TEST: Keeway Cityblade 125 – približovadlo pre každého
Teploty v mestách stúpajú, kolóny áut sú nekonečné. Ešte ste neuvažovali nad výmenou auta za skúter?
Ako prvý skúter v tohtoročných testoch sme dostali šancu vyskúšať model Cityblade od čínskeho výrobcu Keeway. Táto 125-ka, ktorá bola navrhnutá a vyvinutá vo vývojovom centre známej motocyklovej firmy Benelli v Taliansku, je využiteľná aj pre vodičov s vodičským oprávnením na osobný automobil.
Model Cityblade je taký, ako jeho názov – ľahký a akčný, ideálny do mesta. Len o trochu dlhší ako bicykel a úzky tak akurát je vhodný na predieranie sa stále viac zapchatými ulicami väčších miest. Výbavou poskytuje presne to minimum, ktoré potrebujete na jazdu a pritom neprovokuje susedov či okoloidúcich.
Štíhlej konštrukcii skútra dominuje predná kapotáž s dvojicou predných svetiel, jedno je pre stretávacie a druhé pre diaľkové svetlo. Predný štít je malý a pred prúdiacim vzduchom chráni minimálne, ale pri 50-ke v meste dostačuje. Predné aj zadné smerové svetlá sú zapustené v kapotáži, aby sa v prípade kolízie neodlomili. Zadné svetlo aj blinkre sú vybavené LED technológiou s výbornou svietivosťou.
Digitálna palubná doska zobrazuje základné informácie o rýchlosti, stave paliva v nádrži a počte prejdených kilometrov. Kontrolky roztrúsené v okolí palubovky upozorňujú na zapnutú smerovku, či diaľkové svetlo. Pod celkom pohodlným sedadlom je ukrytá 7 litrová palivová nádrž a odkladací priestor na jednu prilbu. Hoci je skúter dvojmiestny, spolujazdec má pod zadkom menšiu časť sedadla a stúpačky sú skôr symbolické, vyloží si na ne tak maximálne špičky chodidiel.
Cityblade poháňa 4-taktný vzduchom chladený jednovalec s objemom 124 cm³. Vyznačuje sa malými vibráciami a celkovo pokojným chodom. Výkon 6,9 kW pri 8000 otáčkach za minútu sa prenáša na zadné koleso variátorom a je do mesta dostatočný, mimo mesto sa už blíži k svojmu limitu. S mojimi 100 kilami sa maximálka málokedy vyšplhala na 100 km/h. Dynamika jazdy sa samozrejme zníži aj pri jazde so spolujazdcom.
O bezpečné zastavenie sa stará brzdný kotúč vpredu s priemerom 240 mm a vzadu 220 mm. Brzdy fungujú výborne, veľmi efektný je dojazd na červenú s „flekovaním“ zadného kolesa. Ale to často nerobte, ak si chcete užiť čo najdlhšie pneumatiky, mimochodom ...
Cityblade v prípade potreby odvezie dve osoby aj mimo mesta, ale podarený skútrik je určený hlavne pre jedného a práve do mesta. Nepodáva svetové výkony, vďaka limitovanej výbave však nevyžaduje ani žiadnu zvláštnu starostlivosť. Navyše nie je náročný na spotrebu, mne stačila 7-litrová nádrž na viac ako 280 km, takže priemerná spotreba vyšla na 2,5 litra na 100 kilometrov.
|
Komentáre k článku