20.02.2017

Harley-Davidson predstavuje nový model Road King® Special 2017

Tradičný výrobca prichádza v roku 2017 s motocyklom s odvážnym novým charakterom v temnom čiernom štýle.

Pre mnoho jazdcov bol Road King® vždy tým pravým klasickým touringovým motocyklom v ponuke značky. Jeho legendárna silueta je súčasťou histórie, k tomu dizajn, ktorý prešiel skúškou časom alebo korene siahajúce až do roku 1949, kedy prvé stroje tejto rady, s označením FL, vyrazili na cesty. V roku 2017 začína takmer 70 ročná história tohto motocykla písať svoju novú kapitolu a „Kráľ ciest“ sa vracia ako novinka aktuálneho modelového roku, s novým motorom Milwaukee-Eight™, s lepšími jazdnými vlastnosťami a v modernom dominantnom štýle.

Nový Road King Special, zahalený v temnom čiernom kabáte a poháňaný svalnatým motorom Milwaukee-Eight™ 1750 cm³, je moderným stvárnením klasického modelu Road King a posúva štýl touringov Harley-Davidson novým smerom.

Vylepšený motor a štýl dopĺňa aj nové pruženie. Nová konštrukcia predných vidlíc podporuje lepšie tlmenie a kompletne prepracované zadné pruženie teraz umožňuje hydraulické nastavenie predpätia (namiesto predošlého vzduchového). Motocykel Road King Special sa bude ponúkaný v štyroch farebných kombináciách: Vivid Black, Charcoal Denim, Hot Rod Red Flake Hard Candy Custom a Olive Gold.

Tmavej čiernej prednej časti dominuje masívne teleso svetlometu, charakteristický prvok tvarov Road King Special, navyše zvýraznený absenciou štandardného čelného štítu. Celkový dojem posilňujú vysoké riadidlá typu „mini-ape“, ktoré jazdcovi umožňujú zaujať agresívnu a zároveň pohodlnú jazdnú pozíciu. Kryt motora, riadidlá a ručné ovládače, zrkadlá, smerovky, bočné kryty motora a vzduchového filtra, koncovky a kryty výfukov modela Road King Special sú tiež v čiernom prevedení. Chróm nájdete jedine na niektorých kľúčových častiach motora – kryty vahadiel, trubice zdvíhacích tyčiek a kryty zdvíhadiel – aby vynikol ikonický tvar motora Milwaukee-Eight. Motor má nový kryt zapaľovania s rovnakým povrchovým spracovaním, aké využíva konzola na nádrži a vzduchový filter.

Nové lesklé čierne kolesá Turbine sú odliate z hliníkových zliatin. Predné koleso s priemerom 19 palcov dopĺňa úzky blatník. Natiahnuté sedlové brašne vzadu kopírujú krivku výfukov a navodzujú dojem zníženého podvozku bez toho, aby bolo nutné skracovať zdvihy odpruženia. Zadné kryty vypĺňajú priestor medzi sedlovými brašnami a zadným blatníkom a v spojení s nízko osadeným držiakom registračnej značky posilňujú znížené línie zadnej časti motocykla. Štandardnou výbavou modelu Road King Special je bezpečnostný systém Harley-Davidson Smart Security.

Novinka v pohone

Nové motory Milwaukee-Eight ponúkajú pri všetkých motocykloch Harley-Davidson Touring 2017 rýchlejšiu reakciu na rukoväť plynu, vyšší výkon pri predchádzaní, čistejší zvuk, plynulejšiu jazdu a intenzívnejší pocit z jazdy, ktorý jazdci vyžadujú od motocyklov Harley-Davidson Touring.  Road King Special je prvým modelom, ktorý prichádza s motorom Milwaukee-Eight s tmavým čiernym povrchovým spracovaním.

