného počasia, ktoré sme tu mali," poznamenal Nesrovnal.
Riaditeľ stavby Peter Tekeľ reagoval, že bolo potrebné dodržať technologické postupy. "V niektorých prípadoch sme mohli ísť na hranu termínov, no prioritou bolo splniť nároky na kvalitu, ktorú vyžadoval stavebný dozor," uviedol Tekeľ s tým, že posun na Štúrovej ulici neovplyvní konečný termín dokončenia celej stavby – 15. december 2015. "Stále tento termín rešpektujeme," uviedol Tekeľ.
Informoval takisto, že na staromestskej strane Starého mosta sa dokončuje rekonštrukcia Šafárikovho námestia, na petržalskej strane sa dnes začala záťažová skúška estakády, dokončuje sa aj trakčné vedenie. Na samotnom moste sa podľa jeho slov začalo s betonážou mostovky.
Hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová na brífingu informovala, že doprava bude v zrekonštruovaných úsekoch sprevádzkovaná postupne. "Štúrova ulica pre automobilovú dopravu bude sprístupnená po dokončení Šafárikovho námestia a dodržaní všetkých technologických postupov, zrejme k 15. decembru. Električky z Vajanského nábrežia na Štúrovu ulicu by mali chodiť skôr," uviedla Kratochvílová. Sprejazdnená by však už čoskoro mala byť križovatka spájajúca Grösslingovu a Medenú ulicu.
Električky po Starom moste by mali podľa odhadov Kratochvílovej premávať najskôr od začiatku februára 2016. "Bude potrebné dodržať kolaudačný proces," pripomenula Kratochvílová. O niečo skôr by však mali byť skolaudované pešie a cyklistické trasy po moste.
Práce na Štúrovej ulici sú súčasťou 1. etapy budovania nosného dopravného systému, ktorý po zrekonštruovanom Starom moste privedie električku až do Petržalky. Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH. Podľa projektovej manažérky EÚ projektov Želmíry Greifovej boli k dnešnému dňu preplatené práce vo výške 48,7 milióna eur. Ostáva zaplatiť dve posledné faktúry.
Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby ho eurofondy preplatili, treba ho dokončiť do konca tohto roka.
Podkapotou komentuje:
Pri príležitosti Roka Ľudovíta Štúra sa tak predsa len stihne ukončiť rekonštrukcia ulice, ktorá nesie jeho meno i keď to dozaista nebol pôvodný zámer. Ulica konečne začína pôsobiť tak ako by jedna z najfrekventovanejších ulíc centra hlavného mesta mala. Rozkopaný hnus, ktorý tam bol predtým bol dokonalým zakončením dlhého obdobia, keď bola Štúrova ulica len preplnenou spojnicou medzi dvoma časťami mesta. Stále to má svoje chybičky, no to čo sa urobilo treba hodnotiť pozitívne.
Sme však na Slovensku, takže čakať chválu od väčšiny obyvateľstva nemožno. Slováci neprestanú frfľať, veď je to naša najobľúbenejšia činnosť. Škoda len, že sa k neodbornému frflaniu často pripájajú aj „novinári“ z populárnych médií, dokonca aj tých renomovaných. Namiesto kvalitnej žurnalistiky s vyjadrením odborníkom vidíme len typické slovenské mletie pántom bez znalostí, či aspoň vyjadrenia sa odborníkov. Štúrovi by sa iste nepáčilo ani to ako po ňom pomenovaná ulica doteraz vyzerala, ani „kvalitná“ novinárčina jeho nasledovníkov. Nakoniec, aj Štúr bol novinár, a nie len tak hocaký. Lepšie však bude na frfľanie zabudnúť a dúfať, že ulica i jej okolie budú vyzerať slúžiť a fungovať tak ako má – k spokojnosti všetkých občanov.
Hliadky dopravnej polície na 12.11.2015
VW Golf modrá | |
Fabia biela | |
VW Passat čierna, VW Golf biela | |
okres Dunajská Streda | Škoda Fabia modrá |
VW Golf modrá | |
okres Považská Bystrica a Púchov | Škoda Fabia modrá |
Seat Leon sivá | |
, Tvrdošín, Námestovo | |
, VW Passat modrá | |
okres Poprad | Škoda Superb kombi sivá |
okres Spišská Nová Ves | Škoda Superb čierna |
Škoda Superb strieborná, Seat Leon sivá |
Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.
ZDROJ: TASR
Komentáre k článku