2015-06-18 04:00:00
Keeway Citibladde 125
Keeway Citibladde 125
Zdroj: Jozef Vydra

TEST: Keeway Cityblade 125 – približovadlo pre každého

Teploty v mestách stúpajú, kolóny áut sú nekonečné. Ešte ste neuvažovali nad výmenou auta za skúter?

Ako prvý skúter v tohtoročných testoch sme dostali šancu vyskúšať model Cityblade od čínskeho výrobcu Keeway. Táto 125-ka, ktorá bola navrhnutá a vyvinutá vo vývojovom centre známej motocyklovej firmy Benelli v Taliansku, je využiteľná aj pre vodičov s vodičským oprávnením na osobný automobil.

Model Cityblade je taký, ako jeho názov – ľahký a akčný, ideálny do mesta. Len o trochu dlhší ako bicykel a úzky tak akurát je vhodný na predieranie sa stále viac zapchatými ulicami väčších miest. Výbavou poskytuje presne to minimum, ktoré potrebujete na jazdu a pritom neprovokuje susedov či okoloidúcich.

Štíhlej konštrukcii skútra dominuje predná kapotáž s dvojicou predných svetiel, jedno je pre stretávacie a druhé pre diaľkové svetlo. Predný štít je malý a pred prúdiacim vzduchom chráni minimálne, ale pri 50-ke v meste dostačuje. Predné aj zadné smerové svetlá sú zapustené v kapotáži, aby sa v prípade kolízie neodlomili. Zadné svetlo aj blinkre sú vybavené LED technológiou s výbornou svietivosťou.

 

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Digitálna palubná doska zobrazuje základné informácie o rýchlosti, stave paliva v nádrži a počte prejdených kilometrov. Kontrolky roztrúsené v okolí palubovky upozorňujú na zapnutú smerovku, či diaľkové svetlo. Pod celkom pohodlným sedadlom je ukrytá 7 litrová palivová nádrž a odkladací priestor na jednu prilbu. Hoci je skúter dvojmiestny, spolujazdec má pod zadkom menšiu časť sedadla a stúpačky sú skôr symbolické, vyloží si na ne tak maximálne špičky chodidiel.

Cityblade poháňa 4-taktný vzduchom chladený jednovalec s objemom 124 cm³. Vyznačuje sa malými vibráciami a celkovo pokojným chodom. Výkon 6,9 kW pri 8000 otáčkach za minútu sa prenáša na zadné koleso variátorom a je do mesta dostatočný, mimo mesto sa už blíži k svojmu limitu. S mojimi 100 kilami sa maximálka málokedy vyšplhala na 100 km/h. Dynamika jazdy sa samozrejme zníži aj pri jazde so spolujazdcom.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

O bezpečné zastavenie sa stará brzdný kotúč vpredu s priemerom 240 mm a vzadu 220 mm. Brzdy fungujú výborne, veľmi efektný je dojazd na červenú s „flekovaním“ zadného kolesa. Ale to často nerobte, ak si chcete užiť čo najdlhšie pneumatiky, mimochodom ...

Cityblade v prípade potreby odvezie dve osoby aj mimo mesta, ale podarený skútrik je určený hlavne pre jedného a práve do mesta. Nepodáva svetové výkony, vďaka limitovanej výbave však nevyžaduje ani žiadnu zvláštnu starostlivosť. Navyše nie je náročný na spotrebu, mne stačila 7-litrová nádrž na viac ako 280 km, takže priemerná spotreba vyšla na 2,5 litra na 100 kilometrov.

Technické údaje

Model Keeway City Blade 125
Typ motora Štvortaktný vzduchom chladený jednovalec SOHC
Vŕtanie x zdvih 52,4 x 57,8
Zdvihový objem (cm³) 124
Kompresný pomer 10,3:1
Výkon (kW/ot.): 7/8000
Krútiaci moment (Nm/ot.): 7,9/6000
Maximálna rýchlosť (km/h): 100
Spotreba pri 90/120 km/h(l/100 km): 2,5/-
Spúšťanie motora elektrické
Prevodovka variátor
Dĺžka/šírka/výška (mm): 1950/750/1130
Rázvor náprav (mm): 1330
Výška sedadla (mm): 760
Objem palivovej nádrže (l): 7
Pneumatiky - predné 90/90-14 
Pneumatiky - zadné 100/90-14
Odpruženie - predné teleskopická vidlica, zdvih 89 mm
Odpruženie - zadné kyvná vidlica, zdvih 65 mm
Brzdy - predné kotúčová, 240 mm
Brzdy - zadné kotúčová 220 mm
Prevádzková hmotnosť (kg): 122,5
Užitočné zaťaženie (kg): 165
   
Cena motocykla 1 685 €
Ján Drobný

Komentáre k článku