Motory Milwaukee-Eight majú o 10 percent vyšší krútiaci moment ako predošlé motory používané v motocykloch rady Touring. Okrem zväčšeného zdvihového objemu majú tiež väčší kompresný pomer a štvorventilové hlavy valcov s 50 percentným zvýšením kapacity nasávania a výfuku. Ventily nie je nutné nastavovať, konštrukcia zdvíhadiel ventilov umožňuje nastaviť vôľu ventilov v továrni pre celú životnosť motora. Dve zapaľovacie sviečky na jeden valec prispievajú k účinnejšiemu spaľovaniu. Rozvody s vačkovým hriadeľom sú ľahšie, mechanicky jednoduchšie a majú nižšie vnútorné trenie aj menšiu hlučnosť.

Motor váži rovnako ako jeho predchodcovia, takže jeho vyšší výkon priamo prispieva k lepšej akcelerácii motocykla. Motocykle s pohonnou jednotkou Milwaukee-Eight 107 zrýchľujú o 11 percent rýchlejšie z 0-100 km/h, čo zodpovedá 2-3 dĺžkam motocykla, a o 11 percent rýchlejšie zo 100 na 130 km/h na najvyšší rýchlostný stupeň, čo znamená 1-2 dĺžky motocykla, v porovnaní s motormi Twin Cam High Output 103.

Viac komfortu

Motor prináša vyšší komfort pre jazdca a spolujazdca. Dôvodom je lepší odvod tepla z prepracovaného výfukového systému. Cielené chladenie motora Milwaukee-Eight 107 smeruje chladiaci olej k najexponovanejším oblastiam hláv valcov. Nové snímače klepania umožňujú presnejšie riadenie časovania. Koncovky výfuku sa posunuli do novej polohy a katalyzátor je presunutý tak, aby sa teplo nedostávalo k spolujazdcovi. Otáčky na voľnobehu klesli z 1000 na 850 ot/min.

Nová úzka konštrukcia primárneho prevodu a štíhly tvar vzduchového filtra prinášajú viac miesta pre nohy a umožňujú jazdcom ľahšie došliapnutie nôh na zem. Všetky modely s motorom Milwaukee-Eight sú vybavené zosilnenou hydraulickou spojkou Assist & Slip.

Pokojnejší chod

Motor Milwaukee-Eight je uložený v gumových silentblokoch a používa vyvažovací hriadeľ, vďaka ktorému dokáže vyrovnať 75 percent primárnych vibrácií pri voľnobehu. Zachováva si tradičný pocit motorov Harley® V-Twin, ale hladký chod pri vyšších rýchlostiach prináša pohodlnejšiu jazdu pre jazdcov aj spolujazdcov.

Vďaka ľahším ventilom, optimalizovanému tvaru krytov a zlepšenia prevodového ústrojenstva má nová pohonná jednotka nižší mechanický hluk. Nasávanie a vzduchový filter sú konštruované tak, aby tlmili hluk sania, ale súčasne zabezpečili maximálnu kapacitu. Nižší mechanický hluk pohonnej jednotky dáva vyniknúť legendárnemu duneniu dvojvalcového motora Milwaukee-Eight, a pritom umožňuje splniť všetky globálne emisné a hlukové normy.

Nový systém nabíjania motora Milwaukee-Eight má o 50% väčší výkon pri otáčkach na voľnobehu, aby vyhovel zvýšeným nárokom, aké vyžadujú moderné cestovné funkcie ako prídavné osvetlenie, výkonný audio systém, vyhrievané prvky a ďalšie doplnky.

Zlepšený podvozok

Ovládateľnosť a pohodlie modelu Road King Special zvyšujú nové komponenty predného a zadného odpruženia, ktoré používajú všetky motocykle Harley-Davidson 2017 radu Touring. Nové zadné tlmiče využívajúce emulznú technológiu umožňujú o 15 až 30 percent väčší rozsah nastavenia predpätia než predošlé štandardné tlmiče modelov Touring. Predné odpruženie využíva novú technológiu s dvojitým prietokovým ventilom, ktorá sa vyznačuje výkonným tlmením vďaka kazetovej konštrukcii používanej v pretekárskych strojoch a lineárnymi parametrami útlmu a zníženou hmotnosťou.

Brzdy Reflex prepojené so systémom ABS sú zárukou výkonného a dobre regulovateľného brzdného účinku.

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.